Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ اگرچه وضعیت استان زنجان در شرایط زرد و آبی قرار دارد ولی مسئولان استانی همواره این وضعیت را شکننده توصیف کرده‌اند و به مردم بابت رعایت پروتکل‌های بهداشتی تذکر د اده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   زنجان، پس از شیوع ویروس کرونا در استان زنجان از سال گذشته وضعیت این استان همواره در شرایط قرمز و نارنجی قرار داشت که خوشبختانه با اجرای طرح شهید "حاج قاسم سلیمانی" و پای کار آمدن بسیج، وضعیت این استان از شرایط بحرانی خارج شد و اکنون پس از گذشت چند ماه همچنان وضعیت استان در شرایط آبی و زرد قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال پس از اینکه در حال حاضر وضعیت استان به جزء سه شهرستان در حالت آبی قرار دارد ولی مسئولان استانی در جلسات مختلف وضعیت استان را شکننده توصیف می‌کنند و مدام در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مردم تذکر می‌دهند.

محمدرضا صائینی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان در جلسات مختلف تاکید کرده است که وضعیت استان نگران کننده است و اگر مردم رعایت نکنند مجبور به اعمال محدودیت‌ها در ایام پایانی سال هستیم؛ تمایلی به بستن بازار در ایام شب عید نداریم ولی اگر آمار بالا رود ناچار به اعمال محدودیت‌ها هستیم.

از سوی دیگر وجیه‌الله نوروزی، فرماندار شهرستان ابهر در گفت‌و‌گو با تسنیم  اظهار کرد: با توجه به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان ابهر متاسفانه شاهد افزایش مبتلایان به کرونا از لحاظ تعداد آمار بیماران سرپایی و بستری‌شدگان هستیم. افزایش آمار‌ها نشان از این دارد که امکان آغاز موج چهارم کرونا در شهرستان ابهر دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اقداماتی که ستاد مقابله با کرونای شهرستان در پیش گرفته، تست‌های سرپایی در مراکز بهداشت و درمان در حال انجام است گفت: با کمک نیرو‌های بسیجی و اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی سرعت بیماریابی افزایش یافته که این امر بیانگر عملکرد مثبت طرح مذکور در سطح شهرستان است.

مصوبه حمایتی نمایندگان مجلس از کارگران در شرایط کرونایی 35 هزار بسته کمک معیشتی میان آسیب دیدگان از کرونا شهرستان ری توزیع شد حریرچیان: فعلاً کار نمی‌کنم تا دوباره کرونا نگیرم/ حال مردم با کمدی خوب می‌شود استان قم در آستانه شیوع بیشتر ویروس کرونا قرار دارد

فرماندار شهرستان ابهر تصریح‌ کرد: در سطح شهرستان دو مرکز جدید 16 ساعته نیز فعال شده تا کانون‌ها و مراکز آلوده شناسایی شوند و اقدامات لازم برای منع شیوع بیشتر بیماری انجام شود. اگر بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه‌دار باشد شاهد اوج‌گیری مجدد کرونا خواهیم بود و از مردم شهرستان ابهر درخواست می‌شود توجه جدی به رعایت موازین بهداشتی داشته باشند تا شاهد موج چهارم بیماری نباشیم.

همینطور استاندار زنجان در یکی از جلسات مهم استان با تاکید بر اینکه امروزه قدرت انتقال ویروس پنج برابر قوی‌تر شده است، گفت: برای مهار ویروس کرونا از حدود 10 هزار نیروی مردمی و بسیج استفاده کرده‌ایم و امیدواریم مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبب هدررفت زحمات دستگاه‌های اجرایی، کادر درمان و همینطور 10 هزار نیروی مردمی نشوند.

حال با این تفاسیر مشخص است که وضعیت استان زنجان بسیار شکننده است و اگر مردم در ایام پایانی سال رعایت نکنند قطعا آغاز پیک چهارم کرونا دور از انتظار نیست. طبیعتا در این روزها و روزهای واپسین سال شهروندان تمایل بیشتری برای حضور در هسته مرکزی شهر و مراکز تجاری دارند و کارشناسان بهداشتی و درمانی معتقدند اگر روند اینگونه پیش برود علاوه بر اینکه پیک چهارم کرونا آغاز خواهد شد، بازار و مراکز تجاری بخاطر اعمال محدودیت‌ها بسته خواهند شد.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رعایت پروتکل های بهداشتی شهرستان ابهر وضعیت استان محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۴۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید و تداوم سامانه بارشی در هرمزگان

حسن‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با تاکید بر هشدار‌های سطح نارنجی و سطح زرد هواشناسی گفت: به دلیل مخاطرات تندباد‌های لحظه‌ای و رگبار و بارش تگرگ شدید آنی و امکان بروز رعد و برق‌های مهیب، مردم در شهرستان‌ها و جزایر، از تردد غیرضروری، انجام تفریحات دریایی، تردد یا اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها دوری کنند.

وی  افزود: دریانوردان و صیادان از تردد شناور‌های مسافری و تجاری و صیادی در بنادر نیز خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: آبگرفتگی معابر شهری و برون شهری بویژه آبنماها، حرکت سیلاب رودخانه‌های بالادستی، افتادگی تیر‌های برق نیز خطرناک خواهد بود.

حسن‌زاده افزود: مردم هیچگونه رفت و آمد غیرضروری درون شهری نداشته باشند و از توقف لحظه‌ای نیز در حاشیه رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی نزدیک به ۸۰ درصدی جمعیت روستایی شهرستان ارومیه از آب شرب سالم و بهداشتی
  • روایت تکان‌دهنده یونیسف از گورستان‌های کودکان غزه
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • تشدید و تداوم سامانه بارشی در هرمزگان
  • توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • «نور» طرحی برای تکریم زنان جامعه است
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • وضعیت جاده‌ها / محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد