Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر قصد انتخاب نور مناسب برای گیاهان آپارتمانی خود و یا خرید چراغ رشد گیاه در مقیاس بزرگ و برای گلخانه‌تان را دارید، می‌توانید برای کسب مشاوره رایگان برای خرید لامپ و پروژکتور رشد گیاه و دیگر ابزار نورپردازی با متخصصان گروه روشنایی مانی نور با شماره 09126356672 تماس بگیرید.

به گزارش برنا، سال‌ها پیش که مظفرالدین شاه چند گیاه اروپایی داخل کاخ خود بیاورد، کلمه گیاه آپارتمانی برای کسی معنایی نداشت اما امروزه نگهداری از گیاهان در خانه آنقدر رایج شده است که ابزار گوناگونی از جمله لامپ رشد گیاه برای مراقبت از این گیاهان ساخته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنوع این محصولات به اندازه‌ای است که ممکن است یک فرد غیر متخصص برای انتخاب لامپ رشد گیاه برای گیاهان آپارتمانی خود دچار سردرگمی شود و نیاز به راهنمایی داشته باشد.

برای دریافت این راهنمایی‌ها تا پایان مقاله با ما باشید تا به شما در خرید لامپ و پروژکتور رشد گیاه کمک کنیم.

لامپ رشد گیاه چیست؟

لامپ‌های رشد گیاه تولیدکننده نور مصنوعی، اما کاملا طبیعی خورشید هستند! یعنی با وجودی که نور مصنوعی تولید می‌کنند، اما تمام طیف‌های مفید نور طبیعی خورشید برای گیاهان را دارند. یکی از نکات مهم برای خرید لامپ رشد گیاه آپارتمانی به همین نکته برمی‌گردد که بدانید گیاه شما به چه طیف‌هایی از نور خورشید نیاز دارد؟ آیا شما لامپ رشد گیاه را برای پرورش میوه و سبزیجات در خانه می‌خواهید یا مراقبت از یک گیاه گل‌دار در خانه؟ بسته به تمام این جزئیات ممکن است رنگ و نور لامپ رشد گیاهی که شما قصد خرید آن را دارید، تغییر کند.

ضرورت خرید لامپ رشد گیاه برای گیاهان آپارتمانی

ممکن است این سوال برایتان وجود داشته باشد که آیا لامپ رشد گیاه برای تمام گیاهان آپارتمانی لازم است یا نه. اگر نه، چگونه باید به ضرورت خرید لامپ رشد گیاه یا پروژکتور رشد گیاه برای گیاهان آپارتمانی پی ببریم؟

ابتدا باید دقت داشته باشیم که کاربرد لامپ رشد گیاه لزوما برای زمانی که نور خورشید وجود ندارد نیست. بسیاری از گیاهان، میوه‌ها و سبزیجات ممکن است به هوای گرمسیری نیاز داشته باشند و خرید لامپ رشد گیاه به عنوان همراه و مکمل نور خورشید برایشان مفید باشد.

بسیاری از گیاهان آپارتمانی هم به طور کلی نور زیادی نمی‌خواهند اما استفاده از نور مناسب رشد گیاه پس از مدتی در ظاهرشان آثار واضحی ایجاد می‌کند، مثل جان گرفتنِ رنگ برگ و گل‌ها و رشد مضاعف گیاهان. بنابراین به‌طور کلی می‌شود گفت که استفاده از چراغ و پروژکتور رشد گیاه در بیش‌تر موارد مفید است.

پرسش بعدی این است که چه گزینه‌هایی برای انتخاب لامپ رشد گیاه برای گیاه آپارتمانی داریم؟ در انتخاب لامپ رشد گیاه برای گیاه آپارتمانی دست شما کاملا باز است. اگر به یک فروشگاه تخصصی ابزار نورپردازی سر بزنید، خواهید دید که گزینه‌های روی میز خیلی زیادند. البته همین مسئله است که کار را سخت‌تر می‌کند. چون شما دلتان می‌خواهد بدانید بهترین و مناسب‌ترین لامپ رشد گیاه مخصوص گیاه شما کدام است.

پس بیایید با هم نگاهی به بعضی از معیارهای طبقه بندی انواع لامپ رشد گیاه بیندازیم.

معیارهای انتخاب نور مناسب برای گیاهان آپارتمانی

۱. اندازه و مصرف لامپ رشد گیاه آپارتمانی: یک چراغ رشد گیاه می‌تواند در اندازه‌ها و قالب‌های متفاوتی مثل پروژکتور رشد گیاه بزرگ یا یک لامپ ساده کوچک طراحی شود. ولتاژ لامپ رشد گیاه و مصرف متوسط آن هم تنوع بسیاری دارد و شما می‌توانید آن را با توجه به تعداد گلدان‌ها و میزان نوری که نیاز دارند انتخاب کنید.

۲. رنگ لامپ رشد گیاه آپارتمانی: هرچند که لامپ‌های رشد گیاه در رنگ‌های متفاوتی نظیر سفید، آبی، قرمز و انواع بنفش‌ها و به ندرت سبز دیده می‌شوند. اما معمولا چراغ رشد گیاه بنفش بهترین انتخاب برای نور مناسب گیاهان آپارتمانی است. چرا که هم نور قرمز خورشید را در خود دارد و هم نور آبی را.

البته باید گفت که اگر به طور مشخصی قصد رشد دادن میوه‌ها یا گل‌های گیاهتان را دارید یا از گیاه ویژه‌ای نگهداری می‌کنید، لازم است از یک متخصص برای انتخاب لامپ رشد گیاه مناسب گیاه آپارتمانی خود مشورت بگیرید.

انواع لامپ رشد گیاه برای گیاهان آپارتمانی

وال واشر LED رشد گیاه، پروژکتور LED رشد گیاه، لامپ مولتی چیپ رشد گیاه و.‌‌.. انواع گوناگون لامپ‌هایی هستند که شما می‌توانید به تناسب نیاز گیاهان یکی از آن‌ها را خریداری کنید.

قبل از اینکه به مزایای خرید لامپ رشد گیاه LED برای گیاهان آپارتمانی بپردازیم، لازم است انواع چراغ رشد گیاه از نظر ساختار را بشناسیم. نسل‌های قدیمی لامپ‌های رشد گیاه که به لامپ رشد گیاه فلورسنس معروف بودند، به علت کارایی محدود، تولید نکردن بعضی از طیف‌های مفید نور خورشید و مصرف و تولید حرارت زیاد از رده حذف شدند.

بعد از آن، لامپ‌های رشد گیاه بخار گازی و لامپ‌های هالوژنی آمدند که نسبت به نسل‌های قبل مزایایی داشتند اما در مجموع، تولید گرمای زیاد و استهلاکشان کم نبود.

مزایای لامپ رشد گیاه ال ای دی برای گیاهان آپارتمانی

امروزه مزایای لامپ رشد گیاه LED برای گیاهان آپارتمانی آنقدر زیادند که این ابزار بهترین لامپ رشد گیاه به‌شمار می‌رود. این لامپ‌ها حداقل ۲ برابر از کم مصرف‌ترین چراغ‌ها هم کم مصرف‌تر هستند، پرتاب نور زیادی دارند و گرمای بسیار بسیار کمی تولید می‌کنند. عدم تولید حرارت لامپ رشد گیاهLED  موجب می‌شود عمر این لامپ بسیار بالاتر باشد و از آن مهم‌تر، فاصله‌اش با گیاه کم‌تر باشد و احتمال آسیب رسیدن و سوختن گیاه از بین برود.

از سویی، سرعت رشد گیاهی که مقابل لامپ LED رشد گیاه قرار می‌گیرد، بسیار بالاتر از گیاهانی است که مقابل نور نسل‌های قبلی لامپ‌های رشد گیاه قرار می‌گیرند. چرا که میزان کمک چراغ رشد گیاه ال ای دی به فتوسنتز بسیار زیاد است.

در نهایت باید به این مزیت لامپ رشد گیاه ال ای دی هم اشاره کنیم که اصلاً افت نوری ندارد و حتی در طی سالیان و گذشت زمان هم نورش را از دست نمی‌دهد. هرچند این مسئله نباید باعث شود که آن را بعد از تمام شدن عمر مفیدش عوض نکنید!

خرید لامپ رشد گیاه برای گیاهان آپارتمانی

هنگام خرید لامپ رشد گیاه برای گیاهان آپارتمانی و همچنین گیاهان گلخانه‌ای و البته به‌طور کلی برای خرید تمام ابزارهای نورپردازی لازم است همیشه نکاتی را به یاد داشته باشید.

