Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکانون فرهنگی کنعان سنندج محیط مساجد در برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه خانواده‌ها به ویژه بانوان اثرگذار است، گفت: حضور بانوان در مساجد و آموزش آنها می‌تواند زمینه‌ساز کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی باشد.

درخش علیمرادی مدیرکانون فرهنگی کنعان سنندج امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: کانون فرهنگی کنعان سنندج در راستای تحکیم بنیان خانواده‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی کارگاه‌های سبک زندگی اسلامی را در مناطق حاشیه نشین شهر سنندج برگزار کرده است و روند برگزاری این کارگاه‌ها نیز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه استفاده از محیط مساجد در برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه خانواده‌ها به ویژه بانوان اثرگذار است، افزود: حضور بانوان در مساجد و آموزش آنها می‌تواند زمینه‌ساز کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی باشد.

 

وی عنوان کرد: کانون فرهنگی کنعان در راستای تحقق اهداف فرهنگی و ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه اقدام به برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی اسلامی در پایگاه‌های اجتماعی و مساجد شهرستان سنندج کرده است.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری کنعان سنندج بیان کرد: امروزه مشکلات اقتصادی و معیشتی به عنوان دغدغه اصلی زوجین و خانواده‌ها مطرح می‌شود و عدم مدیریت صحیح و عدم اشرافیت بر راه‌حل‌ها زمینه بروز مشکلات گسترده‌ای خواهد بود بگونه‌ای که به بدنه زندگی زوجین می‌تواند آسیب وارد کند.

 

علیمرادی افزود: نگاه دقیق و عمیق به زندگی بزرگان دین  به عنوان الگو و قراردادن سبک و سیاق زندگی آنان به عنوان سرمش در زندگی می‌تواند بسیار کارگشا باشد چرا که اصولا سبک زندگی اسلامی که بر پایه دستورات قرآن و احکام دین مبین اسلام، پایه‌ریزی شده است در کاهش آسیب‌ها و مشکلات و سوق دادن سکان زندگی به سوی کمال مؤثر و مطلوب است.

 

وی تصریح کرد: از آنجا که بانوان به عنوان مدیران داخلی خانواده نقش برجسته‌ای در دوام و قوام زندگی مشترک دارد و از سویی اگر مجهز به علم و آگاهی نسبت به مشکلات خانواده، تعامل با همسر، تربیت فرزندان، مدیریت بحران‌ها و مشکلات خانواده، دارای صبر و سعه صدر در برابر چالش‌ها نباشد می‌تواند زمینه سازمشکلات مهمتر و حتی فروپاشی این زندگی مشترک باشد.

 

مدیرکانون فرهنگی کنعان سنندج گفت: ویژگی سبک زندگی اسلامی در بحث خانواده، شاکله اصلی قرآن و عترت است، در این سبک زندگی زن و مرد به عنوان مکمل یکدیگر همه هم وغم و توان خود را در راستای تعالی خانواده به کار می‌گیرند بگونه‌ای که دراین میدان، من معنی ندارد و طرفین برای رسیدن به هدف که کمال خانواده است ما می‌شوند.

 

علیمرادی گذشت و فداکاری را عامل زندگی موفق دانست و بیان کرد: زن و مرد هرکدام سعی می‌کنند در بعد احترام و محبت گوی سبقت را از دیگری بربایند و در این میان هدف ارتقای کیفیت زندگی است بگونه‌ای که طرفین یگانه و واحد می‌شوند و منیتی در میان نیست.

 

وی اذعان کرد: در خانواده‌ای که نقش پدر، مادر و فرزندان مشخص است، چالش‌ها و مشکلات هرگز مانع از رسیدن به آرامش نخواهد داشت و زوجین با ارائه راهکار در مواقع خوف وخطر، مانع متشنج شدن فضای خانواده می‌شوند اینگونه است که علیرغم مسائل متعدد که در همه خانواده‌ها به خاطر شرایط کنونی جامعه وجود دارد زندگی را مدیریت می‌کنند.

 

علیمردای در ادامه گفت: اگر والدین به این مسئله که در بعد تربیت فرزندان آیینه تمام و کمال فرزندان خود هستند تدبر بیشتری کنند هرگز رفتارهایی از خود نشان نمی‌دهند که ذهن فرزندان در باره روابط زوجین، مشوش شود.

 

وی تمسک به قرآن و دستورات دین اسلام را در تکامل زندگی مشترک بسیار مهم و حیاتی دانست و گفت: بی شک خانواده موفق خانواده‌ای است که همه امورات آن برپایه ارزش‌ها مبتنی  باشد.

پایان پیام/713

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون فرهنگی سنندج سبک زندگی برگزاری کارگاه مدیرکانون فرهنگی سبک زندگی اسلامی خانواده ها آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۴۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی

مسئول گروه‌های آموزشی ناحیه یک آموزش وپرورش با بیان اینکه در ابتدا ۱۶۰ مدرسه ابتدایی ناحیه یک، پس از برگزاری آزمون‌های خوشنویسی در کلاس درس، از هر کلاس یک دانش آموز خوشنویس را به اداره آموزش و پرورش ناحیه یک معرفی کردند گفت: بیش از ۶۰۰ اثر خوشنویسی دانش آموزان دختر و پسر معرفی شدند.

امینی با بیان اینکه از بین آثار رسیده ۲۶۰ اثر خوشنویسی دانش آموزان برگزیده شد که بصورت حضوری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۶ به رقابت پرداختند گفت: این جشنواره در بین دانش آموزان پایه سوم تا ششم ناحیه یک برگزار شد.

مسئول گروه‌های آموزشی ناحیه یک آموزش وپرورش  گفت: نتایج نهایی و نفرات برتر این جشنواره قبل از اتمام سال تحصیلی به مدارس اعلام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • دوره آموزشی «ماه»در استان ایلام برگزار می شود
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها