Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از ادعای واشنگتن مبنی بر تلاش برای پایان دادن به جنگ یمن، یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور ضمن ادامه کمک به ریاض، گزینه بازخواست جنبش انصارالله یمن را مورد بررسی قرار می‌دهد.

قدس آنلاین: یک مقام وزارت خارجه آمریکا، امروز (سه‌شنبه)، در گفت‌وگو با شبکه سعودی «الحدث» دولت و ارتش یمن را تهدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، این مقام آمریکایی اتهامات ائتلاف سعودی-اماراتی-آمریکایی در شش سال حمله به مردم و غیرنظامیان یمن را به ارتش یمن نسبت داد و گفت: «زمان آن فرا رسیده است که حوثی‌ها حملاتشان به غیرنظامیان سعودی متوقف کنند».

این ادعا در حالی علیه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مطرح می‌شود، که سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بارها و ضمن رد این ادعا تأکید کرده است که نیروهای این کشور در واکنش به تجاوزهای ائتلاف سعودی، فقط اماکنی را هدف قرار می‌دهند که ریاض از آنها برای اهداف نظامی استفاده می‌کند.

مقام مذکور که اشاره‌ای به نام او نشده است، در ادامه گفت: «دولت آمریکا با عربستان سعودی به منظور متوقف کردن حملات موشکی حوثی‌ها همکاری می‌کند».

وی همچنین با تأکید بر اینکه آمریکا به کمک‌های خود به عربستان سعودی و هماهنگی با این کشور برای متوقف کردن حملات ارتش یمن ادامه خواهد داد، افزود: «واشنگتن چند گزینه از جمله بازخواست حوثی‌ها به خاطر حمله به عربستان را مورد بررسی قرار می‌دهد».

این اظهارات در حالی علیه جنبش انصارالله یمن مطرح می‌شود که واشنگتن اخیرا ادعا کرد، آن دسته کمک‌های نظامی خود را که برای جنگ با یمن به عربستان سعودی اختصاص داده است، کم خواهد کرد.

 سخنگوی نیروهای مسلح یمن، روز یکشنبه، تأکید کرده بود که تا زمان تداوم حملات ائتلاف سعودی علیه مردم یمن، حملات این کشور نیز علیه عربستان سعودی ادامه خواهد یافت.

از سوی دیگر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شده است که عربستان و دولت (مستعفی) یمن "متعهد و مشتاق" هستند که راهی برای پایان دادن به جنگ در یمن پیدا کنند لذا انصار الله هم باید اقدام مشابه کند!

به گزارش اسپوتنیک  بلینکن در یک سخنرانی پس از دیدار با تیم لندرکینگ، فرستاده آمریکا در یمن، در کنفرانس سازمان ملل به نقل از وی، اظهار داشت که سعودی ها و دولت (مستعفی) یمن متعهد و مشتاق به یافتن راه حلی برای درگیری هستند. ما از حوثی ها می خواهیم که از این تعهد پیروی کنند. اولین قدم ضروری جلوگیری از حملات به مارب است."

بلینکن در ادامه از انصارالله خواست عملیات نظامی در شهر مارب و حملات به عربستان را متوقف کرده و مذاکرات صلح را دوباره از سر بگیرند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آمریکا یمن جنگ یمن عربستان سعودی دولت مستعفی یمن عربستان سعودی ارتش یمن حوثی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۷۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی قمری‌وفا در شبکه اجتماعی خود نوشت: رئیس کل بانک مرکزی ایران به منطور شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

دیدار و گفتگو با روسای بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف از جمله عربستان در راستای توسعه مناسبات پولی و بانکی از جمله برنامه‌های رییس کل بانک مرکزی در عربستان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت
  • تکرار ادعای کاخ سفید : مدرکی مبنی بر نسل کشی اسرائیل در غزه وجود ندارد
  • روز ۲۰۳ طوفان‌الاقصی| ادامه حملات هوایی و توپخانه‌ای