Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@15:49:42 GMT

(تصاویر) حبس در ۱۵ سالگی؛ آزادی در ۸۳ سالگی!

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۷۰۱۲

(تصاویر) حبس در ۱۵ سالگی؛ آزادی در ۸۳ سالگی!

جو لیگون ۸۳ ساله، مسن‌ترین و باسابقه‌ترین زندانی نوجوان آمریکایی که به حبس ابد محکوم شده بود، پس از گذراندن حدود ۶۸ سال از عمر خود در زندان، عاقبت آزاد شد.

به گزارش فرارو، جو لیگون که هفته گذشته آزاد شد، در فوریه ۱۹۵۳ هنگامی که ۱۵ ساله بود، به حبس ابد محکوم شد. وی در جرائم مرتبط با دزدی و چاقوکشی در فیلادلفیا، همراه با چهار پسر نوجوان دیگر، گناهکار شناخته شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ماجرا دو نفر کشته و شش نفر مجروح شده بودند.

 لیگون گفته که از آنجایی که در خیابان بود، دستگیر شد، در حالی که وکیل او، بردلی بریج، گفته است که موکلش معتقد است که هرگز کسی را به قتل نرسانده است.

لیگون گفت که دیگر بچه نیست، من نه تنها مرد شده‌ام، بلکه در واقع پیرمرد هستم و هر روز پیرتر می‌شوم.

پس از آزادی لیگون در هفته گذشته، بریج تأکید کرد که کودکی که در سال ۱۹۵۳ مرتکب آن جرائم شده بود، دیگر وجود ندارد…کسی که در سال ۲۰۲۱ از زندان خارج شد، ۸۳ ساله است، بزرگ شده، تغییر کرده، و دیگر تهدید به شمار نمی‌رود.

 بریج گفت: او خسارات و آسیب‌هایی را که به جامعه وارد کرده، جبران کرده و حالا خوب است که آخرین سال‌های عمرش را در آزادی بگذراند.

این طور نبوده که لیگون فرصت بیرون آمدن از زندان را نداشته، بلکه او گزینه‌های عفو و آزادی مشروط را رد کرد، زیرا معتقد بود که این گزینه‌ها، پس از ده‌ها سال حبس، آزادی مورد درخواستش را به او نمی‌دهند.

 

منبع: فرارو

کلیدواژه: بازگشت ایران گیتی موسوی زندان آمریکا حبس ابد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۷۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزینه‌های خارجی هدایت تیم ملی بسکتبال

نشست کمیته فنی فدراسیون بسکتبال برای معرفی گزینه‌های احتمالی برای سرمربیگری تیم ملی ایران با حضور جواد داوری رئیس فدراسیون برگزار شد و در کنار دو گزینه داخلی، دو مربی خارجی نیز مورد تأیید نهایی قرار گرفتند.

فدراسیون بسکتبال از اعلام نام مربیان ایرانی به دلیل حساسیت هفته‌های باقیمانده از لیگ برتر، خودداری کرد ولی مارکو راموندینیو 43 ساله از ایتالیا و رادووان تریفونوویچ 54 ساله از اسلوانی دو گزینه خارجی هستند.

رادووان تریفونوویچ ملقب به «رادو» در سال 1973 در شهر لیوبلیانا کشور اسلوونی که در آن زمان قسمتی از یوگسلاوی سابق بود به دنیا آمد. او از سال 1993 تا 2007 (20 تا 34 سالگی) به عنوان بازیکن فعال بود و از 35 سالگی وارد دنیای مربیگری شد. رادو از سال 2015 تا 2017 مربی تیم ملی اسلوونی و دستیار «ایگور کوکوشکوف» بود.

پس از اینکه اسلوونی در سال 2017 به مدال طلای یوروبسکت رسید به مدت 3 سال تا 2020 سرمربی تیم ملی کشورش شد و بعد از آن به کشور ترکیه رفت تا دستیار سرمربی لیتوانیایی تیم فنرباغچه شود. فنرباغچه در سال 2022 قهرمان ترکیه شد.

گزینه دوم هدایت تیم ملی در نوع خود، مورد جالبی است. مارکو راموندینیو متولد سال 1982 در ایتالیا و مربیگری را از سن 18 سالگی آغاز کرده و در واقع به صورت حرفه‌ای بسکتبال بازی نکرده است. او پس از چندین سال فعالیت در کادر فنی تیم‌های باشگاهی به تیم‌های زیر 16 و زیر 18 سال ایتالیا راه پیدا کرد و در نهایت سرمربی تیم بسکتبال زیر 16 سال ایتالیا در المپیک تابستانی نوجوانان (سال 2015) شد. او همچنین سابقه هدایت تیم جوانان (تیم ملی B) ایتالیا را نیز در کارنامه خود دارد. او در فصل 23-2022 با تیم تورتونا که آن را از لیگ دسته 3 ایتالیا به سری A رساند به عنوان مربی سال سری A انتخاب شد.

دیگر خبرها

  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • برای 20 سالگی درگذشت گل آقا
  • قصه درخشان کاپیتان تیم ملی 18 ساله شد
  • مشکلات جسمی اسرای فلسطینی بعد از آزادی بر اثر شکنجه در زندان
  • گزینه‌های خارجی هدایت تیم ملی بسکتبال
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • (ویدئو) جشن تولد ۴۱ سالگی افسانه پاکرو
  • عکس| استایل خاص نانسی عجرم در لس‌آنجلس
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • تصویری دیده نشده از ۱۶ سالگی آیت‌الله هاشمی در کنار دوستانش