Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ آنالیز دقیق و شناخت کامل نقاط ضعف حریف، اتخاذ تاکتیک درست و استمرار در پیاده کردن آن، دقت در زدن ضربات آخر و حفظ تمرکز روانی در طول بازی، ۴ فاکتور پیروزی‌بخش سپاهان مقابل گل‌گهر به شمار می‌رود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، هفته نخست از دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس روز گذشته با برگزاری 8 دیدار هم‌زمان پایان یافت که در یکی از این رقابت‌ها سپاهان اصفهان در ورزشگاه نقش‌جهان مقابل گل‌گهر سیرجان با نتیجه یک بر صفر پیروز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رقابت‌های لیگ برتر پس از اتمام تعطیلی 10 روزه، از این هفته آغاز شده و سپاهان با یک برد شیرین خود را به عنوان یکی از جدی‌ترین مدعیان لیگ بیستم معرفی کرد. سپاهان که در پایان نیم‌فصل نخست با 28 امتیاز در جایگاه دوم جدول قرار داشته و با پرسپولیس صدرنشین تنها 2 امتیاز فاصله داشت، در نخستین گام از دور برگشت رقابت‌ها به مصاف گل‌گهر سیرجان رفته و این تیم را با تک گل شهباززاده شکست داد تا 3 امتیاز ارزشمند دیگر را به دست آورد.

این دیدار در شرایطی برگزار شد که شاگردان نویدکیا با توجه به فاصله 2 امتیازی‌شان با پرسپولیس، شانس خوبی داشتند تا با پیروزی مقابل گل‌گهر به صدر جدول برسند؛ اتفاقی که با توجه به نتیجه دیدار پرسپولیس و سایپا رخ نداد و فاصله 2 امتیازی سپاهان و شاگردان گل‌محمدی حفظ شد تا رقابت مدعیان قهرمانی در لیگ بیستم وارد فاز تازه‌ای شود. با در نظر گرفتن نتایج بازی‌های روز گذشته و تساوی استقلال مقابل مس رفسنجان در کنار پیروزی تیم‌های سپاهان و پرسپولیس، فاصله امتیازی تیم‌های اول و دوم جدول با سایر مدعیان افزایش یافته و شاگردان نویدکیا و قرمزپوشان تهران عملاً به عنوان جدی‌ترین مدعیان قهرمانی لیگ بیستم معرفی شدند.

سپاهان با این پیروزی 31 امتیازی شده و با توجه به نتایج سایر بازی‌ها در رده دوم جدول باقی ماند، در آن سو گل‌گهر نیز با این نتیجه 22 امتیازی باقی مانده و به رده نهم جدول سقوط کرد.

تقابل سپاهان و گل‌گهر سیرجان یکی دیگر از باکیفیت‌ترین نمایش‌های سپاهان تا بدین جای فصل به شمار می‌رود. نویدکیا در این دیدار و در غیاب محمد کریمی تیمش را با سیستم 1-3-2-4 راهی میدان کرده و مثلث حسینی، رفیعی و محبی را به عنوان طراحان حملات سپاهان، پشت سر سجاد شهباززاده به کار گرفت. نکته قابل توجه در این میان، استفاده مجدد نویدکیا از شهباززاده در پست مهاجم نوک بود که با بازی درخشان این بازیکن همراه شده و هماهنگی او با 2 وینگر چپ و راست سپاهان، حسینی و محبی، نقش بسزایی در پیروزی ارزشمند زردپوشان اصفهانی داشت. از طرف دیگر حضور زوج سلمانی-علی‌محمدی پشت سر بازیکنان هجومی سپاهان و عملکرد خوب آنها در بازی تخریبی و پوشاندن خلأها و حفره‌های میانه میدان، کمربند میانی سپاهان را مستحکم کرده و مانع شکل‌گیری بازی گل‌گهری‌ها به‌ویژه در فاز هجومی شد.

زردپوشان اصفهانی مقابل گل‌گهر تغییر تاکتیک به‌موقعی داشتند؛ تیم نویدکیا روز گذشته با توجه به قدرت خط‌ حمله و میانی گل‌گهر ترجیح داد با 2 هافبک دفاعی بازی کند و کنترل فضاهای بازی را به دست گیرد. سپاهانی‌ها تلاش داشتند با پرس سنگین شاگردان قلعه‌نویی فرصت بازی‌سازی را از هافبک‌های آنها گرفته و در حملات، از سرعت بالا و قدرت حمل توپ بازیکنانی مانند حسینی، محبی، اسماعیلی‌فر و نورافکن در کنار قدرت بازی‌‌سازی و خلاقیت مسلمان و علی‌محمدی بهره برده و به گل برسند. سپاهانی‌ها در نیمه نخست به خوبی ارتباط خط میانی و حمله گل‌گهر را قطع کرده و با استفاده از فرارهای سریع و ارسال‌های عمقی عملاً هافبک‌های گل‌گهر را از جریان بازی خارج کردند و اجازه ندادند موقعیت چندانی برای گلزنی پیدا کنند. شاگردان نویدکیا با استفاده از همین حربه و فرستادن توپ به عمق دفاع گل‌گهر، بارها خط دفاعی این تیم را به‌هم ریخته و از ضعف‌های دفاعی این تیم نهایت بهره را بردند.

نگاهی به آمار بازی سپاهان و گل‌گهر به خوبی مشخص می‌‌کند که شاگردان نویدکیا آنالیز دقیقی از نحوه بازی شاگردان قلعه‌نویی داشته و نقاط ضعف این تیم را به خوبی شناسایی کرده بودند. زردپوشان اصفهانی روز گذشته در تمام فاکتورهای بازی مالکانه و هجومی از جمله مالکیت توپ، تعداد و میزان پاس صحیح، تعداد شوت و شوت‌های در چارچوب برتری محسوسی نسبت به تیم رقیب داشته و بازی کاملاً یک‌طرفه‌ای را ارائه دادند، با این حال سپاهانی‌ها نتوانستند از موقعیت‌های ایجاد شده به نحو احسن استفاده کنند و به گل‌های بیشتری برسند.

یکی دیگر از عوامل موفقیت سپاهان حفظ تمرکز روانی بازیکنان در طول بازی بود. شاگردان نویدکیا با وجود آنکه در دقایق زیادی تحت فشار قرار داشتند، بازی را با تمرکز بالایی آغاز کرده و با اجرای دقیق تاکتیک‌های خواسته‌شده به برتری رسیدند.

زردپوشان اصفهانی در فاز هجومی عملکرد بسیار خوبی داشتند. بازیکنان این تیم با استفاده از ضربات ایستگاهی و ارسال‌های عمقی و شوت‌های از راه دور از ضعف دفاعی گل‌گهر نهایت بهره را برده و به گل رسیدند. سپاهانی‌ها در فاز دفاعی نیز خوب ظاهر شده و عملکرد مثبتی داشتند. زردپوشان اصفهانی اگرچه دقایق زیادی تحت فشار قرار داشتند، اما با تمرکز بالای خود کمترین اشتباه ممکن را مرتکب شده و مدافعان سپاهان در طراحی و اجرای تاکتیک‌های هجومی نقش موثری داشتند.

در آن سو گل‌گهری‌ها کوچک‌ترین نشانی از تیم چغر و یقه‌گیر ابتدای فصل نداشته و نمایش کاملاً ناامیدکننده‌ای را ارائه کردند. شاگردان قلعه‌نویی روز گذشته از نظر تاکتیکی کاملاً سردرگم عمل کردند و عملاً حرف خاصی برای گفتن نداشتند. گل‌گهری‌ها در فاز هجومی عملکرد خوبی نداشته و نتوانستند موقعیت چندانی خلق کنند. شاگردان قلعه‌نویی در فاز دفاعی خوب ظاهر شده و با وجود آنکه در بیشتر دقایق بازی تحت فشار سنگینی قرار داشتند اما مانع به ثمر رسیدن گل‌های بعدی سپاهان شده و مدافعان این تیم اشتباه خاصی مرتکب نشدند.

مخالفت باشگاه سپاهان با جدایی خلعتبری مرزبان: رد پای انسانیت کرانچار در سپاهان فراموش نخواهد شد/ پرسپولیس رقیب اصلی ما شده است جدول لیگ برتر فوتبال در پایان هفته شانزدهم؛ سپاهان فاصله‌اش را با پرسپولیس حفظ کرد

نویدکیا: دو تیم خیلی خوب یکدیگر را آنالیز کرده بودند

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: در دیدار با گل‌گهر دو تیم خیلی خوب یکدیگر را آنالیز کرده بودند و به راحتی نمی‌شد حدس زد که کدام تیم سوار بر بازی باشد.

