Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین سلیمی روز سه شنبه در نشست کشوری مددکاران اجتماعی افزود: در علوم جدید مثل مددکاری دچار پارادوکس هایی هستیم.

وی ادامه داد: این پارادوکس ها باعث پیشرفت این علوم و حرفه ها همراه است. بسیاری از دانش های مدرن زمانی که شکل گرفتند همین وضعیت را داشتند که هم راهی در پیش روی بشر گذاشتد و هم قید و بندهایی برای آن تعریف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سلیمی عنوان کرد: در عصر روشنگری هدف اصلی آزادسازی عقل انسانی از قید و بندها بود، اما در رهایی عقل انسانی از قید و بندها علوم جدید خود قید و بندی برای انسان ایجاد کردند. 

سلیمی تصریح کرد: در عرصه مددکاری اجتماعی در عصر مدرن زمانی که انسان با آسیب های جدید رو به رو شد، دانش حرفه ای با نام مددکاری اجتماعی تعریف کرد که خود این مددکاری اجتماعی در دوره ای در چارچوب های عقلایی ناشی از یک محیط جغرافیایی معین محدود شد. همه مددکاران پس از تاسیس رشته ها از توانمندسازی صحبت می کنند، اما باید بررسی شود که چگونه این اتفاق می افتد. 

سلیمی عنوان کرد: نیاز به آزاداندیشی دائمی در این حرفه است. این رشته در آلمان جزو رشته های فنی است؛‌ به دلیل اینکه نگاه کاملا حرفه ای به آن داشتند. سازمان ها به دانشگاه ها نیروی انسانی مورد نیاز را اعلام می کردند و آن نیروی انسانی تربیت می شد. این امر نشان می دهد در کشورهای اروپایی دانش و کنش با یکدیگر هم‌سو هستند. 

وی اظهار داشت: در عرصه مددکاری نباید بین رشته های این حرفه دیوار کشیده شود. این دیوار ما را از کنش و فهم بین رشته ای و استفاده از تخصص های دیگر دور کند.

سلیمی اظهار داشت: مردم می دانند رفع مشکلات آنها در دانشگاه ها است به عنوان مثال با احداث سایت مشاوره دانشگاه علامه، مراجعان زیادی به آن رجوع کردند.

دانشگاه علامه طباطبایی امروز میزبان دومین نشست مددکاران اجتماعی مراکز مشاوره دانشگاه‌ها به مناسبت روز جهانی مددکاری اجتماعی با عنوان مددکاری اجتماعی، تقویت همبستگی و پیوند اجتماعی است. 

برچسب‌ها حسین سلیمی دانشگاه علامه طباطبایی مشاوره دانشجو مددکاری اجتماعی دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حسین سلیمی دانشگاه علامه طباطبایی مشاوره حسین سلیمی دانشگاه علامه طباطبایی مشاوره دانشجو مددکاری اجتماعی دانشگاه اخبار کنکور مددکاری اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۴۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد مهدی طهرانچی در حاشیه اجلاسیه افق تحول دانشگاه ۲ در چالوس در مورد افزایش حقوق هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور با بیان اینکه دولت امسال افزایش حقوق ۲۰ درصدی برای اعضای هیات علمی در نظر گرفته است، گفت: جلسه شورای معاونین دانشگاه برگزار شد و در حال آماده سازی لایحه‌ای برای هیئت امنا هستیم که ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش حقوق دانشگاه آزاد رقم بخورد.

محمد مهدی طهرانچی افزود: آینده آموزش عالی در گرو توجه به حرکت‌هایی است که امروز در قالب انتخاب رشته رخ می‌دهد و آینده کشور را رقم می‌زند.

او ادامه داد: ۱۲۰ هزار نفر هفته گذشته در رشته ریاضی، شش برابر این تعداد در رشته تجربی و سه برابر در دیگر رشته‌ها شرکت کردند که حکایت از ناهنجاری در انتخاب رشته در بین دانش آموزان دارد و اگر این موضوع عالمانه هدایت نشود می‌تواند آینده کشور را به خطر بیندازد.

رئیس دانشگاه آزاد کشور گفت: دانش آموزان بر اساس دریافت خودشان انتخاب رشته می‌کنند، اما دانشگاهیان باید علل این انتخاب و توزیع نامتوازن را بررسی کنند که امروز در این اجلاسیه در حوزه علوم اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و مسائل جدی هم مطرح شد

طهرانچی با بیان اینکه کشور در یک جنگ ترکیبی قرار گرفته است و هنر و رسانه در این جنگ، نقش جدی را بازی می‌کنند، افزود: جامعه شناسی و مخاطب شناسی در هنر و رسانه جایگاه بسیار مهمی دارد که این موضوع از سوی بیش از ۷۰ جامعه شناس از دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور در این اجلاسیه پرداخته شد.

در این اجلاسیه مدیران و هیأت‌های علوم اجتماعی دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور به مباحثی پیرامون رفتار اجتماعی دانشجویان و دانش آموزان و داوطلبان آموزشی پرداختند.

منبع: صداوسیما

کد خبر: 1228925 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • هشدار رئیس دانشگاه آزاد به ناهنجاری در انتخاب رشته دانشگاهی
  • وحدت مسلمین از مهمترین رهاوردهای اجتماعی حج است
  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • دیدگاه اساتید دانشگاه تهران درباره تحول در علوم انسانی
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری