Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق بررسی‌های انجام شده, زنانی که در کشور انگلیس دارای سمت مدیریت شرکت‌های مالی هستند, ۶۶ درصد کمتر از همتایان مرد خود حقوق دریافت می‌کنند!

به گزارش مشرق، نتایج تحقیقات جدید در انگلیس نشان داد که علی‌رغم افزایش تعداد زنان در هیئت مدیره شرکت‌ها در سال‌های اخیر، مدیران زن در بزرگترین شرکت‌های خدمات مالی انگلیس به طور متوسط ​​۶۶ درصد کمتر از همتایان مرد خود درآمد دارند!

بیشتر بخوانید: ترامپ چطور از کسانی که تحقیرشان کرد این همه رأی گرفت؟

پایگاه خبری "گلوبال تایمز" در این باره نوشت طبق تحقیقات جدید که در روز دوشنبه, ۱ مارس منتشر شد, اعضای هیئت مدیره زنان در سال ۲۰۲۰ به طور متوسط ​​۲۴۷،۱۰۰ پوند (۳۴۹،۷۲۰ دلار) در سال درآمد داشتند در حالی که همتایان مذکر آنها ۷۲۲،۳۰۰ پوند درآمد داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مطالعه توسط شرکت حقوقی "Fox & Partners" که شکاف حقوق و دستمزد در شرکت‌های مالی انگلیس را بررسی می‌کند, انجام شده است؛ این شرکت با بررسی ۳۵۰ شرکت مالی در انگلیس نتایج خود را منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: جنگ زنان برای حق رای در آمریکا +فیلم

طبق گزارش "Hampton-Alexander Review"، یک نهاد مستقل که به بررسی تنوع جنسیتی در شرکت‌ها پرداخته است, در پنج سال گذشته تعداد زنان در هیئت مدیره‌های این ۳۵۰ شرکت ۵۰ درصد افزایش داشته و در سال ۲۰۲۰ به ۱۰۲۶ نفر رسیده اما هنوز اختلاف درآمدی بین زنان و مردان قابل توجه است!

"فلیشیا ویلو" رئیس گروه حقوق زنان جامعه "فاوست" در انگلیس که درگیر این گزارش نبود، گفت: «این ارقام تکان‌دهنده ثابت می‌کند که شکاف حقوق و دستمزد جنسیتی در انگلیس در حال افزایش است؛ زنان در نقش‌های اصلی وجود ندارند و کسانی که این نقش را انجام داده‌اند اغلب از مردان کمتر دستمزد می‌گیرند.»

یک سال پیش، انگلیس نیاز به گزارش شرکت‌ها در مورد شکاف حقوق و دستمزد جنسیتی در کارگران خود را به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا متوقف کرد؛ اقدامی که دولت گفت تلاش برای پرداخت عادلانه زن و مرد را از بین نمی‌برد.

در سال ۲۰۲۰ مردان به طور متوسط ​​۱۵.۵ درصد بیشتر از زنان در انگلیس درآمد داشتند که طبق اطلاعات رسمی این رقم در سال ۲۰۱۹, ۱۷.۴ درصد بوده است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انگلیس ایران تبعیض جنسیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۵۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت ناگهانی دومین افشاگر نقص فنی بوئینگ ۷۳۷ در کمتر از دو ماه!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، جاشوآ دین، کارمند سابق شرکت «اسپیریت ائروسیستمز» (که برای بوئینگ قطعه هواپیما تولید می‌کند)، در بحبوحه کشمکش حقوقی با این شرکت، پس از طرح اتهام علیه آن مبنی بر چشم‌پوشی از نقص قطعات تولیدی، به طور ناگهانی درگذشت!

خانواده «دین» درگذشت او را تایید و اعلام کرده‌اند. دین شرکت اسپیریت ائروسیستمز را به عدم رعایت استانداردهای سطح بالا متهم کرده و مدعی شده بود که این شرکت به تلافی این پرونده‌سازی، او را اخراج کرده است.

خانواده دین در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که او به علت یک «بیماری ناگهانی» درگذشته است. وکیل او نیز مرگ دین را «ضربه‌ای به جامعه هوانوردی و خدمات مسافربری هوایی» توصیف کرد.

شرکت اسپیریت ائروسیستمز نیز در گفت‌وگو با الجزیره مراتب تسلیت خود را به خانواده دین ابراز داشت. مادر جاشوآ دین، ماه گذشته در پیامی نوشته بود که فرزندش به نوعی بیماری ویروسی مبتلا شده است. همزمان، «سیاتل تایمز» که برای نخستین بار درگذشت او را گزارش کرد، نوشته است که دین ۴۵ سال داشت و «در کمال صحت و به سبک زندگی سالم شهره بود»!

خبر درگذشت دین در حالی منتشر شده است که کمتر از دو ماه پیش، جسد جان بارنِت، یکی از افشاگران شرکت بوئینگ کشف شد و مقامات کارولینای جنوبی مدعی شدند که او خود را به ضرب گلوله کشته است!

اسپیریت ائروسیستمز از زمانی که مشخص شد روکش درهای بال بوئینگ ۷۳۷ مکس را برای این غول هواپیماسازی تولید می‌کند، هدف تحقیقات قرار گرفت. این تحقیقات پس از آن آغاز شد که در ماه ژانویه، یکی از هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ پس از جدا شدن روکش درب بال حین پرواز دچار سانحه شد اما خوشبختانه قربانی نداشت.

کد خبر 6095250

دیگر خبرها

  • درگذشت ناگهانی دومین افشاگر نقص فنی بوئینگ ۷۳۷ در کمتر از دو ماه!
  • کمتر از ۳ درصد لوایح شهرداری قزوین عودت داده شد
  • بزرگترین حامی حقوق زن اسلام است
  • تیاگو سیلوا و دریافت پیشنهاد از سه باشگاه لندنی
  • دین اسلام مدافع اصلی حقوق زنان است
  • بانوان آمریکای لاتین نسبت به کشتار زنان در غزه موضع بگیرند
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • زن و مرد در رسیدن به مقامات معنوی برابر هستند/ دین اسلام؛ مدافع‌ اصلی حقوق زنان است
  • فرمول مالیات طلا، خودرو و مسکن را در این جدول ببینید
  • ترکیب منچستریونایتد متحول می‌شود/ ۳ بازیکن فروشی نیستند