Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@23:13:09 GMT

فردا آخرین مهلت ثبت نام در کنکور سراسری ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۶۵۴۳

فاطمه زرین آمیزی، سخنگو و مدیرکل سازمان سنجش آموزش کشور در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره آخرین مهلت ثبت نام کنکور سراسری گفت: مهلت مجدد برای ثبت نام از (یکشنبه، ۱۰ اسفند) آغاز شد و ساعت ۲۴ فردا چهارشنبه، ۱۳ اسفند به پایان می‌رسد.

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش افزود: متقاضیانی که قبلاً در این آزمون ثبت نام کرده اند، درصورت تمایل می‌توانند در این مهلت در نظر گرفته شده نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش به بخش ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۰، (فرصت مجدد بابت ویرایش و ثبت نام جدید) مراجعه و با خرید کارت اعتباری و مطالعه شرایط و ضوابط اقدام به ثبت نام کنند.

او بیان کرد: بر اساس مصوبات بیست و چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ همانند سال ۱۳۹۹ حداکثر ۳۰ درصد با تاثیر مثبت است و مواد و ضرایب دروس امتحانی و دروس مؤثر سوابق تحصیلی آزمون سال ۱۴۰۰ همانند سال ۱۳۹۹ است.

او گفت: این آزمون طی چهار روز متوالی در روز‌های چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه و شنبه (۹ لغایت ۱۲ تیر ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد. سوالات آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ و بعد از آن برای تمامی متقاضیان اعم از نظام قدیم و نظام جدید، صرفا بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید ۶۳۳ طراحی و برگزار خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش یادآوری کرد: بر اساس آمار نهایی از ۱۲ تا ۲۰ بهمن تعداد یک میلیون و ۲۸۰ هزار و ۵۴۳ داوطلب برای ثبت نام در کنکور سراسری ۱۴۰۰ اقدام کرده‌اند.

سخنگوی سازمان سنجش گفت: داوطلبان در مهلت مجدد ثبت نام کنکور سراسری مشمول جریمه ۱۲۰ هزار تومانی نمی‌شوند و همان هزینه ۵۴ هزار تومانی را پرداخت می‌کنند.

سخنگوی سازمان سنجش بیان کرد: با توجه به این که شرکت در آزمون سراسری مستلزم پرداخت هزینه ثبت‌نام است داوطلبان باید قبل از ثبت‌نام، هزینه آن را پرداخت کرده و سریال ثبت‌نام را که یک کد ۱۲ رقمی است یادداشت کنند. علاقه‌مندان به انتخاب در رشته محل‌های دانشگاه آزاد نیاز به پرداخت هزینه جداگانه در این مرحله از آزمون ندارند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش درباره شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ ادامه داد: برای ثبت نام در این کنکور محدودیتی از سوی آموزش و پرورش تا ۲۴ سال ایجاد نشده و داوطلبان با این شرایط سنی می توانند در این آزمون ثبت نام کنند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ کنکور سراسری سازمان سنجش ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۶۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ دقیق برگزاری نوبت اول کنکور سراسری برای جاماندگان اعلام شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، به اطلاع داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) شهرستان زیرکوه از استان خراسان جنوبی می‌رساند، با توجه به وقوع سیل در این شهرستان و مسدود شدن مسیر تردد داوطلبان در روز برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و علوم‌انسانی (صبح پنجشنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۶)، مقرر شد برای مساعدت با این داوطلبان مجدداً از آنها در روز جمعه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ در همان حوزه امتحانی قبلی (شهرستان زیرکوه) با شرایط و ضوابط آزمون اصلی، آزمون مجدد به عمل آید.

کارت شرکت در آزمون این داوطلبان از روز سه‌شنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل مشاهده و پرینت است و فرآیند آزمون از ساعت ۸:۰۰ صبح روز جمعه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ شروع خواهد شد.

گفتنی است که همه داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و علوم‌انسانی شهرستان زیرکوه (اعم از حاضر یا غایب) می‌توانند در آزمون مجدد شرکت نمایند. بدیهی است آن دسته از داوطلبانی که در آزمون تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ حاضر جلسه آزمون در گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و علوم‌انسانی بودند در صورت شرکت در آزمون مجدد، آزمون قبلی آنان (روز پنجشنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۶) باطل شده و نتیجه آزمون مجدد (به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۱) برای آنها ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری مجدد کنکور در زیرکوه
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • کلید اولیه سؤالات کنکور 1403 + لینک سایت sanjesh.org
  • ۲۵ تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور کشف شد
  • تاریخ دقیق برگزاری نوبت اول کنکور سراسری برای جاماندگان اعلام شد
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد
  • دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور | تحویل متقلبان به پلیس امنیت
  • انتخاب رشته بیش از ۸۸ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • فرصت یک‌هفته‌ای داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ برای مشاهده و تایید سوابق تحصیلی