Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، نصراله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ تهران با بیان اینکه بیشتر پروژه‌های تعریف شده در بخش مرکزی شهر تهران تکمیل شده اند؛ اظهار کرد: از مهم‌ترین پروژه‌ها می‌توان پیرایش شهری محور حافظ تا وحدت اسلامی را نام برد و همچنین احیا و بازسازی نمای ساختمان تاریخی مهمانسرای امام علی (ع) با بنایی ۷۲۰ متر مربعی متعلق به دوره پهلوی اول که مرمت و نوسازی آن در راستای احیای بنا‌های تاریخی در مدت پنج ماه انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبادیان همچنین به مرمت قدیمی‌ترین ساعت شهری تهران در مسجد مشیر السلطنه با قدمت ۱۲۱ سال و متعلق به دوره قاجار که بیش از ۷۰ سال پیش از کار افتاده؛ اشاره کرد که هم اکنون تیم متخصصان مرمت کار در حال انجام کار هستند و بیش از ۵۰ درصد عملیات مرمت انجام شده است.

آبادیان ضمن یاد آوری موقعیت جغرافیایی این منطقه و قرار گیری در بخش تاریخی شهر تهران، تعریف پروژه‌های مرمتی با رویکرد حفظ ابنیه و نیز جداره‌های تاریخی را حائز اهمیت دانست و افزود: مرمت سردرب مغازه‌های ورودی میدان میوه و تره بار بازارچه فروزش و سنگ فرش کوچه کریمی طینت در خیابان، ولیعصر (عج) با هدف ارتقای کیفیت کالبدی، سیما و منظر شهری، راه اندازی موزه روانپزشکی با همکاری بیمارستان روزبه که اولین موزه پژوهشی کشور و پنجمین موزه روانشناسی جهان است؛ در همین راستا انجام شده است.

بیشتر بخوانید

هشدار شورای شهر به ترمیم گود‌های پرخطر در پایتخت/ نگران مردم هستیم

به گفته شهردار منطقه ۱۱ ارتقای کیفیت زندگی در بافت فرسوده و متراکم مرکز شهر تهران از دیگر اولویت‌های مدیریت شهری در این منطقه بوده است که احداث مرکز محله سوزنبان در محله راه آهن، احداث پاتوق محله سیمین در بافت فرسوده محله انبار نفت با هدف بهسازی و بازآفرینی بافت فرسوده و بهبود فضای بی دفاع شهری و توسعه عمرانی حاشیه میدان راه آهن و محله انبارنفت و مناسب سازی ساختمان‌های اداری بوستان‌ها و معابر برای استفاده افراد کم توان جسمی و معلولان در راستای تساوی حقوق شهروندی و عدالت اجتماعی از مهمترین پروژه هادر این زمینه است.

آبادیان ادامه داد: از دیگر پروژه‌های توسعه محله‌ای این منطقه می‌توان از نصب ۲۱ مخزن ضد سرقت ویژه پسماند خشک، نورپردازی فضا‌های تاریخی، سازه‌ها و المان‌های شهری، اجرای سیستم هوشمند آبرسانی و آبیاری در دو بوستان رازی و رودکی، کاشت ۶۵۰ اصله چنار ۱۰ تا ۱۵ ساله در خیابان، ولی عصر (عج) از چهارراه ولیعصر تا میدان راه آهن و کاشت بیش از ۷۰۰۰ نهال در معابر و بوستان ها، تهیه و نصب وسایل بازی کودکان، احداث زمین ورزشی در محله قلمستان، احداث مرکز پرتو (ساماندهی کودکان کار و خیابان)، احداث همراه سرای فارابی، راه اندازی ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی و ایجاد مسیر دوچرخه با هدف ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای استفاده شهروندان از دوچرخه، پیاده رو سازی، راه اندازی بازار میوه و تره بار در محله‌های پر جمعیت منطقه شامل محله انقلاب، حر، راه آهن، انبار نفت و سلامت نام برد.

او در تشریح پروژه‌های عمرانی و ترافیکی توضیح داد: اتصال خط ۳ مترو به کریدور اصلی راه آهن بین شهری به صورت زیرگذر با هدف ارتقای سرعت جابجایی و آسایش مسافران و کاربران حمل و نقلی منطقه ۱۱، تراش و روکش مکانیزه و درزگیری معابر در این منطقه از پروژه‌های تاثیرگذار در بخش ترافیکی و عمرانی برای توسعه محلات است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران مدیریت شهری توسعه محله ها شهر تهران پروژه ها راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۴۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش‌های متعدد اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ رهن و اجاره «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ رهن و اجاره مسکن در «منطقه ۱۸» تهران را بررسی کنیم.

یک آپارتمان ۱۱۰ متری دوخوابه در منطقه ۱۸ محله «تولید دارو» تهران با پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان ودیعه و کرایه ماهیانه ۱ میلیون تومان قابل اجاره و این واحد ساخت (۱۳۹۹) است.

همچنین برای رهن کامل یک واحد آپارتمان ۸۵ متری دوخوابه، ۲ سال ساخت در منطقه ۱۸ محله «شهرک فردوس» تهران، نیازمند ۶۰۰ میلیون تومان ودیعه و ماهانه ۱۰۰ هزار تومان اجاره خواهید بود.

قیمت خرید واحدهای دیگر در «منطقه ۱۸ تهران» را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۸) متراژ ساختمان قیمت اجاره (تومان) قیمت رهن (تومان)
ابراهیم‌آباد ۶۰ ۷,۰۰۰,۰۰۰ ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بهداشت ۷۸ ۹,۰۰۰,۰۰۰ ۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تولید دارو ۸۰ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
خلیج‌فارس ۸۰ ۶,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سعید آباد ۹۰ _ ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاد آباد ۸۵ _ ۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک امام خمینی (ره) ۷۵ ۵,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک فردوس ۸۵ ۱۰۰,۰۰۰ ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک مسلمین ۷۳ ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک ولیعصر ۷۰ ۷,۰۰۰,۰۰۰ ۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کوی هفدهم شهریور ۸۵ _ ۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
یافت‌آباد جنوبی ۸۵ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کد خبر 6087738 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • چگونه خنجر شمر به قصر محمدیه رسید؟