Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@11:50:36 GMT

۳ طرح گردشگری درکاشان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۴۸۲۹

۳ طرح گردشگری درکاشان افتتاح شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با بهره‌برداری از ۳ طرح گردشگری در کاشان در مجموع با سرمایه‌گذاری ۵۱۷ میلیارد تومان، اشتغالزایی افزون بر ۱۵۰ نفر و افزوده شدن ۱۶۰ تخت به ظرفیت اقامتی کاشان، این ظرفیت به ۲ هزار و ۶۸۵ نفر با اشتغال یک‌هزار و ۲۰۳ نفر ارتقا یافت.

هتل وندای کی آشیان با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۲۰ نفر در زمینی به مساحت چهار و ۴۸۰ متر مربع و زیربنای ۳۰ هزار متر مربع بنا شده و دارای هتل، رستوران، ۲ باب سرای غذا (فود کورت)، پنج باب کافی شاپ، شهربازی کودک، ۲ باب استخر، سالن ورزشی، مرکز خرید ۲ طبقه، سینما و سالن آمفی تئاتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این هتل با ۳۹ باب اتاق، ظرفیت اقامتی ۱۱۰ نفر و پذیرایی ۸۶۰ نفر دارد و ظرفیت سالن همایش‌های آن نیز یک‌هزار و ۷۲۰ نفر است.

اقامتگاه سنتی سرای گیواک نیز با سرمایه‌گذاری هفت میلیارد تومان و اشغالزایی ۲۰ نفر در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع و زیربنای ۵۷۰ متر مربع ساخته شده و با هشت باب اتاق، ظرفیت اقامتی ۲۰ نفر و پذیرایی ۳۰ نفر دارد.

همچنین اقامتگاه سنتی عمارت سنگ پلویی با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲۰ نفر در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع، زیربنای ۷۵۰ متر و محوطه ۷۰ متر مربع ساخته شده است و دارای ۱۱ اتاق با ظرفیت اقامتی ۲۹ نفر است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز سه‌شنبه در بدو ورود به شهرستان کاشان در مشهد اردهال به زیارت امام‌زاده سلطان‌علی ابن امام محمدباقر (ع) پرداخت و برای قرائت فاتحه بر مزار سهراب سپهری شاعر برجسته معاصر کشورمان حاضر شد.

بازدید از جاذبه‌های گردشگری و آثار فرهنگی و تاریخی این منطقه از دیگر برنامه‌های سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به این شهرستان است.

توسعه کمی و کیفی مناسب صنعت گردشگری به ویژه با تکیه بر نجات‌بخشی خانه‌ها و آثار تاریخی شهرستان کاشان و آماده‌سازی چند طرح برای افتتاح از اهداف سفر مونسان به کاشان اعلام شده است.

پیش از این، ۳۰ باب اقامتگاه سنتی با ۳۸۷ اتاق و ۹۵۴ تخت، هفت باب هتل با ۲۹۹ اتاق و ۷۹۱ تخت، چهار هتل‌آپارتمان با ۳۵ اتاق و ۱۱۸ تخت در شهرستان کاشان وجود داشت.

همچنین شمار مرکز‌های بوم‌گردی در این شهرستان ۱۵ باب با ۱۰۱ اتاق و ۳۸۴ تخت و تعداد میهمان‌پذیر‌ها نیز پنج باب با ظرفیت ۵۴ اتاق و ۱۵۳ تخت بود.

شهرستان کاشان با برخورداری از یک هزار و ۷۰۰ اثر دارای ارزش تاریخی، طبیعی و معنوی شامل ۳۲۵ اثر ثبت ملی و یک اثر ثبت جهانی، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر میراث فرهنگی سرمایه گذاری میلیارد تومان شهرستان کاشان ظرفیت اقامتی متر مربع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۴۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان گفت: تاکنون اقدامات خوبی در سطح شهرستان انجام شده، اما وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست، مدیران ما با وجود اینکه تلاش می‌کنند اما اطلاع‌رسانی از خدماتشان نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حمیدرضا محمدی فشارکی بعد ظهر امروز _یکشنبه، نهم اردیبشهت_ در جلسه شورای اداری شهرستان کاشان اظهار کرد: امپراطوری رسانه‌ای دشمن همه تلاشش را انجام می‌دهد تا بی‌عفتی و لاابالی‌گری را در جامعه ترویج دهد.