اول اینکه خرید لامپ رشد گیاه بیش‌تر از آن که سلیقه‌ای باشد، تخصصی است. شما حتی رومیزی بودن یا سقفی بودن لامپ رشد گیاه را باید با توجه به فاصله‌ای که لازم است از گیاهان داشته باشد انتخاب کنید. بنابراین راهنمایی‌های یک فروشنده آگاه می‌تواند به کمکتان بیاید.

دوم اینکه تهیه لامپ رشد گیاه هم مثل بسیاری از ابزارها نیاز به دانش فنی دقیق دارد تا بتوانید لامپ رشد گیاه سالم و با کیفیت را تشخیص دهید. در غیر این صورت بهترین کار این است که از یک مجموعه تخصصی و دارای مجوز و اعتبار خرید کنید تا هم محصول‌تان گارانتی داشته باشد و هم بتوانید راهنمایی‌های لازم را برای نصب و روش استفاده از لامپ رشد گیاه آپارتمانی از فروشنده‌ها و متخصصان فروشگاه دریافت کنید.

در نهایت اگر قصد انتخاب نور مناسب برای گیاهان آپارتمانی خود و یا خرید چراغ رشد گیاه در مقیاس بزرگ و برای گلخانه‌تان را دارید، می‌توانید برای کسب مشاوره رایگان برای خرید لامپ و پروژکتور رشد گیاه و دیگر ابزار نورپردازی با متخصصان گروه روشنایی مانی نور با شماره 09126356672 تماس بگیرید. محصولات و لامپ‌های رشد گیاه مانی نور دارای ۳ سال گارانتی بدون قید و شرط و ۷ روز گارانتی تست و عودت درصورت نارضایتی می‌باشند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: لامپ رشد گیاه خرید لامپ رشد گیاه نور مناسب گیاهان آپارتمانی خرید لامپ رشد گیاه لامپ های رشد گیاه آپارتمانی خود چراغ رشد گیاه رشد گیاه نور خورشید رشد گیاه نور مناسب برای خرید لامپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۳۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛استاندار لرستان در بازدید از مجموعه کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد گفت:کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد ظرفیت سرمایه گذاری کلان در حوزه کاشت و عصاره‌گیری گیاهان دارویی را دارد.
ابوطالب شفقت افزود:مجموعه کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد علاوه بر کشت گیاهان دارویی و فعالیت های دامی، گردشگری مدرن را دنبال می کنند که می تواند در سطح ملی و بین المللی پذیرای میهمانان مختلف باشد.
 استاندار لرستان بازدید دانشجویان و دانش آموزان از فجر صفا را اقدام مثبتی برای اشاعه فرهنگ « ما می توانیم » دانست و گفت:سرمایه گذار این مجموعه همه اقدامات را با صبر و حوصله و انجام کارهای پژوهشی پیش برده و همه کارها از جمله واحد هیدروپونیک و درختچه های کشت بافت را ایرانی کرده است.
وی انجام کار پژوهشی و تولید محصولات کاملا ایرانی را از مزیت های این مجموعه برشمرد وافزود:نژاد دامی که وارد مجموعه شده بود، تغییر یافته و ایرانی شده است.
استاندار لرستان با تأکید بر ایجاد زنجیره ی ارزش دام و تولید پوست و پشم در کشت و صنعت خرم آباد گفت: با توجه به سطح اراضی این مجموعه،چنانچه گیاهان دارویی کشت و عصاره گیری شود مردم نیز می توانند در هر جای استان نسبت به کاشت و فروش گیاهان دارویی به کشت و صنعت اقدام کنند که درآمد این امر از تولید برخی محصولات رایج کشاورزی هم بیشتر است.
شفقت افزود:بیش از ۵۰ نقطه ی استانظرفیت کشت و توسعه گیاهان دارویی را دارد که جهاد کشاورزی باید در این  زمینه به صورت جدی اقدام کند.



دیگر خبرها

  • مزایای فوق‌العادۀ باغبانی «بدون شخم»؛ بیل را کنار بگذارید!
  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • نکات کلیدی که قبل از خرید فایل گرافیکی لایه باز باید بدانید
  • راهنمای جامع انتخاب و خرید دزدگیر منزل
  • ارسال گل اینترنتی با 3 کلیک
  • چگونه بهترین روش کاشت مو مناسب با خودمان را پیدا کنیم
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • سه روش راحت برای تعمیر لامپ LED به سبک مکزیکی (فیلم)
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • این گیاه دارویی نفخ شکم را از بین می‌برد