Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی روز سه شنبه در ارتباط تصویری با نخستین همایش بین‌المللی بزرگداشت خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی که در تبریز برگزار شد، با اشاره به ابعاد علمی، دینی و اسلامی وی، افزود: علم الادیان از نیات شیخ بوده و وی با وقف خود خواست تا کار علمی اش ماندگار بماند و آیندگان نیز از آن بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در عصر شیخ فضل الله همدانی اتفاقات علمی خوبی افتاد و اقدامات وی در تبریز و مجموعه ربع رشیدی تنها نمونه‌ و نمایی از اقدامات اوست، اظهار کرد: نگاه وی به گونه‌ای بود که علوم را از حوزه علمیه طلب می‌کرده است؛ یعنی دانشگاه تلفیقی شکل داده بود که هم از ظرفیت‌های علمی حوزویان استفاده کرده و هم به علم روز مجهز باشد.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه خواجه رشیدالدین با موقوفه خود به فکر آیندگان نیز بوده و با هدف دینی، علمی و اسلامی این وقف را مشخص کرده است، گفت: نباید صرفا در بعد علمی قضیه تمرکز کرد بلکه هم‌راستا با آن باید در راستای احیای موقوفات ربع رشیدی که تاریخ و هویت ما را شکل می‌دهد، تلاش کرد.

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به جهانی و جامع بودن دیدگاه خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی ادامه داد: موقوفه ربع رشیدی می‌تواند تاریخچه ساختار دانشگاهی و علم کلاسیک و مدرن را در این زمان تعریف کند.

وی با تاکید بر اینکه موقوفه ربع رشیدی از جهات مختلف حائز اهمیت است و در این رابطه باید جامعیت این دانشمند نیز در نظر گرفته شود، افزود: خواجه رشیدالدین در آن زمان، تلفیقی از آموزش سنتی و مدرن را در سیستم خود برنامه ریزی کرده بود.  

حجت الاسلام خاموشی با تاکید بر اهمیت توجه به موقوفات خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی، یادآوری کرد: باید در راستای احیای موقوفات و اجرای نیات این دانشمند تلاش کرد و توجه ویژه‌ای به آن داشت.

نخستین همایش بین‌المللی بزرگداشت خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی و دانشکده الهیات دانشگاه تبریز با محوریت وقف و علم‌الادیان در سه پنل تخصصی با حضور اساتید و پژوهشگران داخلی و خارجی در تالار علامه طباطبایی این دانشکده آغاز به کار کرد.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی دانشگاه تبریز همایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی دانشگاه تبریز سازمان اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی دانشگاه تبریز همایش اخبار کنکور خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی ربع رشیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۶۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۲۳ هزار داوطلب همدانی در آزمون سراسری

فردا نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در سراسر کشور آغاز می‌شود و بیش از یک میلیون داوطلب در سراسر کشور برای ورود به دانشگاه با یکدیگر رقابت می‌کنند؛ در استان همدان هم ۲۳ هزار و ۸۸۰ نفر در این رقابت شرکت می‌کنند.

نوبت اول آزمون سراسری در ۱۵ حوزه امتحانی استان همدان برگزار می‌شود و ۶۲ درصد داوطلبان را خانم‌ها و ۳۷ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

ضرورت حفظ آرامش در آستانه آزمون سراسری

آنچه در این ساعات پایانی مهم است کنترل استرس و راه‌های غلبه بر آن است؛ به گفته مشاوران، داوطلبان در این ساعات پایانی درباره آزمون صحبت نکنند و یکی از نکاتی که دانش آموزان در روز پیش از آزمون لازم است رعایت کنند این است که از مطالعه مطلب جدید اجتناب کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • دستگیری ۵ متهم حفاری غیرمجازو کشف ۲ دستگاه گنج‌یاب در نیشابور
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رقابت بیش از ۲۳ هزار داوطلب همدانی در آزمون سراسری
  • طعنه سنگین رشیدی کوچی به کریمی قدوسی: گفته بودی من نفوذی اسرائیلم، اما خدا جای حق نشسته
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در گلستان
  • هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی
  • دکتری افتخاری دانشگاه کراچی به آیت‌الله رئیسی اعطا شد
  • علی رشیدی دبیر کل فدراسیون کبدی شد