Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@07:08:47 GMT

سمپوزیوم‌ها بازگشت و تعطیلی ندارند

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۳۹۶۴

سمپوزیوم‌ها بازگشت و تعطیلی ندارند

نخستین نشست بررسی تاثیر برگزاری سمپوزیوم‌ها در هویت‌بخشی شهرها، در ششمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی کیش، با حضور مجتبی موسوی و جمعی از مجسمه‌سازان این دوره از سمپوزیوم برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از ستاد خبری ششمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی کیش ، «مجتبی موسوی»، داور ششمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی کیش با نگاهی به برگزاری سمپوزیوم‌های مجسمه‌سازی در ایران و سابقه آن گفت: برگزاری چنین رویدادی در جزیره کیش اتفاق خوبی است و تنها ایراد آن هم این است که در سال کرونا برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازدیدکننده که رکن اساسی سمپوزیوم است با محدودید مواجه شده است اما همین‌که این جریان در سال کرونا هم تعطیل نشده است نویدبخش برنامه‌های بهتر در سال‌های آتی است. اگر این رویداد هم تعطیل می‌شد در تمرین ما برای برگزاری چنین رویدادهایی وقفه ایجاد می‌شد و این وقفه می‌توانست همه ما را تنبل کند. علی‌رغم این‌کنه اغلب برنامه‌های هنری به‌دلیل این بیماری همه‌گیر تعطیل شده یا بد برگزار شده است و به‌صورت مجازی اتفاق افتاده است، اما جریان و تمرین برگزاری سمپوزیوم مجسمه برای ما وجود دارد که در سال‌های آتی که کرونا نیست بهتر از دوره‌های گذشته برگزار کنیم.

داور این سمپوزیوم با اشاره به شهرهای مختلف ایران و حرکت روبه‌جلوی برگزاری سمپوزیوم‌ها اضافه کرد: با نگاهی به تاریخچه سمپوزیوم مجسمه‌سازی در ایران نه تنها دهمین سمپوزیوم تهران برگزار می‌شود بلکه در تهران هفت تا هشت سمپوزیوم با ابعاد کوچک‌تر نیز برگزار می‌شود. تقریبا در بسیاری از شهرهای ایران سمپوزیوم‌هایی با ابعاد مختلف برگزار شده است. در کیش در همین یکی دو ساله چهار سمپوزیوم خوب برگزار شده است. سمپوزیوم سال 93 کیش هم که بین‌المللی برگزار شد و اکنون شاهد برگزاری ششمین دوره آن هستیم. در شهرهایی مثل شیراز، اصفهان، آبادان، کاشان، کرمان و قم برگزار شده است. این اتفاقی مهم است که امر مجسمه‌سازی ما افتاده است. در یزد هم یک دوره سمپوزیوم با متریال خشت خام برگزار شد.

او با اشاره به خلاقیت‌ها در متریال‌های مختلف مورد استفاده در سمپوزیوم‌ها نیز گفت: زمانی که برنامه‌ریزی کردیم سمپوزیوم گل و کاهگل برگزار کنیم فکر نمی‌کردیم زمانی سمپوزیوم خشت‌خام هم برگزار بشود. در عین‌حالی که متریال خشت‌خام سنتی است بسیار هم آوانگارد محسوب می‌شود. این قضیه اتفاق افتاده و توسعه پیدا کرده و در این زمینه بازگشت و تعطیلی نداریم و رو به جلو حرکت می‌کنیم.

در این نشست بهمن چگنی با ارائه آثار نصب شده خود در سمپوزیوم‌های مختلف به ابعاد و نوع طراحی آثار خود پرداخت و بهنام آخربین مغانلو یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در ششمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی کیش نیز با ارائه مجسمه‌های ساخته شده خود در سراسر دنیا به شیوه اجرهای خود با متریال سنگ پرداخت. این نشست نیز با اجرای هدایت صحرایی دبیر اجرایی و علمی این سمپوزیوم برگزار شد.

ششمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی کیش با متریال سنگ با همت شرکت عمران، آب و خدمات کیش از 25 بهمن تا 20 اسفند 99 درحال برگزاری است. رئیس این رویداد ابوالفضل طیبی و دبیر برگزاری آن نیز احسان گرایلی برعهده دارند. در این سمپوزیوم 12 سنگ توسط 12 هنرمند و 12 هنرمند دستیار درحال ساخت و اجراست

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: برگزاری ششمین سمپوزیوم مجسمه سازی کیش برگزاری سمپوزیوم برگزار شده سمپوزیوم ها برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۳۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد جوانی جمعیت یک اتفاق بزرگ است

مریم محقق در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: با عنایت به جایگاه دفتر زنان و ایفای نقش دبیری ستاد جوانی جمعیت مأموریت‌ها، وظایف جوانی جمعیت و وظایف گسترده در این حوزه با عنایت به مشکل جمعیتی استان و کشور قدمهای بسیاری در راستای آگاه‌سازی، اقناع سازی و هوشیار سازی اقشار مختلف صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اسلامی فرمودند ازدواج و تکثیر نسل نیاز حیاتی کشور است افزود: برای مدیران دستگاه‌های اجرایی که با عنایت به مواد قانونی مرتبط به هر دستگاه اقدامات شایسته ای در راستای جوانی جمعیت انجام شده است که منتج به فرزند آوری بیشتر در استان شود.

معاون امور زنان و خانواده استانداری همدان یادآور شد: مطمئناً وجود نیروی جوان، خلاق، مبتکر، متفکر، پویا و بالنده هر کشوری یکی از مهمترین مؤلفه‌های قدرت آن کشور به حساب می‌آید و یقیناً برگزاری رویداد جوانی جمعیت با شعار سهم من از جوانی جمعیت از اتفاقات و برنامه های بزرگی است که با شناسایی و تجلیل از برگزیدگان در حوزه‌های مختلف جمعیتی، قدمهای مؤثری در راستای جوانی جمعیت و هوشیار سازی اقشار مختلف در این خصوص نقش مهم و مؤثری در این راستا خواهد داشت.

کد خبر 6088198

دیگر خبرها

  • ادای احترام بایرن به قیصر: مجسمه برنزی بکن‌باوئر
  • (عکس‌) مجسمه زیبای کریستیانو رونالدو از سنگ
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • عجیب‌ترین مجسمه؛ بزبز قندی محجبه در شهر کتاب؟! | تصویر
  • برگزاری رویداد جوانی جمعیت یک اتفاق بزرگ است
  • عملکرد فرمانداران استان تهران در امور مردمی سازی ارزیابی می‌شود
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • در زمینه حجاب کار اجرایی نمی‌کنیم؛ دنبال فرهنگ سازی هستیم