محرم نویدکیا در نشست خبری پس از پیروزی یک بر صفر تیمش برابر گل‌گهر سیرجان در هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: قبل از بازی از اتفاق ناگوار درگذشت آقای کرانچار باخبر شدیم که از طرف خودم، بازیکنانی که با او کار می‌کردند، مجموعه باشگاه سپاهان و هواداران این اتفاق را به خانواده کرانچار تسلیت می‌گویم. کرانچار یک جنتلمن واقعی بود و با اینکه برخی با گفتار و نوشتار خود در حق او انسانیت نکردند ولی من خیلی چیزها از او یاد گرفتم. یاد گرفتم که باید با چه ادبیاتی با بازیکنان صحبت کرد و نوع برخورد با هواداران و باشگاه را آموختم. برای ما خیلی سخت بود که پیش از بازی امروز این خبر را شنیدیم.

وی درباره عملکرد تیمش مقابل گل‌گهر افزود: به نظر من دو تیم خیلی خوب یکدیگر را آنالیز کرده بودند و به راحتی نمی‌شد حدس زد که کدام تیم سوار بر بازی باشد و چه زمانی موقعیت‌سازی کند.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: در دقایقی از بازی گل‌گهر از ما بهتر بود و در دقایقی نیز ما بهتر از حریف بودیم. نیمه اول خوبی نداشتیم اما به مرور بهتر و بهتر شدیم ولی گل‌گهر تیم خیلی خوبی بود و با اینکه در نیمه اول 2 تعویض اجباری داشته و چند بازیکن خود را نیز در اختیار نداشت خیلی خوب بازی کرد. ما نیز تلاش کردیم به‌خصوص در نیمه دوم به بازی سرعت دهیم و فکر می‌کنم تک موقعیت‌ها می‌توانست در این بازی تعیین‌کننده باشد که خوشبختانه از معدود موقعیت‌های خود استفاده کردیم. چند موقعیت خوب دیگر هم داشتیم اما باز هم باید خدا را شکر کنیم که توانستیم در این بازی سنگین پیروز شویم.

الهویی: سروش رفیعی باید اخراج می‌شد

مربی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان گفت: در حالی که سروش رفیعی یک کارت زرد داشت و جای استوک او روی پای احمد زنده‌روح مانده داور کارت زرد دوم را به رفیعی نشان نداد.

سعید الهویی در نشست خبری شکست یک بر صفر تیمش برابر سپاهان در هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: به تیم سپاهان تبریک می‌گویم. فکر می‌کنم یکی از بازی‌های باکیفیت لیگ را شاهد بودیم چون دو تیمی رو در روی هم قرار گرفتند که سبک خاصی را در بازی خود ارائه می‌دهند.

وی افزود: امیر قلعه‌نویی قبل از بازی در رختکن به بازیکنان گفته بود بازی در این سطح میان 2 تیم باکیفیت بسیار سخت است و برنده را فقط و فقط اشتباهات مشخص می‌کند، اما متأسفانه در این بازی اشتباهاتی داشتیم که به سپاهان فرصت گلزنی دادیم و خودمان نتوانستیم از اشتباهات سپاهان استفاده کنیم و موقعیت‌های خود در نیمه اول و دوم را از دست دادیم.

مربی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان ادامه داد: فکر می‌کنم بازی کیفیت و سطح بالایی داشت. به تیم باکیفیت سپاهان و محرم نویدکیا تبریک می‌گویم ولی روز بسیار سختی برای هر دو تیم بود، اما از اتفاقاتی که در برخی دقایق بازی به ضرر ما رخ داد آسیب دیدیم. شاید به یاد داشته باشید که فصل گذشته در دقیقه 43 بازی دور برگشت سپاهان و صنعت نفت آبادان در اصفهان تکل مشابه تکل امروز سروش رفیعی توسط خود او زده شد و داور، رفیعی را با کارت زرد دوم اخراج کرد و 45 دقیقه بدون سروش رفیعی 10 نفره بازی کردیم، اما امسال در حالی که سروش یک کارت زرد دارد همان تکل با همان کیفیت زده می‌شود و جای استوک سروش روی پای احمد زنده‌روح مانده اما داور کارت زرد دوم را به رفیعی نشان نداد.

