Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا زلفعلی‌نژاد ظهر امروز در مراسم آزادسازی زندانیان نیازمند استان همدان اظهار کرد: امروز زندانیانی که حبس آنها به اتمام رسیده و تنها به خاطر بدهی مالی زندانی بودند، با همراهی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) آزاد می‌شوند.

وی بیان کرد: فلسفه وجودی زندان در نظام جمهوری اسلامی صرف نگهداری محکومین نیست بلکه هدف اصلی تربیت مجرمین است که به اصلاح برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اداره زندان‌های استان همدان با اشاره به اینکه قبلا نگاه به نظام زندان‌بانی دیدگاه پلیسی بود اما با انقلاب اسلامی حفظ کرامت زندانیان و آموزش آنها در راستای متنبه شدن و بازگشت خوب آنها به جامعه مورد هدف بوده است افزود: از آنجا که به دنبال فردی موثر در خانواده و جامعه هستیم در زندان‌ها آموزش علم از نهضت سوادآموزی تا دانشگاه، اشتغال و کارآفرینی، مسائل عقیدتی، اخلاقی، حفظ و قرائت قرآن کریم و... مورد توجه است.

وی با بیان اینکه شاید از نگاه عامه به  مجموعه ما، زندان بگویند اما از لحاظ ما زندان تبدیل به آموزشگاه شده است عنوان کرد: ذهن و تفکر انقلاب اسلامی به زندان، اصلاحی و تربیتی است و نگاه تنبیه و مجازات صرف نیست.

زلفعلی‌نژاد بیان کرد: باید برای کسانی که قوانین را زیر پا گذاشته‌اند که اغلب هم جهل دارند و از روی ناآگاهی و نداشتن سواد مرتکب جرمی شده‌اند مرکزی باشد که آموزش‌های لازم را ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه ما آموزش‌های لازم را می‌دهیم تا خروجی مثبتی باشد و زندان‌ها به آموزشگاه نیکی تبدیل شوند افزود: با این تفکر و با همکاری خیرین، گروه جهادی و... درصدد اجرای وظیفه مهم و خطیر هستیم.

مدیرکل اداره زندان‌های استان همدان با تاکید به اینکه راه دشوار است اما ارزش آن را دارد که به صورت جدی در راستای اصلاح مجرمین قدم برداریم افزود: در آستانه هفته احسان و نیکوکاری و به مناسبت میلاد حضرت علی (ع) امروز ۳۰ زندانی آزاد می‌شوند که جرم آنها عمد بود و در حین حبس در برنامه‌های فرهنگی ما شرکت کرده و سابقه جرم هم نداشتند.

وی با اهمیت به احسان و نیکوکاری گفت: ۱۹۴ آیه در قرآن کریم در حوزه احسان و نیکوکاری وجود دارد و احادیث و روایت بسیاری نیز در این خصوص داریم که نشان از اهمیت موضوع دارد.

زلفعلی نژاد با اشاره به اینکه مردم ما همیشه در صحنه هستند و احسان و نیکوکاری دارند افزود: وقتی مقام معظم رهبری در شرایط کرونا کمک مومنانه را مطرح کردند از سوی مردم مومن ما انقلابی شکل گرفت و خیرین و نهادهای حمایت‌گر باعث شدند اتفاق مبارکی در کشور بیفتد.

وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در حوزه اداره‌کل زندان‌های استان اشاره کرد و گفت: جدای از برنامه امروز که توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) صورت گرفته، امسال از طریق ستاد دیه استان ۲۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را آزاد کردیم.

مدیرکل اداره زندان‌های استان همدان با اشاره به اجرای طرح" نذر هشتم" که هشتم هر ماه هشت نفر  از زندانیان با کمک خیرین آزاد می‌شوند خاطرنشان کرد: امسال از طریق بسیج حقوقدانان نیز ۶۶ نفر آزاد شده‌اند.

وی از رتبه برتر همدان در کشور در  حوزه عفو موردی خبر داد و افزود: ۱۰ درصد عفوهای کشور را استان همدان به خود اختصاص داده است.

زلفعلی‌نژاد با اشاره به ۳۶۴ نفر عفو موردی در استان بیان کرد: از ابتدای امسال یک‌هزار و ۶۹۰  نفر مشمول عفو و تقلیل مجازات شدند‌.

وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال و حرفه‌‌آموزی تاکنون یک‌هزار و ۱۰۰ نفر از زندانیان مشغول به کار شده و حقوق دریافت می‌کنند گفت: امسال ۲۹ مورد سرکشی از خانواده مددجویان را داشتیم و برای تعدادی از این خانواده‌ها اشتغال فراهم کردیم.

مدیرکل اداره زندان‌های استان همدان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۲ هزار بسته معیشتی از طریق انجمن حمایت، خیرین، سپاه و ... توزیع شده است افزود: ۲۱ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از طریق انجمن حمایت زندانیان آزاد شدند.

وی بیان کرد: امسال ۱۱ مورد برای افرادی که مرتکب قتل شدند که قتل از سوی آنها خیلی عمدی نبوده و بالاخره قتلی انجام شده رضایت گرفتیم که البته تعدادی منجر به پرداخت دیه شد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: آزادی زندانی ستاد دیه ستاد اجرایی فرمان امام جرائم غیرعمد احسان و نیکوکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۶۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی به همراه جمعی از قضات و معاونان خود، در دومین برنامه هفتگی دیدار با زندانیان ضمن گفتگو با ۱۵ مددجو آقا و خانم زندان سپیدار اهواز، مسائل و مشکلات مطرح شده را استماع و برای پیگیری و رفع آنها دستورات لازم را صادر کردند.

در این دیدار رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان، یکی از برنامه‌های عملیاتی و راهبردی این معاونت در سال ۱۴۰۳ را حضور در زندان‌های استان عنوان کرد و اظهار داشت: براساس برنامه‌های عملیاتی و سند تحول و تعالی قضایی، پیگیری، رفع مشکلات زندانیان و کاهش جمعیت کیفری با استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف در اولویت دستگاه قضایی استان قرار دارد.

وی افزود: از اقدامات بسیار مهم و مؤثر توسعه حل اختلاف خوزستان در سال گذشته، گسترش شعب تخصصی شورای حل اختلاف ویژه زندانیان و راه اندازی کارگروه مشترک شورای حل اختلاف و اداره کل زندان‌های استان می‌باشد که در آزادی تعداد زیادی از زندانیان ثمرات و نتایج بسیاری خوبی داشته است.

حجت الاسلام امانت بهبهانی گفت: اگر ما بتوانیم شرایط بخشش یک نفر را فراهم کنیم در ظاهر یک انسان را نجات و در واقع یک خانواده و در سطح کلان‌تر یک جامعه را نجات داده‌ایم که اثرات بسیار ماندگاری دارد.

 این مقام قضایی در ادامه بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی به ویژه فعال سازی شورای‌های حل اختلاف را بر گسترش صلح و سازش بین مردم به منظور استمرار رویکرد حبس زدایی و جلوگیری از ورود افراد به زندان در موارد غیر ضروری را خواستار شد.

احمد رضا آزاده رئیس زندان سپیدار اهواز نیز در این دیدار ضمن تقدیر از رویکرد اثرگذار معاونت توسعه حل اختلاف خوزستان در کاهش جمعیت زندانیان استان و پیگیری مشکلات آنان، بر لزوم گسترش همکاری و تعامل سازنده سازمان زندان‌ها و شورای حل اختلاف در جهت تحقق اهداف قوه قضاییه تاکید کرد.

او گفت: قطعاً بازدید از زندان و دیدار با مددجویان ثمرات بسیاری خواهد داشت و زمینه آزادی تعداد زیادی از زندانیان را فراهم می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • اجاره وثیقه برای زندانی با وکیل پایه یک دادگستری
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد