Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد انتخابات کشور بحث تبلیغات انتخابات را فصل شور و نشاط انتخابات دانست و گفت: به دلیل اهمیت سلامت مردم هرگونه تجمع تبلیغاتی ممنوع است، اما نامزد‌ها می‌توانند از پتانسیل رسانه ملی و فضا‌های مجازی استفاده کنند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در پنجاه و نهمین نشست کمیته که با حضور دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور و سایر اعضای کمیته برگزار شد؛ دستورالعمل‌های سفر‌های نوروزی و همچنین انتخابات در شرایط کرونا را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به کاهش رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم، گفت: پروتکل‌ها تا جایی موثر هستند که رعایت شوند و قدرت اعمال قانون را داشته باشیم.

در این نشست پیشنهاد شد که اگر با رشد بیماری مواجه نشویم محدودیت‌ها کم شود که مردم بتوانند سفر نوروزی داشته باشند، از دیگر مواردی که به آن اشاره شد کنترل افراد دارای تست مثبت در ایام نوروز بود و درصورت جابجایی ضمن جلوگیری از تردد به جهت اینکه برای آحاد جامعه خطر دارند مشمول جریمه خواهند شد.

همچنین ذوالفقاری با اشاره به این نکته که در شرایط عادی تصمیم‌گیری انجام نمی‌شود و طوری باید پیش برویم که بیماری پیشرفت نکند و جامعه دچار تنش نشود، تاکید کرد: موارد و پروتکل‌هایی که باید رعایت شود در ایام نوروز مشخص‌تر باشد؛ وضعیت شهر‌ها معلوم شود تا محدودیت‌ها برای سفر‌های نوروزی اعمال شود.

وی ادامه داد: به امید خدا قبل از نوروز با تعیین یک بازه زمانی ۲۰ روزه، یک بسته‌ای که شامل رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌ها خواهد بود، برای اینکه مردم بتوانند برای نوروز برنامه‌ریزی کنند، اعلام خواهد شد و بر اساس شرایط بیماری در شهر‌های مختلف تکلیف سفر‌ها تعیین خواهد شد.

در این نشست همچنین سیداسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور به برگزاری انتخابات سال گذشته اشاره کرد و افزود: در ۲۸ خرداد ماه سال ۱۴۰۰، چهار انتخابات، ریاست جمهوری، خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شورا‌های شهر و روستا را خواهیم داشت.

وی به آسیب‌شناسی تاثیر کرونا بر انتخابات و تاثیر انتخابات بر کرونا اشاره کرد و افزود: این آسیب‌شناسی سه بازه زمانی قبل، بعد و روز رای‌گیری را شامل می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات کشور ادامه داد: قبل از رای‌گیری که مرحله ثبت نام است و اپلیکیشنی طراحی شده است که هم از طریق موبایل، هم کامپیوتر و هم دفاتر پیشخوان قابل استفاده و ثبت نام است. با این حال اگر کسی نتوانست ثبت نام انجام دهد می‌تواند به فرمانداری و بخشداری و برای نامزد‌های ریاست جمهوری به وزارت کشور مراجعه کند.

موسوی گفت: نکته دوم مکان شعبه است که این تعداد را از ۶۲ هزار به ۷۰ هزار افزایش دادیم یعنی ۸ هزار شعبه اضافه کردیم که فضای باز و تهویه داشته باشند.

وی به تعداد افراد عوامل شعبه اشاره کرد و افزود: بیش از ۲ میلیون نفر در ایام انتخابات به کار گرفته می‌شوند که برای این تعداد، ماسک، دستکش و رعایت فاصله پیش بینی شده است.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور بحث تبلیغات انتخابات را فصل شور و نشاط انتخابات دانست و افزود: به دلیل اهمیت سلامت مردم هرگونه تجمع تبلیغاتی ممنوع است، اما نامزد‌ها می‌توانند از پتانسیل رسانه ملی و فضا‌های مجازی استفاده کنند.

موسوی در ادامه آسیب‌شناسی به روز رای‌گیری اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه ممکن است عوامل تا ۷۲ ساعت بعد در مکان رای‌گیری باشند، آموزش داده شده تا با رعایت موارد بهداشتی نظیر اینکه از خودکار شخصی استفاده کنند، فاصله ۲ متر رعایت شود، و اینکه استامپ حذف شده و دستگاه احراز هویت ساخته شد، کمترین آسیب را داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ستاد انتخابات کشور میتینگ انتخاباتی سفرهای نوروزی سخنگوی ستاد انتخابات کشور پروتکل ها رای گیری سفر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۳۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجید متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت حضور مردم در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: حضور غرور انگیز ملت حماسه ساز ایران اسلامی در انتخابات یازدهم اسفندماه سال گذشته، با وجود مشکلات اقتصادی و کمبودها، برگ زرین دیگری از دفتر رشادت و وفاداری به انقلاب اسلامی بود که ان‌شاءالله در 21 اردیبهشت ماه و در مرحله دوم انتخابات با حضور پرشور مردم تکمیل خواهد شد.

بنابر گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه جبهه پایداری انقلاب اسلامی بر مبنای ادای تکلیف و انجام وظیفه، تلاش نمود تا با لحاظ نمودن شاخص‌های گفتمان انقلاب اسلامی در خصوص انتخابات و ویژگی‌های یک نماینده اصلح در مجلس شورای اسلامی نسبت به معرفی نامزدهای اصلح به مردم شریف اقدام نماید.

سخنگوی جبهه پایداری افزود: جبهه پایداری انقلاب اسلامی مفتخر است با درک صحیح از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب که در خطبه نماز عید سعید فطر در فروردین ماه سال جاری نیز به صورت علنی بر آن تأکید کردند و توفیق ملت ایران را در توحید کلمه دانستند و همه فعالان سیاسی_اجتماعی را توصیه به عدم ایجاد دودستگی‌های جعلی کردند، در مسیر حفظ وحدت میان نیروهای انقلاب با اعتقاد کامل گام بردارد و در همین راستا در مرحله دوم از انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز لیست نهایی جبهه انقلاب از سوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس جمع بندی و مورد توافق قرار گرفت.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به منشور فکری و سیره عملی بنیانگذار راحل نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، افزود: آنچه از منظومه فکری امامین انقلاب بر می‌آید، این است که در انتخاب و گزینش نامزدهای انتخابات برای معرفی به مردم، ملاک‌ها و شاخص‌ها مهم است و صرف وابستگی به حزب و گروه و یا قبیله سیاسی نمی‌تواند ملاک عمل قرار گیرد.

متقی‌فر در پایان اسامی نامزدهای لیست نهایی جبهه انقلاب که مورد حمایت مشترک جبهه پایداری انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب هستند را به این شرح اعلام کرد:

1- علیرضا سلیمی

2- غلامحسین رضوانی

3- محمد سراج

4- زهره سادات لاجوردی

5- زهره طبیب‌زاده

6- فاطمه قاسم پور

7- مجتبی زارعی

8- حسین صمصامی

9- حسین نجابت

10- محمدحسین حسین‌زاده بحرینی

11- علی اصغر پورمحمدی

12- حسن خجسته باقرزاده

13- مهدی شریفیان

14- مهدی عسگری

15- عبدالحسین روح الامینی

16- سعید آجرلو

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902120

دیگر خبرها

  • انتشار مطالب منفی درباره نامزدهای انتخاباتی ممنوع است
  • نوع برخورد غرب با تجمعات دانشجویی نشان از ادعاهای واهی آنها است
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • خود را به رویکرد امنا برای تغییر مدیریت مجلس آینده پایبند می‌دانم
  • انتخابات مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • آغاز تبلیغات انتخاباتی از فردا در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف