Web Analytics Made Easy - Statcounter

توثیق مکانیزه سهام برای دریافت کارت اعتباری و تسهیلات بانکی همگانی شد، مبادله رمز ارز‌ها در کشور ممنوع است، آغاز توزیع کالا‌های ضروری عید از۲۰ اسفند، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۱۸۱ هزار تومان برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز سه شنبه ۱۲ اسفند شبستان به شرح زیر است:

سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۱۸۱ هزار تومان

امروز (سه شنبه ۱۲ اسفند) هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۸۱ هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۷۱۵ دلار، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۴۴۲ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین سکه بهار آزادی طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۸۰۱ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۱۸۱ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۴ میلیون تومان، سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۶۵ هزار تومان است.

 

امروز (سه شنبه ۱۲ اسفند) در بازار ارز دلار ۲۴ هزار و ۷۴۸ تومان، یورو ۲۹ هزار و ۶۰۷ هزار تومان، پوند ۳۵ هزار و ۷۷۶ تومان، درهم امارات ۷۰۱۴ تومان، یوان چین ۳۹۵۰، لیر ترکیه ۳۵۰۰ تومان است.

 

این در حالی است که روز گذشته (دوشنبه ۱۱ اسفند) هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۷۷ هزار تومان، هر انس طلا در بازاهای جهانی ۱۷۴۸ دلار، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۴۳۶ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۶۹۸ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۹۹۸ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بود.

 

روز گذشته (دوشنبه ۱۱ اسفند) در بازار ارز دلار ۲۴ هزار و ۷۰۵ تومان، یورو ۲۹ هزار و ۷۸۰ تومان، پوند ۳۵ هزار و ۶۲۷ تومان، درهم امارات ۶۹۹۳ تومان، یوان چین ۳۹۴۰ تومان و لیر ترکیه ۳۴۲۰ تومان بود.

 

توثیق مکانیزه سهام برای دریافت کارت اعتباری و تسهیلات بانکی همگانی شد

حسین فهیمی گفت: مجوز استفاده از امکان توثیق مکانیزه سهام برای دریافت کارت اعتباری و تسهیلات بانکی پیش از این فقط برای مشمولان سهام عدالت راه اندازی شده بود با تصمیم هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، مجوز استفاده از این امکان برای سایر سهامداران نیز صادر شد.

وی اظهار داشت: همه بانک‌ها و موسسات مالی اعتباری قادر خواهند بود با استفاده از زیرساخت توثیق مکانیزه سهام در شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، امکان وثیقه سهام بدون مراجعه حضوری و مدارک کاغذی را برای مشتریان خود فراهم کرده و نسبت به ارائه کارت اعتباری یا تسهیلات به مشتریان خود اقدام کنند.

فهیمی افزود: بانک‌های عامل براساس برنامه زمان بندی و میزان منابع در اختیار خود می‌توانند از این روش استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه خاطرنشان کرد: سهامداران بورس هم قادر خواهند بود به جای فروش سهام جهت تامین نقدینگی مورد نیاز خود از کارت‌های اعتباری و تسهیلات اعطایی بانک‌ها استفاده کنند و مدت زمان بیشتری برای مدیریت فروش سهام خود در اختیار داشته باشند.

 

نظارتی روی کانال‌های تلگرامی که رمز ارز‌ها را تبلیغ می‌کنند وجود ندارد

محسن رضایی کارشناس اقتصاد دیجیتال در برنامه گفتگوی ویژه با بیان تاریخچه‌ای از شکل گیری رمز ارز‌ها گفت: صاحبان رمز ارز‌ها اعتقاد دارند دولت و بانک‌ها نباید در خلق پول و تراکنش‌ها دخالت کنند و در این حوزه صاحب حساب و مشخصات حساب، مقصد نامشخص است. قیمت رمز ارز‌ها بر اساس تقاضا شکل می‌گیرد و اعتباری است.

 

رضایی با بیان اینکه بیشتر کشور‌ها در زمینه رمز ارز‌ها یا سکوت یا آن را ممنوع کرده اند گفت: کشوری که رمز ارز‌ها را قانونی اعلام کرده باشد وجود ندارد و، چون رمز ارز‌ها پشتوانه دولتی ندارند و نوسانات قیمت آن‌ها نیز بسیار زیاد است.

 

این کارشناس اقتصاد دیجیتال افزود: تحلیل‌ها در رمز ارز‌ها امکان پذیر و قابل اعتنا نیست و جایی برای شکایت از کلاهبرداری‌ها در این حوزه وجود ندارد.

 

وی گفت: ۴ تا ۶ هزار ارز دیجیتال در دنیا وجود دارد که هیچ کس نمی‌تواند درباره افزایش یا کاهش بهای آن‌ها در آینده اظهار نظر کند.

 

رضایی گفت: ریسک بازار رمز ارز‌ها فقط در نوسان قیمت نیست بلکه به دلیل تحریم‌های ایران ممکن است کیف پولی که در آن رمز ارز‌ها را قرار داده ایم بلوکه شود و از بین برود.

 

این کارشناس اقتصاد دیجیتال افزود: در زمینه ساماندهی صرافی‌ها برای رمز ارز‌ها قانونی وجود ندارد و شبکه ملی اطلاعات نیز برای ساماندهی سایت‌هایی که در کشور فعالند راه اندازی نشد بنابراین مردم نمی‌توانند معتبر بودن یا نبودن سایت‌ها را در بخش رمز ارز‌ها تشخیص دهند البته اگر سایتی معتبر نیز باشد به دلیل تحریم‌ها هر لحظه امکان مسدود شدن حساب وجود دارد.

 

مبادله رمز ارز‌ها در کشور ممنوع است

محمدرضا مانی یکتا در برنامه گفت و گوی ویژه خبری ۲ شنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به اینکه بر اساس قانون شورای عالی مبارزه با پولشویی و مصوبه هیئت دولت در سال ۹۸ مبادله رمز ارز‌ها در کشور ممنوع است، افزود: مردم بدانند خطر‌های این رمز ارز‌ها بسیار زیاد است و پرونده‌های بسیاری در زمینه کلاهبرداری، سرقت از کیف پول و مسدود شدن کیف پول رمز ارز‌ها تشکیل شده است.

 

وی با بیان اینکه در موضوع رمز ارز‌ها با یک پدیده روبرو هستیم که اثر ان در کشور‌ها یکنواخت نیست گفت: هیچ پشتوانه دولتی و حاکمیتی در دنیا برای رمز ارز‌ها وجود ندارد و به این علت مبادلات جهانی آن از سال ۲۰۱۶ افزایش نداشته است.

 

معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی افزود: در سال ۲۰۱۶ میزان مبادلات روزانه رمز ارز‌ها ۱۳۰ میلیارد دلار بوده که همچنان این رقم حفظ شده است و به دلیل غیر مجاز بودن این حوزه برآورد دقیقی از مبادلات آن در کشور وجود ندارد.

 

مانی یکتا گفت: البته میزان مبادلات رمز ارز‌ها قابل مقایسه با بازار‌های دیگر مانند سهام و طلا نیست.

 

وی افزود: ۶ هزار رمز ارز در دنیا وجود دارد که ۶۰ درصد سهم این بازار در اختیار بیت کوین است.

 

معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفت: به علت پشتوانه نداشتن رمز ارز‌ها نوسانات قابل ملاحظه‌ای در حد ۱۵ تا ۲۰ درصد در روز برای آن وجود دارد.

 

مانی یکتا افزود: به عنوان نمونه در سال ۲۰۱۶ بیت کوین ۲۰ هزار دلار افزایش قیمت داشت، اما در چند ساعت بهای آن کاهش بسیار زیادی داشت.

 

آغاز توزیع کالا‌های ضروری عید از۲۰ اسفند

محمدصادق مفتح، قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در برنامه تیتر امشب شبکه شبکه خبر گفت: نظام توزیع اهمیتش از حجم و کیفیت کالا‌ها در عرضه و تقاضا کمتر که نیست چه بسا بیشتر نیز است.

 

وی افزود: موجودی کافی کالا شرط لازم تنظیم بازار است، اما شرط کافی نیست و برای رسیدن به قیمت مصوب و قیمت هدف کالاها، نظام توزیع مناسب و منطقی که سرتاسر کشور را به خوبی پوشش دهد ضروری است.

 

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی تصریح کرد: زمانی قیمت هدف اتفاق می‌افتد و کالا با قیمت مصوب به دست مصرف کننده خواهد رسید که توزیع مناسب کالا در کشور اتفاق بیفتد.

 

مفتح با اشاره به ذخیره سازی ۴۰ هزار تن میوه برای شب عید گفت: از ۲۰ اسفند برای مقاطع شب عید و رمضان از طریق شبکه منتخب توزیع، فروشگاه‌های منتخب و اصناف امین، کالا‌های ضروری شب عید را منظم توزیع خواهیم کرد و امیدواریم توزیع پیوسته و کافی کالا در این شبکه منتخب در دراز مدت تاثیرش را در بازار و کنترل قیمت‌ها بگذارد.

 

وی با بیان این که باید زمینه‌ها و عوامل اصلی بروز تخلف و گران فروشی از بین برود افزود: درصد کمی هستند که مرتکب گران فروشی می‌شوند و دلیل آن هم یکی اجبار است و فرد از روی اجبار مرتکب تخلف می‌شود و دلیل دیگرش این است حس می‌کند که نظارتی وجود ندارد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار مبادله رمز ارز ها در کشور ممنوع سکه بهار آزادی طرح جدید اعتباری و تسهیلات عیار یک میلیون کالا های ضروری کارت اعتباری گرم طلای وجود ندارد هزار تومان ۲۰ اسفند کالا ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۶۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد

 پلیس راه کشور از اعمال محدودیت‌های ترافیکی از روز چهارشنبه تا شنبه در جاده‌های کشور خبر داد و تأکید کرد شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری به‌صورت شبانه‌روزی پاسخ‌گوی وضعیت راه‌های کشور است.

پلیس راه کشور با صدور اطلاعیه‌ای از محدودیت‌های ترافیکی از چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت تا شنبه ۰۸ اردیبهشت ماه در جاده‌های کشور خبر داد.

محدودیت تردد موتورسیکلت

تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ الی ساعت 6 روز شنبه تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ از محورهای کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع است.

تبصره: تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام مأموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

محدودیت محور کرج ـ چالوس

تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج- چالوس کماکان ممنوع می‌باشد.

روز جمعه تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه در به شرح ذیل اعلام می‌شود:

- از ساعت ۱۴ آزادراه تهران شمال اعمال محدودیت تردد برای خودروهای به مقصد چالوس انجام می‌شود.

- از ساعت ۱۵ ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) انسداد به صورت کامل.

- از ساعت ۱۷ از مرزن‌آباد به سمت تهران یک‌طرفه اجرا می‌گردد. (شمال به جنوب)

- از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن‌آباد مسیر دوطرفه می‌شود.

- تردد از مسیر جاده قدیم کرج چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد می‌باشد.

تبصره: تردد از مسیر جاده قدیم کرج چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۱۲ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع می‌باشد.

محور هراز:

الف- تردد کلیه تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع است.

ب- تردد کلیه کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روز چهارشنبه تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ و همچنین از ساعت 6 الی ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه تاریخ‌های ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ از محور هراز ممنوع است.

ج- در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مأمورین پلیس راه محدودیت یکطرفه مقطعی روز جمعه تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بلعکس انجام خواهد شد.

مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با شماره تلفن ۱۲۰ و ۸۸۲۵۵۵۵۵۵ (ده خط) به طور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و امداد رسانی احتمالی به هموطنان عزیز کشورمان می‌باشد. در سایت www.rahvar ۱۲۰.ir آخرین اطلاعات ترافیکی قابل دسترس است.

شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور است.

در سایت www.۱۴۱.ir آخرین اطلاعات ترافیکی قابل دسترس است

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • کسب رتبه برتر کیفیت نان‌های تولیدی استان در اسفند ۱۴۰۲
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد
  • تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوه‌نوردی ممنوع!