مربی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان خاطرنشان کرد: باز هم به تیم سپاهان تبریک می‌گویم و تلاش می‌کنیم در بازی‌های آینده کیفیت بالاتری از خود نشان دهیم و اشتباهات کمتری داشته باشیم و پروسه حرکتی تیم گل‌گهر سیرجان را ادامه دهیم. سال گذشته گل‌گهر در اصفهان باید با چهار، پنج گل شکست می‌خورد اما با 2 گل باخت ولی امروز یک بازی سخت برای سپاهان ساخت که نشان می‌دهد امیر قلعه‌نویی در نیم‌فصل از گل‌گهر یک تیم باکیفیت ساخته که می‌تواند تیم بزرگ و باکیفیت سپاهان را به جایی برساند که در اصفهان بر اثر اشتباهات به پیروزی یک بر صفر بسنده کند.

الهویی درباره مصدومیت علی دشتی گفت: متأسفانه امروز بدشانسی‌های زیادی داشتیم. دو تعویض پیاپی و اجباری در نیمه نخست داشتیم که علی دشتی و علیرضا آرتا در اختیار کادر پزشکی تیم هستند. مصدومیت این 2، آسیب‌دیدگی 3 بازیکن دیگرمان و مهیا نبودن شرایط 2 بازیکنی که با آنها به توافق رسیده‌ایم باعث شد امروز لیست 20 نفره ما پر نباشد. کادر پزشکی تیم فردا وضعیت دشتی و آرتا را بررسی می‌کند و امیدوارم مشکل خاصی نباشد چون بازی‌ها فشرده است و باید آنها را در اختیار داشته باشیم.

انتهای پیام/170/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شاگردان قلعه نویی زردپوشان اصفهانی شاگردان نویدکیا لیگ برتر فوتبال گل گهر سیرجان تیم خیلی خوب مقابل گل گهر تیم فوتبال سپاهانی ها سروش رفیعی روز گذشته موقعیت ها یک بر صفر کارت زرد رقابت ها گل گهر بازی ها دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۵۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضائیان: برابر پرسپولیس حرفه‌ای بازی کردم

بازیکن تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: درست است که یکسری از هواداران پرسپولیس علیه من شعار سر دادند، ولی در قلب من هستند.

 به گزارش گروه خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجو، رامین رضاییان پس از تساوی بدون گل سپاهان اصفهان مقابل پرسپولیس در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال، گفت: کاری به بازی ندارم و آمده‌ام حرف دیگری بزنم. یاد گرفته‌ام شرافتمندانه زندگی کنم. یکسری از هواداران پرسپولیس در یک قسمت از ورزشگاه از من دلخور بودند و شعار‌هایی می‌دادند، ولی بدانند همیشه در قلب من هستند. درک می‌کنم نسبت به تیم‌شان تعصب داشته باشند و عاشقانه پرسپولیس را دنبال کنند. هر چیزی به من بگویند در قلب من هستند و دوست‌شان دارم. مردم این روز‌ها آنقدر دغدغه دارند که اگر در استادیوم خالی می‌شوند، امیدوارم حال دل‌شان خوب شود. بازی قشنگی بود و من با جان و دل برای تیمم بازی کردم.

وی در مورد اینکه انتظار بازی بهتری از پرسپولیس و سپاهان می‌رفت، تصریح کرد: فوتبال است و بازی بدی نبود.

بازیکن سپاهان اصفهان در واکنش به اظهارات رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس که مدعی بود سپاهانی‌ها وقت تلف می‌کردند، گفت: نه اینطور نبود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هافبک مس در فرم روز‌های انتقال به استقلال 
  • واکاوی تساوی سپاهان و پرسپولیس؛ سرد، کسل کننده و بی‌روح
  • هافبک مس در فرم روزهای انتقال به استقلال
  • رضائیان: برابر پرسپولیس حرفه‌ای بازی کردم
  • اوسمار: شایسته پیروزی برابر سپاهان بودیم
  • محرم نویدکیا: اذیت کننده است که بازی‌های خانگی را از دست می‌دهیم
  • محرم نویدکیا: اذیت کننده است که بازی‌های خانگی را دست می‌دهیم
  • هرکاری کنید، محرم عصبانی نمی‌شود!
  • خون در چشمان بلینگام: انتقام با پیراهن پادشاه!
  • ملاقات محرم با خانواده موسس سپاهان در رفسنجان