Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی نمازی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در روش مستقیم، افراد پس از آزادسازی سهام خود بدون واسطه میزان سهم خود را مدیریت می‌کنند؛ ولی در روش غیرمستقیم مالکیت و مدیریت سهام فرد، از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، ساماندهی شد، سود یا زیان احتمالی به سهامدار بر اساس عملکرد این شرکت‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد یادآور شد: دارندگان غیرمستقیم سهام عدالت می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌های منتخب حداکثر ۶۰ درصد از سهام خود را به شرکت سرمایه‌گذاری یزد بفروشند.

نمازی با بیان اینکه انتخابات هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت تا پایان سال جاری به صورت الکترونیکی برگزار می شود این اقدام را یک رویداد مهم اقتصادی برشمرد و گفت: کسانی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام انتخاب کردند، برای حفظ حقوق خود و بهره مندی از مزایا از جمله دریافت سود سهام، در انتخابات و مجمع عمومی سهام عدالت شرکت کنند.

وی مراجعه به سایت سجام و تکمیل اطلاعات شخصی و احراز هویت را از مهمترین مراحل فرآیند انجام این اقدام برای شرکت در انتخابات هیات مدیره ذکر کرد و افزود: برای تسهیل شرایط، سهامداران، کارگزاری‌ها و بانک‌های منتخب به صورت رایگان جهت ثبت نام و احراز هویت الکترونیکی اقدام کردند.

وی توزیع متعادل ثروت و درآمد در کشور، توانمندسازی، افزایش ثروت و ایجاد درآمد دایمی برای خانوارهای نیازمند، تسریع در روند خصوصی سازی از طریق واگذاری گسترده سهام شرکت‌های دولتی، استفاده از روش‌های سالم‌تر و شفاف‌تر برای واگذاری سهام شرکت‌ها و افزایش کارآمدی دولت در عرصه وظایف حاکمیتی را از مهم ترین اهداف طرح سهام عدالت بیان کرد.

سهامداران سهام عدالت استان یزد برای آگاهی از دارایی خود می توانند به سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت به نشانی sahamedalat.ir مراجعه کنند.

وی پیشتر در گفت و گو با ایرنا میزان سرمایه شرکت سرمایه گذاری استان یزد را  ۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفته بود که سهام این شرکت متشکل از ۴۰ شرکت اقتصادی بزرگ و معتبر ایران است.

وی با بیان اینکه اغلب سهامداران شرکت سرمایه گذاری استان قشرهای آسیب پذیر جامعه هستند، ضمن قدردانی از تلاش رسانه‌ها در اطلاع رسانی موضوع سهام عدالت خواستار توجه بیشتر به این مهم شد.

طرح واگذاری سهام عدالت از سال ۸۴ آغاز شد و بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی دولت موظف است تا ۴۰ درصد سهام بنگاه‌های اقتصادی را به ۶ دهک پایین جامعه واگذار کند.

سهام عدالت ۲ دهک پایین جامعه تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی با ۵۰ درصد تخفیف ارایه شد که پرداخت آن بر اساس سود آن بود و از سال ۹۵ نیز سود پرداخت شد و بر این اساس به خانواده‌ها تا سقف پنج نفر سهام عدالت تعلق می‌گرفت.

 پس از اردیبهشت ماه با آزادسازی سهام عدالت مشمولان توانستند روش مستقیم یا غیر مستقیم را انتخاب کنند.

برچسب‌ها عدالت اجتماعی توسعه اقتصادی یزد سهام عدالت سامانه سجام پروندهٔ خبری آزادسازی سهام عدالت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عدالت اجتماعی توسعه اقتصادی یزد عدالت اجتماعی توسعه اقتصادی یزد سهام عدالت سامانه سجام اخبار کنکور شرکت سرمایه گذاری آزادسازی سهام سهام عدالت شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۶۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: مکاتبات ما با ۸ شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سود سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آنها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود، سود سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

کد خبر 847114 برچسب‌ها خبر مهم سهام عدالت سهام بانک‌ها سهام شرکت‌ها

دیگر خبرها

  • سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • تاریخ دقیق واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو ارائه می‌شود
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • ضرورت جهادتبیین در موضوعات اقتصادی/تعیین مشوق‌های ویژه برای استان
  • شاخص بازگشت درآمد به اصفهان ۴ تا ۸ درصد است/سهم ۶ هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت