Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آیا شما همیشه رویای دیدن فضا را داشته‌اید؟ اغلب علاقه‌مندان به فضا تنها می‌توانند از طریق تجربیات گزارش شده توسط فضانوردان و عکس‌ها یا فیلم‌های ارائه شده به دست آژانس‌های فضایی، به لذت بردن از کهکشان‌ها فکر کنند، اما اکنون چیز جدیدی برای کسانی که آرزوی دیدار از کهکشان‌ها را دارند وجود دارد که باید منتظر آن باشند؛ Orbital Assembly Corporation (OAC) یک ابر شرکت فضایی قرار است ساخت اولین هتل جهان در فضا را در سال ۲۰۲۵ آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هتل شامل امکاناتی از قبیل رستوران و سالن سینماست و ظرفیت پذیرش دست کم ۴۰۰ مهمان را داشته و می‌تواند در اطراف مدار زمین به گردش درآید.

این هتل که به طور رسمی ایستگاه ویجر (Voyager Station) نامیده می‌شود، به شکل یک دایره بزرگ بوده و جاذبه‌ای مشابه سطح ماه خواهد داشت. گرچه به نظر می‌رسد ویژگی‌های آن نسبت به هتل‌های زمینی متفاوت و منحصربه‌فرد باشد، اما در واقع قرار است شبیه به یک کشتی تفریحی باشد. از دیگر ویژگی این هتل وجود آب گرم است.

داوطلبان این سفر فضایی باید کمی صبور باشند. این هتل حداقل تا سال ۲۰۲۷ افتتاح نخواهد شد، اما از ماژول‌هایی برخوردار است که به حلقه‌های بیرونی ایستگاه فضایی متصل شده‌اند. این هتل دارای ۲۴ واحد ماژول اختصاصی برای خدمه، هوا، نیرو، آب، سالن‌های ورزشی، آشپزخانه، رستوران و اقامتگاه اختصاصی برای مهمان‌هایی که قصد اقامت بیشتری دارند، است. به لطف ایستگاه ویجر، محققان و مسافران به طور یکسان می‌توانند از این مکان بهره‌مند شوند؛ شرکت‌های خصوصی، آژانس‌ها حتی ناسا می‌توانند ماژول‌هایی را خریداری کرده و برای خود ویلا بسازند یا از این امکان برای آموزش فضانوردان استفاده کنند.

بیشتر بخوانید

موتورهای هسته‌ای، گامی بزرگ برای سفر به مریخ

به گفته متخصصان این حوزه، این انقلاب صنعتی بعدی خواهد بود، این امر باعث نوآوری صنعت فضا، متفاوت با آنچه پیش از این بوده، خواهد شد. آن‌ها این فرصت را برای تحقیق درباره میزان نیاز بدن انسان به جاذبه برای از هم نپاشیدن، مغتنم می‌شمارند.
تصاویری که در ادامه ارائه شده، مربوط به شبیه سازی این هتل است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هتل فضایی آژانس های فضایی کره زمین مدار زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۴۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ایستگاه سلامت در سیب و سوران

  ایوب کرد تمینی  بیان کرد: در واپسین روزهای هفته سلامت کارشناسان بهداشتی مرکز بهداشت سیب و سوران جهت برپایی ایستگاه سلامت برای کارکنان و ارباب رجویان بانک ملی شهر سوران با هدف توانمندسازی مردم درخصوص حفظ و ارتقاء سلامت خود اقدام کردند.
 
وی افزود: شاخص سواد سلامت به‌عنوان یکی از عوامل مهم اجتماعی مؤثر بر سلامت است و آگاه‌سازی مردم از حقوق و مسؤلیت‌های اجتماعی و استفاده از ظرفیت محیط‌های ارائه مراقبت‌های سلامت در امر خود مراقبتی فردی و سازمانی، با تحقق رویکرد جامعه و انسان سالم صورت خواهد گرفت.
 
زیبا اربابی کارشناس مسئول واحد آموزش و ارتقاء سلامت در این رابطه گفت: افزایش آگاهی و مسئولیت‌پذیری افراد جامعه با استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و رسانه‌ای بر بخش سلامت باید هدفمند باشد و لازم است که مردم به‌عنوان منابع اصلی سلامت، در حوزه خود مراقبتی توانمند شده و کنترل بیشتری بر سلامت خود، خانواده و جامعه داشته باشند.
 
 وی تأکید کرد: اطلاع‌رسانی در حوزه سلامت، یک امر مستمر است و صرفاً مناسبتی و در هفته سلامت نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • (ویدئو) خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی
  • اولین تصاویر تلسکوپ فضایی اینشتین پروب چین منتشر شد
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی (فیلم)
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • چین اولین کشوری خواهد بود که خاک مریخ را به زمین می‌آورد
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • برپایی ایستگاه سلامت در سیب و سوران
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند