Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-02@17:17:54 GMT

روز و روزگارتون سبز

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۳۵۱۹

روز و روزگارتون سبز

همشهری آنلاین_پروانه بهرام‌نژاد: اگر شما هم جزو این دسته هستید و دلتان می‌خواهد پرپشت‌ترین و بهترین را سر هفت‌سین سال نو قرار دهید، می‌توانید فرصت این هفته را از دست ندهید و به کمک فوت و فن‌هایی که «ندا لازمی» کارشناس مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره اداره فضای سبز شهرداری منطقه۱۳ آن را آموزش داده، سبزه‌تان را بکارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چراکه بهترین زمان برای کاشت سبزه همین هفته پیش‌رو است. ابتدایی‌ترین گام برای این سبز کردن سبزه، انتخاب بذر است. لازمی دراین‌باره می‌گوید: «گندم، عدس، ماش، خرفه و شاهی، شنبلیله و ارزن از انواع بذرهایی است که اسفندماه می‌توان آنها را سبز کرد.» او می‌افزاید: «روش کلی کاشت بذرها به این صورت است که مقداری از بذر دلخواه را برداشته (نه زیاد و نه کم) و در کاسه‌ای می‌ریزید و آن‌ را خوب می‌شویید. سپس اجازه دهید با کمی آب که لا به‌لای بذرها قرار می‌گیرد، به مدت ۶ ساعت (یک شب تا صبح) بماند.» او ادامه می‌دهد: «دانه‌های، یونجه، شنبلیله، تربچه، کنجد را باید حدود ۶ تا ۸ ساعت خیس کنید و مدت انتظار تا جوانه زدن این بذرها نیز بین ۱تا ۶ روز متغیر است. همچنین دانه‌هایی مثل نخود، عدس، ماش، سویا، آفتاب‌گردان، گندم و ارزن نیز حدود ۱۰ تا ۱۸ ساعت خیس کنید که مدت جوانه زدن این گروه نیز بین ۱تا ۵ روز متفاوت است. این میان برای کاشت خرفه و شاهی که زودتر از همه سبز می‌شود، می‌توانید حدود ۸ روز مانده به عید دست به کار شوید.»

آبپاشی مستمر اما به موقع ندا لازمی /
کارشناس مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره اداره فضای سبز شهرداری منطقه۱۳

مرحله بعد از خیس کردن بذرها بسیار مهم است و کارشناس مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره اداره فضای سبز شهرداری منطقه دراین‌باره می‌گوید: «بذرها را درون یک آبکش خالی کرده و اجازه دهید آب آن خارج شود. سپس یک پارچه نازک را زیر شیر آب خیس کنید و آب پارچه را خوب بگیرید.

بذرها را از درون آبکش در وسط پارچه نمناک بریزید و پارچه را گره بزنید و درون کاسه بگذارید. یکی دو روز اجازه دهید به همین حالت بماند تا جوانه بزند. یادتان باشد به آن سر بزنید و نم‌دار بودن پارچه را کنترل کنید.» گام بعدی در این زمینه منتظر ماندن تا جوانه زدن بذرها است. لازمی با تأکید این موضوع ادامه می‌دهد: «بعد از اینکه پارچه را باز کردید و متوجه شدید جوانه‌های زده شده قوی هستند، بذرها را می‌توانید به ظرفی که دوست دارید منتقل کنید. سپس پارچه را دوباره خیس کرده و آب آن را بگیرید و روی سبزه بیندازید. این کار را باید تا سبز شدن کامل سبزه ادامه دهید و همواره پارچه نمدار روی جوانه‌ها 
قرار دهید.» 

کدام بذر را چه موقع بکاریم؟  

زمان کاشت سبزه که تا روز ۱۳ فروردین رشد کافی داشته باشد، متغیر است. لازمی دراین‌باره می‌گوید: «برای گندم روز ۲۰ اسفند و عدس ۱۵ اسفند باید دست به کار شوید. همچنین برای شنبلیله و ارزن ۱۶ اسفند و ماش هم باید ۱۸ اسفند اقدام کنید. خرفه و شاهی را هم می‌توانید ۲۲ اسفند سبز کنید.» او می‌افزاید: «فراموش نکنید که در ایام عید هر روز باید به سبزه‌ها آب بدهید.

روزی۲ بار (صبح و شب) سبزه‌ها را زیر شیر آب بگیرید. از کنار ظرف آب بدهید که نظم سبزه‌ها با فشار آب به هم نخورد و بعد آب ظرف را خالی کنید.» او چند نکته طلایی برای پرپشت شدن سبزه عید نوروز را این‌طور شرح می‌دهد: «از ظروف فلزی برای سبزکردن سبزه استفاده نکنید. استفاده از ظروف سفالی و در درجه دوم چینی نتیجه بهتری خواهد داشت تا ظروف پلاستیکی. همچنین از هر بذری که می‌خواهید استفاده کنید ۲۴ ساعت قبل در آب خیس کنید (کاملاً غوطه ور) هرچقدر قطر بستر کمتر باشد عمر سبزه بیشتر می‌شود.) بهترین روش آبیاری غبارپاشی است.»

کد خبر 587956 برچسب‌ها سبزی همشهری محله فضای سبز آموزشی منطقه ۱۳ نوروز شهر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سبزی همشهری محله فضای سبز آموزشی منطقه ۱۳ نوروز شهر فضای سبز خیس کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۳۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مارک‌های  پرفروش‌ چرخ خیاطی خانگی در ایران را بشناسید

هنگام خرید بهتر است چرخی را تهیه کنید که کیفیت دوخت بالایی داشته باشد و به لحاظ فناوری حرفی برای گفتن داشته باشد اما کدام شرکت چرخ خیاطی خانگی بهتری تولید می کند؟

محبوب ترین چرخ خیاطی های خانگی

با توجه به فروش خوب محصولاتی چون چرخ های خانگی برند کاچیران، ژانومه، جگوار، سینگر، مامی لوک و برادر می توان این محصولات را در بین محبوب ترین ها دسته بندی کرد. چرخ خیاطی خانگی اگرچه قدرت چرخ صنعتی را ندارد. اما، می تواند برای پیشبرد دوخت و دوز در تعداد کمتر به خیاطان کمک کند. مجموعه این چرخ های خانگی که از برندهای مختلف معرفی شده است، نیاز خیاطان را در خانه برطرف می کند و در حد چرخ صنعتی با کیفیت و با دوام است که توانسته رضایت خریداران را به خود جلب کند.

کاچیران

کاچیران برندی ایرانی و با سابقه است که چرخ های متنوع با کاربردهای متفاوتی را به بازار عرضه کرده است. طبق اطلاعات تولیدی محصولات کاچیران، باید گفت که چرخ خیاطی کاچیران دوخت پارچه های مختلف مانند استرچ را نیز پشتیبانی می کند و مجهز به الگوهای خیاطی متنوعی است.

تمام محصولات کاچیران سبک بوده و معمولا از جنس آلومینیوم یا فایبر گلاس تهیه می‌شود که در محصولات مختلف جنس آن متفاوت است. این چرخ به دلیل قابلیت هایی که دارد محبوب شده است و این قابلیت ها شامل دور موتور بالا و تنوع در مدل های دوخت متنوع در تعداد بالا است. این چرخ ها مجهز به سیستم فشار پایه برای تنظیم ضخامت پارچه های مختلف بوده و دارای قابلیت دوخت معکوس جادکمه است که با پدال برقی کار می کند.

سینگر

با کمی جستجو در خانه مادربزرگتان حتما برند سینگر را در لابلای وسایل قدیمی آن ها پیدا خواهید کرد که نشانی از قدمت این برند در ایران است. قدمت و ماندگاری این محصول نشانی از محبوبیت و رضایت مشتری است که باعث شده تهیه چرخ خیاطی سینگر به عنوان یکی از چرخ های محبوب در کشور تبدیل شود. مدل های جدید این چرخ خیاطی خانگی برای انجام کارهای هنری و گلدوزی بسیار مناسب است و می توانید موقعیت سوزن را همانطور که علاقه دارید متناسب با طول و عرض پارچه تغییر دهید.

ژانومه

برند ژاپنی ژانومه یکی دیگر از برندهای نام آشنا و با سابقه در ایران است که هم به لحاظ کیفیت و هم به لحاظ زیبایی در بازار ایران حرفی برای گفتن دارد. چرخ خیاطی ژانومه یکی از بهترین برندهای چرخ خانگی است که قطعات داخلی آن بسیار محکم و مقاوم است و دوام بسیار بالایی دارد.

یکی از مزیت های چرخ های ژانومه این است که صدای بسیار کمی تولید می کند و فضای کاری و ذهنی را آرام نگه می دارد. از مزایای چرخ خیاطی ژانومه می توان گفت که توانایی دوخت پارچه های ضخیم، پارچه های نازک را داشته و بر اساس بروشور ارائه شده توسط خود شرکت ژانومه توانایی پس دوزی، تکه دوزی، دکمه و جادکمه، زیپ، زیگزاگ، ساده دوزی و گلدوزی را دارد.

جگوار

چرخ خیاطی خانگی جگوار که برندی ویتنامی است و تحت لیسانس ژاپن تولید می شود، یکی دیگر از چرخ های خانگی است که به بازار معرفی شده است و با توجه به فروش بالا می توان میزان محبوبیت این محصول را تخمین زد. چرخ خیاطی خانگی جگوار خیلی نرم کار می کند که طبق نظر کاربران نرم بودن این محصول سرعت دوخت را بالا می برد. چرخ های جگوار سر و صدای بسیار کمی داشته و می تواند مدل های دوخت بسیار متنوعی همچون راسته دوزی، زیگزاگ دوزی، جادکمه دوزی و سردوز را پشتیبانی کند.

مامی لوک

مامی لوک یکی دیگر از برندهای بسیار خاص در تولید چرخ خیاطی بوده که محصولی از کشور ژاپن است. مامی لوک علاوه بر چرخ خانگی، چرخ های سردوز و صنعتی نیز تولید می کند. از امکانات چرخ مامی لوک می توان به ظریف دوزی این محصول اشاره کرد که کمک می کند بتوانید حتی پارچه های ظریف که با سایر چرخ ها نمی توان دوخت را بدوزید. چرخ های مامی لوک مجهز به بیش از 30 مدل دوخت بوده و با پدال برقی کار می کند.

برادر

یکی دیگر از محبوب ترین چرخ های بازار چرخ خیاطی برادر است که با یک دکمه می توانید سرعت دوخت این چرخ را تنظیم کنید. چرخ خیاطی برادر مدل دوخت های تزیینی مختلفی دارد و به آسانی می توانید ماسوره را عوض کنید و به خیاطی کردن ادامه دهید. در صورتی که خطایی در دستگاه رخ دهد با اعلام آن به شما کمک می کند تا هر چه سریعتر خطا را برطرف کنید. چرخ خیاطی برادر گزینه مناسبی برای دوخت آستین و سرآستین است؛ چرا که مجهز به بازوی آزاد است که درست مثل بازو در قسمت جلویی چرخ خیاطی قرار می گیرد.

کد خبر 848910

دیگر خبرها

  • بارندگی در خوزستان از ۱۱۰ میلی‌متر گذشت/ کدام شهر رکورددار شد؟
  • کشف پارچه قاچاق در خرمشهر
  • (تصاویر) پرواز با بال‌های پارچه‌ای
  • دزفول رکوردار بیشترین میزان بارندگی در خوزستان
  • مارک‌های  پرفروش‌ چرخ خیاطی خانگی در ایران را بشناسید
  • کتاب‌هایی که می توانند سمی باشند | چیزی که درباره کتاب ها نمی دانید
  • کشف ۱۰ تن پارچه قاچاق در شهرضا
  • اجرای حکم پلمب چهار واحد صنفی متخلف در یزد
  • تاثیر سامانه بارشی تا روز شنبه در خوزستان
  • پیرمغان را با صدای علیرضا عصار و با شعر حافظ بشنوید