وی افزود: اگر وحدت، همدلی و انسجام نباشد بسیاری از مشکلات رفع نمی‌شود، تصمیماتی که در کاشان گرفته می‌شود همه منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان گفت: اگر وحدت و همدلی و انسجام باشد اقدام و عمل رخ می‌دهد، باید بتوانیم بن‌بست‌ها را بشکنیم، با اجرای قوانین و هماهنگی با دستگاه‌های نظارتی و کار کارشناسی می‌توانیم از کار مردم گره گشایی کنیم.

محمدی فشارکی افزود: توجه نکردن دستگاه‌های دولتی به موضوع اطلاع‌رسانی موجب فاصله بین مسئول و مردم، بروز بخشی از بی‌اعتمادی‌ها در جامعه و آسیب به سرمایه‌های اجتماعی و نوعی خود تخریبی است.

وی اظهار کرد: عدم توجه مدیر به مقوله اطلاع رسانی در خصوص دستاوردها توسط دستگاه‌های اجرایی نوعی خود تخریبی و خود تضعیفی است.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان بیان کرد: رسانه‌ها از مسئولان شهرستان کاشان گلایه مند هستند، چراکه برخی از مسئولان خدمات انجام شده در دستگاه خود را به موقع اطلاع‌رسانی نمی‌کنند.

محمدی افزود: تاکنون اقدامات خوبی در سطح شهرستان انجام شده، اما وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست، مدیران ما با وجود اینکه تلاش می‌کنند اما اطلاع‌رسانی از خدماتشان نمی‌کنند و شبکه‌های مجازی شهرستان در دست افرادی قرار می‌گیرد که به جای تقویت روحیه و امیدآفرینی در جامعه تخریب، یاس و ناامیدی را تبلیغ می‌کنند و مردم هم ناامید می‌شوند.

وی اضافه کرد: مردم باید متوجه عملکرد مسئولان شوند و این مهم از طریق بیان دستاوردها و خدمات از طریق رسانه‌ها محقق می‌شود.

هادی کاشانی مدیر بحران کاشان هم در جلسه شورای اداری اظهار کرد: بارش‌های چهارم اردیبهشت باعث بروز بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال به جاده‌ها، خطوط ریلی، خانه‌های سازمانی و بخش کشاورزی در مناطق سیل‌زده بخش مرکزی این شهرستان وارد کرد.

وی افزود: خسارت برآورد شده شامل ۲۱۳ هکتار از باغات و مزارع صیفی و سبزی بود که شامل ارزش‌گذاری نابودی حدود ۸۷۰ تن انواع محصولات باغی و زراعی، ۴۵ رأس گوسفند، تخریب چهار رشته قنات و چند کیلومتر جاده بین مزارع است.

کاشانی با اشاره به اهمیت گزارش‌های هواشناسی تأکید کرد: از بهره‌برداران در بخش‌های مختلف زراعی، باغی و دامداری و گلخانه‌ای، درخواست داریم موارد ایمنی را رعایت کرده و خسارت‌های احتمالی را به واحدهای مربوط در مدیریت جهاد کشاورزی اطلاع‌رسانی کنند.

وی خاطرنشان کرد: لزوم توجه به حفاظت سازه‌های کشاورزی، گلخانه‌ها، واحدهای دام و طیور، شبکه‌های آب، برق، گاز و مخابرات از جمله ضرورت‌هایی است که کشاورزان باید در برابر سیل و بارش رگبار باران مورد توجه جدی قرار دهند.

کد خبر 748920

دیگر خبرها

  • ۱۵ پروژه جدید به مجتمع گردشگری صفه افزوده شد
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • پارکینگ طبقاتی توفیق زنجان افتتاح شد
  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی در شهر جدید سهند افتتاح شد
  • افتتاح نخستین مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند