Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تعداد تصفیه خانه های فعال کشور با احتساب تصفیه خانه آب سد کلان ملایر که امروز به بهره برداری رسید، به ۱۶۰ مورد افزایش یافت.

 «حمیدرضا جانباز» روز سه‌شنبه در آیین بهره برداری طرح آبرسانی از سد کلان به ملایر که در قالب هفته چهل و سوم پویش هر هفته#الف_ب_ایران برگزار شد، افزود: مرحله نخست طرح آبرسانی از سد کلان به شهر ملایر، شامل سامانه انتقال آب به طول ۳۸ کیلومتر، ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۶۰۰ لیتر در ثانیه، آبگیر و تاسیسات وابسته، به صورت ویدئو کنفرانسی و با دستور وزیر نیرو در این شهرستان بهره برداری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: تصفیه خانه این طرح ۳۸۰ لیتر در ثانیه ظرفیت دارد که در پیک مصرف بیش از ۵۰۰ لیتر در ثانیه را می تواند تصفیه کند.

جانباز عنوان کرد: سامانه این تصفیه خانه برای تامین آب آشامیدنی بیش از ۱۷۰ هزار تن از جمعیت شهرستان ملایر و روستاهای مسیر طراحی و اجرا شده است.

وی تصریح کرد: از ویژگی های این تصفیه خانه این است که اجرای طرح آن با مشارکت بخش خصوصی و به روش بی.او.تی (قرارداد بلند مدت با بخش خصوصی)، با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان از محل هزینه های عمرانی بخش خصوصی ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه با بهره برداری از این طرح آب بسیار با کیفیتی تقدیم مردم می شود، بیان کرد: همه امکانات این تصفیه خانه به روز و تجهیزات کنترلی و آزمایشگاه آن در کشور کم نظیر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر کیفیت خروجی آب این تصفیه خانه با کدورت  ۲ دهم NTU (واحد اندازه گیری کدر بودن آب) است که در دسته با کیفیت ترین آب های سطحی در جهان محسوب می شود.

جانباز تاکید کرد: پیش از این ۱۵۹ باب تصفیه خانه آب با ظرفیت ۱۱.۹ میلیون متر مکعب در شبانه روز در سطح کشور بهره برداری شده بود که سهم تصفیه خانه های بهره برداری شده در دولت یازدهم و دوازدهم ۴۰ باب تصفیه خانه است.

وی با اشاره به اینکه تصفیه خانه آب ملایر یکصدو شصتمین تصفیه خانه آب کشور است، افزود: بیش از ۲۵ درصد از تصفیه خانه های آب کشور در این دولت به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خبر داد: همزمان با این آیین تصفیه خانه فاضلاب شهرستان هرسین در استان کرمانشاه نیز به عنوان دویست و چهل و هفتمین تصفیه خانه فاضلاب کشور و هفتاد و نهمین تصفیه خانه فاضلاب بهره برداری شده در دولت یازدهم و دوازدهم، بهره برداری می‌شود.

در قالب هفته چهل و سوم پویش هر هفته#الف_ب_ایران قرار است از ۲۵۰ پروژه مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور با سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان بهره‌برداری شود.

از ۲۰ پروژه آماده افتتاح که امروز /سه‌شنبه/ به بهره‌برداری می‌رسد، ۶ پروژه در استان کرمانشاه، چهار پروژه در استان گیلان، ۶ پروژه در ۲ استان آذربایجان شرقی و فارس، ۲ پروژه در استان بوشهر، یک پروژه در استان همدان و یک پروژه برق‌رسانی روستایی در ۱۷ استان کشور قرار دارد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تصفیه خانه پروژه در استان تصفیه خانه آب فاضلاب کشور بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۴۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید

ابوالحسن عالی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اجرا پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال ۴۱ خانوار با ۱۲۳ نفر از مزیت این پروژه برخوردار شدند.

وی بیان کرد: منابع تامین آب این پروژه خط کوثر و چاه است و در قالب طرح جهاد آبرسانی و با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال در دهه فجر سال قبل عملیاتی شد که با همت و تلاشی مضاعف پیش از آغاز فصل تابستان به مرحله بهره‌برداری رسید.

عالی اظهار کرد: پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستا‌های کردوان سفلی، شیخیان ماری و شیخیان سلنجی نیز همزمان با روستای چاه حسین جمال عملیاتی شده است که روند اجرا آن با سرعت قابل قبولی پیش می‌رود.

وی افزود: افزایش سطح بهداشت و سلامت آب شرب و همچنین تقویت پایداری آب شبکه از اولویت‌های اصلی در اجرا پروژه‌های نوسازی شبکه‌های آبرسانی به شمار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • پارکینگ طبقاتی خیابان امام خمینی (ره) تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • پل صاحب روضات آماده بهره‌برداری است
  • پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • طرح جلوگیری از ورود مستقیم فاضلاب برخی محله‌ها به خورها آغاز می‌شود
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس
  • نیاز بندرعباس به ۷۰۰ میلیارد اعتبار جهت توسعه خطوط فاضلاب
  • اتصال فاضلاب در بندرعباس به تصفیه خانه افزایش می‌یابد
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌ برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