Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۴هزارواحدی روبرو شد و شاخص در ارتفاع یک میلیون و ۱۸۶واحد قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۰۴درصدی مواجه شد. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۵میلیارد و ۹۳۹میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۵هزار و ۶۲۱میلیارد تومان در بیش از ۷۱۷هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۴هزار و ۶۴۵واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۱۸۶هزار و ۲۸۶واحد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  تزریق پول به بازار تا حدی جواب داد و معاملات امروز بازار سهام با افزایش تقاضا در برخی نمادهای شاخص‌ساز افزایش یافت و همین موضوع شاخص را مثبت کرد. اما از بین رفتن اعتماد به بازار هنوز باعث شده تا خروج پول حقیقی شدت بگیرد و از طرفی حقوقی‌ها نیز در پایان سال در حال خروج پول از بازار سهام هستند و این در حالی است که فروش اوراق دولت نیز بیشتر شده.   امروز لغو عرضه اولیه روز چهارشنبه روند بازار سهام را تغییر داد و شاخص کل در چند دقیقه بیش از ۳ هزار واحد رشد کرد و این درحالیست که بازار سهام با فشار عرضه همراه بود و این عرضه‌ها جای خود را به تقاضا در شاخص‌سازان داد.   بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر، فولاد مبارکه اصفهان و معدنی و صنعتی چادرملو شد و در مقابل شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و ایران خودرو با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.   شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبت را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۱۲۱۱واحد، کل (هم‌وزن) ۱۸۸واحد، قیمت (هم‌وزن) ۱۲۲واحد، آزاد شناور ۳۳۶۲واحد و شاخص‌های‌‌‌ بازار اول و دوم به ترتیب ۵۵۰۸ و ۲۱۱۶ واحد رشد کردند.   فرابورس هم با معامله یک میلیارد و ۱۶۲میلیون ورقه به‌ارزش ۱۲هزار و ۹۸۳میلیارد تومان در ۵۵۲هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۵۴واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۶هزار و ۹۷۹واحد قرار گرفت.   در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و سرمایه‌گذاری صبا تامین شد و در مقابل شرکت‌های بیمه پاسارگاد، ذوب آهن اصفهان و بانک دی بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.   انتهای پیام /

منبع: دانا

کلیدواژه: بازار سهام قرار گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۵۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ هزار و ۸۶۵ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز شنبه‌ ۸ اردیبهشت ماه با افزایش ۲ هزار و ۸۶۵ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۷ هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از ۷۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۶۴ هزار و ۳۸۱ واحدی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • افزایش ۲ هزار و ۸۶۵ واحدی شاخص کل بورس