Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@09:32:38 GMT

تست رایگان کرونا برای افراد نیازمند

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۴۲۰۸

شهردار منطقه ۱۷ از اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در محلات منطقه ۱۷ با همکاری کادر درمان وزارت بهداشت، نیروهای بسیج، سپاه ،اعضای شورایاری محلات و شهرداری خبر داد. ناطقان: داود لطفی درباره اجرای این طرح در ۱۴ محله این منطقه جنوبی پایتخت، گفت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برای مقابله با ویروس منحوس کرونا با همکاری کادر درمان وزارت بهداشت، نیروهای بسیج، سپاه ، اعضای شورایاری محلات و نیروهای خانه های سلامت شهرداری منطقه، یک اقدام بی نظیری بود که باعث کنترل این ویروس و کاهش انتقال بین افراد جامعه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



لطفی افزود: شناسایی بیماران کرونایی و انجام اقدامات درمانی و پیشگیرانه برای انتقال ویروس از اهداف اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی است که در قالب پایش ساکنان محلات منطقه ۱۷ به شکل خانه به خانه و تلفنی و ارائه به موقع خدمات درمانی و مراقبتی به اجرا در می آید.

شهردار منطقه ۱۷ گفت: از ۵ ماه پیش طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در این منطقه به اجرا رسیده که شهرداری منطقه محیطی را به شکل کاملا مجهز در پنج سرای محله این منطقه در اختیار پایگاه این طرح قرار داد و نیروهای بسیج و سپاه با همیاری کادر درمان وزارت بهداشت اقدام به آموزش، پایش و کنترل ویروس کرونا بین ساکنان منطقه کردند.

او در ادامه افزود: برنامه خانه به خانه در ابتدای اجرای طرح با موضوع آموزش و پایش توسط نیروهای بهداشتی صورت گرفته و در مرحله بعد پایش و آموزش به شکل تلفنی از خانواده های ساکن در منطقه به اجرا در آمد که در این اقدام گام بلندی در کنترل و جلوگیری از بحران کرونا انجام شده است، همچنین یکی از دلایل مهم اجرای موفقیت آمیز این طرح همکاری بسیار مناسب ساکنان منطقه ۱۷ با کادر درمان بوده است.

لطفی اضافه کرد: در صورتی که  در این پایش عضو خانواده ای علائم بیماری کرونا را داشته باشد با همکاری مرکز بهداشت میثم و ابوذر در منطقه تست کرونا صورت می گیرد و اگر خانواده ای از لحاظ مالی توان پرداخت هزینه تست را نداشته باشند این هزینه کاملا رایگان انجام می شود.

بر اساس گزارش سایت شهر، شهردار منطقه ۱۷ گفت: یکی دیگر از خدماتی که در این طرح در منطقه ۱۷ به اجرا می رسد این است که نیروهای بسیج و سپاه در صورتی که خانواده ای دچار بیماری کرونا باشند و خودشان را در خانه قرنطینه کنند تمامی خرید مایحتاج روزمرشان را انجام و در اختیار این خانواده ها قرار می دهند.

او از دیگر برنامه های طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در منطقه ۱۷ را مربوط به تست قند خون و فشار خون افراد سالمند که دچار بیماری های پیش زمینه ای هستند دانست و افزود: نیروهای ۱۴ خانه سلامت شهرداری منطقه برای بیماران زمینه ای دیابت و فشار خون به ویژه سالمندان  به شکل تلفنی روند بیماری این افراد را بررسی می کند و در صورت نیاز از آنها دعوت می شود به خانه سلامت مراجعه کنند و به نوعی روند کنترل بیماری زمینه ای این افراد به دلیل ویروس کرونا عقب نخواهد افتاد. منبع: ایسنا برچسب ها: تست رایگان ، کرونا ، افراد نیازمند

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تست رایگان کرونا افراد نیازمند طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نیروهای بسیج کادر درمان منطقه ۱۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۴۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

این نوع سردرد‌ها که به "سردرد‌های خوشه‌ای" معروف هستند، بسیار دردناک بوده و می‌توانند از ۱۵ دقیقه تا سه ساعت در هر بار طول بکشند. این مطالعه جدید نشان داد افرادی که به این نوع سردرد مبتلا هستند ممکن است بیش از سه برابر بیشتر در معرض سایر بیماری‌های پزشکی مانند بیماری قلبی یا اختلالات روانی قرار داشته باشند.

«کارولین ران»، نویسنده این مطالعه از مؤسسه کارولینسکا در استکهلم سوئد، می‌گوید: «در سرتاسر جهان، سردرد تأثیر بسیار منفی بر کیفیت زندگی افراد، هم از نظر اقتصادی و هم از نظر اجتماعی دارد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «نتایج ما نشان می‌دهد که افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای با افزایش خطر ابتلاء به سایر بیماری‌ها مواجه هستند.»

این مطالعه شامل بیش از ۳۲۰۰ سوئدی ۱۶ تا ۶۴ ساله بود که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند. بیشتر آن‌ها مرد بودند، زیرا مردان بیشتر در معرض سردرد‌های خوشه‌ای هستند. محققان آن گروه را با ۱۶۲۰۰ نفر بدون سردرد مقایسه کردند که از نظر سن، جنسیت و عوامل دیگر مشابه بودند.

محققان سوابق کاری افراد را بررسی کردند تا مشخص کنند که افراد چند روز در سال به دلیل بیماری و ناتوانی از کار غیبت می‌کنند.

یافته‌ها نشان داد افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای به طور متوسط ۶۳ روز به دلیل بیماری و ناتوانی غیبت از محل کار داشتند درحالیکه افراد بدون سردرد خوشه‌ای ۳۴ روز غیبت از محل کار داشتند.

به گفته محققان، حدود ۹۲ درصد از افرادی که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند حداقل یک بیماری دیگر هم داشتند و حدود ۷۸ درصد از افرادی که سردرد خوشه‌ای نداشتند، دو بیماری دیگر داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تحقق شعار سال نیازمند استفاده از نیروهای دانش بنیان است