Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@23:03:34 GMT

العراق | بكين تمنح بغداد 50 ألف جرعة من لقاح كورونا كهدية مجانية

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۵۲۲۰

‍‍‍‍‍‍

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وقال السكرتير الشخصي لرئيس الوزراء محمد البياتي، خلال وصول الطائرة إلى مطار بغداد الدولي إن جلب العقار إلى العراق واجب وطني، لأن هذا الوباء خطير ودولي ويجب أن نعالجه، وما وصل اليوم هو هدية من جمهورية الصين الشعبية وهو حوالي 50 ألف جرعة لقاح وتوزع وفق خطة وزارة الصحة بما فيها حصة إقليم كوردستان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ووصلت الطائرة بإشراف وزير الصحة العراقي وبحضور السفير الصيني في العراق والسكرتير الشخصي لرئيس الوزراء وقائد القوة الجوية، حيث تم التأكيد على تفعيل الاتفاقيات بين بغداد وبكين بغية القضاء على فيروس كورونا ومنع انتشاره.

وأشار التميمي إلى الاتفاق مع السفير الصيني على استيراد مليوني جرعة من لقاح سينوفارم وبشكل عاجل إضافة الى باقي تعاقدات الوزارة السابقة لتغطية أكبر نسبة من المواطنين، مشددًا على إكمال الاجراءات الخاصة لـ 19.5 مليون جرعة من لقاح كورونا.

ومن المقرر أن تشهد الأيام المقبلة وصول حصة العراق من مرفق كوفاكس، حيث سيجهز كوفاكس البلاد بـ16 مليون جرعة مقابل 170 مليون دولار.

يذكر أن العراق اتفق مع شركة فايزر لاستيراد أكثر من 1.5 مليون جرعة من لقاح كورونا، لكن وصول تلك الجرعات متوقفة على إقرار مجلس النواب لقانون مجابهة جائحة كورونا، وفقًا لشروط الشركة.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شهاب الدین عزیزی خادم سینوفارم علی اکرمی کورونا العراق شهاب الدین عزیزی خادم سینوفارم علی اکرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۵۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی با آرای مراجع قضایی

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: ️۹۷ فقره پرونده حقوقی مطروحه‌ شرکت گاز آذربایجان‌غربی در مراجع قضایی، طی سال ۱۴۰۲ مختومه شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، علیرضا شیخی، امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته از مجموع ۱۲۸ فقره پرونده مطروحه له و علیه این شرکت در مراجع قضائی و دیوان عدالت اداری تعداد ۹۷ فقره پرونده مختومه شد و مابقی همچنان در حال رسیدگی است.

وی درباره آرای صادره افزود: از پرونده‌های مختومه شده، در ۸۲ پرونده، رأی به نفع شرکت گاز آذربایجان‌غربی و در ۱۵ فقره نیز به ضرر شرکت گاز بوده است.‌

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌غربی، عمده‌ی دعاوی و شکایاتی را که منتج به رأی به نفع این شرکت شده است، در ارتباط با وصول مطالبات گاز بها اعلام کرد و گفت: از طریق این آرا، بالغ بر ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز استان توسط اجرای احکام دادگستری و اجرای اسناد رسمی اداره ثبت اسناد وصول شد.

شیخی از جمله دیگر موارد مربوط به رأی صادر شده به نفع شرکت گاز آذربایجان‌غربی در مراجع قضائی را استفاده غیرمجاز از گاز، سرقت دریچه‌های چدنی و ایراد خسارت به تأسیسات گاز برشمرد.

وی درباره موضوعات مربوط به آرای صادره علیه شرکت گاز آذربایجان‌غربی نیز تصریح کرد: از جمله این موارد می‌توان به خسارات وارده به اشخاص ناشی از اجرای پروژه در هنگام لوله‌گذاری و نیز شکایت تعدادی از نیروهای پیمانکاری به خواسته تبدیل وضعیت استخدامی در دیوان عدالت اداری اشاره کرد.

شیخی در ادامه از مستندسازی اموال غیرمنقول این شرکت به عنوان یکی دیگر از اقدامات امور حقوقی نام برد و خاطرنشان کرد: این امر در شرکت گاز استان در سال گذشته رو به بهبود بود اما کافی نبوده است و هنوز حدود ۵۰ درصد از اموال غیر منقول شرکت که عمدتاً محل ایستگاه تقلیل فشار گاز بود و به ناچار به دلیل محدودیت‌های طراحی از املاک قولنامه‌ای خارج از محدوده شهر و روستا خریداری شد، فاقد سند رسمی هستند.

️مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌غربی در رابطه با تحصیل اراضی برای اجرای پروژه‌های گازرسانی استان نیز اعلام کرد: در این خصوص، در سال گذشته ۱۳ مورد ابتیاع زمین داشتیم که از این تعداد ۱۱ مورد برای ساخت ایستگاه تقلیل فشار و دو مورد هم برای احداث ساختمان پست امداد گاز دو اداره شهرستانی بود.

کد خبر 750693

دیگر خبرها

  • مقاوم‌سازی ارزی؛ طرحی که به سه واقعیت بازار توجه می‌کند
  • رئیسی: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند / دولت به وعده ایجاد سالی یک ملیون شغل عمل کرده است
  • دولت در فروردین ۵۶ هزار میلیارد تومان مالیات گرفت
  • مهلت برگشت زدن چک
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی با آرای مراجع قضایی
  • وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی