Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به اینکه هیچ وقت افزایش مزد باعث بیکاری نمی شود گفت: خواسته کارگران برای افزایش مزد تقویت قدرت خرید و جبران عقب ماندگی مزدی و معیشت است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار درواکنش به اظهارات برخی از نمایندگان در مورد تبعات افزایش 90درصدی دستمزد در اوایل دهه 80 گفت: نمایندگان کارگران تمامی نمایندگان مجلسی که معتقد هستند که افزایش دستمزد باعث بیکاری می شود را به مناظره علمی دعوت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر هم نمایندگان مجلس خارج از شأن خود می دانند که با نمایندگان کارگری کشور مناظره کنند, بهتر است مطالعه خود را در این زمینه بیشتر کنند.
وی ادامه داد: آنچه در اواسط دهه 80اتفاق افتاد یک اقدام بدون مطالعه بود که از سوی دولت وقت مبنی بر تعیین مزد دو نرخی اتفاق افتاد. در آن زمان هم به هیچ عنوان افزایش دستمزد باعث ایجاد بیکاری نشد. مانند حال حاضر که عده ای بدون مطالعه خواستار اجرای مزد منطقه ای هستند, آن زمان هم عده ای بدون مطالعه درخواست اجرای مزد دو نرخی را دادند.
خدایی بیان کرد:با آن مصوبه دستمزد کارگران قراردادی 150هزار تومان و دستمزد کارگران دائمی 120 هزار تومان تعیین شده بود. این مصوبه با هدف این بود که میزان قراردادهای موقت کاهش یابد که متأسفانه کارفرمایان با هم تبانی کردند و برعکس آنچه تصور می شد, قرارداد موقت افزایش یافت. آن زمان نه به خاطر بالا بودن دستمزد, بلکه به خاطر هم دستی که کارفرمایان با هم داشتند, تعدادی کارگر اخراج شد.
وی ادامه داد: این دلیل نمی شود که نمایندگان مجلس بدون مطالعه صحبتی کنند. کارگران به اقدامات مجلس برای حمایت چشم دوخته اند. به شدت از مجلسی ها دلخور هستیم. حدود 7ماه از روی کار آمدن مجلس می گذرد, اما هیچ کدام از نمایندگان تا کنون جلسه ای با نمایندگان کارگری نداشته اند. در مجلس هیچ جلسه ای و گفت وگویی با نماینده کارگران نداشته اند.
خدایی بیان کرد: حمایت از کارفرمایان را جرم نمی دانیم. اما حمایت از محل دستمزد کارگران را قبول نداریم, تا چه زمانی حمایت از کارفرمایان باید از جیب کارگران باشد. در حال حاضر زمان تصویب بودجه و مالیات در مجلس است. اگر قرار است از کارفرمایان حمایت کنند, مالیات را برای کارفرمایان ببخشند.
خدایی گفت:تا چه زمانی می خواهند به اسم حمایت از تولید از کیسه خالی کارگران ببخشند؟ تا کی این حمایت از کارفرمایان از حق و حقوق کارگر باید انجام شود؟اطلاعاتی که برخی از نمایندگان ارائه می کنند, به صورت کامل غلط است. تا کنون در هیچ زمانی دستمزد افزایش 90درصدی نداشته است. ما درخواست داریم که نمایندگان مجلس مناظره ای با نمایندگان کارگران داشته باشند تا در مسائل مختلف برایشان شفاف سازی صورت گیرد.
نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به جلسه امروز شورای عالی کار گفت:امیدواریم روند تعیین دستمزد به خوبی پیش رود. دستورکار جلسه امروز ارائه گزارش کمیته دستمزد و ارائه گزارشی از مزد منطقه ای است که در موسسه پژوهش تأمین اجتماعی صورت گرفته است. فکر می کنم امروز جلسه تعیین مزد نباشد, چرا که امروز اولین جلسه است.
خدایی با بیان اینکه تقویت قدرت خرید کارگران و جبران قدرت خرید موضع نمایندگان کارگران برای مزد 1400 است گفت: نمایندگان کارگران خواستار تعیین تکلیف شدن مزد هر چه سریع تر هستند. چرا که اعتقاد داریم جامعه امروز کارگری کشش و ظرفیت بازی کردن با اعداد و ارقام راندارد. اگر در اولین جلسات شورای عالی کار درخواست نمایندگان جامعه کارگری برای افزایش دستمزد سال آینده تأمین شود, استقبال می کنیم. اما اگر قرار باشد که نظر نمایندگان کارگران تأمین نشود, تا بی نهایت تلاش می کنیم. چرا که امروز کارگران زندگی و معیشت خود را از دست داده اند و با مشکلات متعددی در تأمین روزمرگی های زندگی روبرو هستند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نمایندگان کارگران نماینده کارگران نمایندگان مجلس شورای عالی کار بدون مطالعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۷۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی امروز در نشست هم‌اندیشی با منتخبان مردم گیلان در دوازدهم دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب لایحه هفتم توسعه با همکاری مجلس و دولت، گفت: با آغاز لایحه‌ی هفتم توسعه در سال ۱۴۰۳ ضروریست تا مسائل کلان استان و حوزه انتخابیه نمایندگان بررسی و تصمیم گیری شود. 

استاندار گیلان با بیان اینکه برای حل مشکلات استان با همه مسئولان پای کار باشند افزود: مشکلات حوزه کشاورزی، توسعه شهرستان‌ها، گردشگری و زیرساختی با حضور نمایندگان منتخب مردم در مجلس دوازدهم مطرح شد تا برای حل مشکلات در سطح استانی و ملی تلاش شود.

دکتر اسدالله عباسی یکی از راه‌های توسعه گیلان را همدلی میان دولت و مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: برای اجرای طرح‌ها ملی در استان باید در سطح کلان رایزنی‌های لازم انجام شود.

وی با اشاره به سفر ریاست محترم جمهوری و رییس محترم قوه قضاییه به گیلان در آینده نزدیک، افزود: باید مشکلات گیلان در حوزه‌های مختلف جمع آوری شده و همزمان با سفر این مسئولان به کشور پیگیر چگونگی برطرف شدن آن‌ها شویم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان هم در این نشست انسجام میان دولت و مجلس برای پیشبرد اهداف استانی و شهرستانی را از دستاورد‌های این نشست دانست و گفت: با برگزاری این جلسات می‌تواند مشکلات استان را در همه بخش‌ها شناسایی کرده و نزد رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه مطرح کنیم.

ابراهیم نجفی اسپیلی در ادامه، یکی از نگرانی‌های کشاورزان را قیمت پایین برنج دانست و افزود: در روز‌های آینده شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی تشکیل جلسه داده و قیمت تضمینی خرید برنج برای سال ۱۴۰۳ را اعلام کند.

در این نشست همچنین احمدی سنگری نماینده رشت و خمام، دنیامالی نماینده بندرانزلی، علیجانی منتخب رودسر و املش، گودرزوند چگینی نماینده رودبار، لاهوتی منتخب لنگرود، فلاح منتخب رشت و خمام، رحمت زاده منتخب صومعه سرا، زارع منتخب لاهیجان و سیاهکل، معصومی منتخب فومن و شفت و اسلامدوست منتخب شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال هر یک در سخنانی با تاکید بر تداوم همدلی برای توسعه استان، دیدگاه و نظرات خود را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • تصمیمات نادرست در وزارت کار، چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی شود؟!
  • سورپرایز بزرگ کارگران با دریافت پاداش روز کارگر | کارگران اردیبهشت ۲ تا حقوق می‌گیرند
  • چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی‌شود؟!
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد کارگران جدی شد ؟
  • حال کارگران خوب است!
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت