Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فتح‌الله حقیقی بعدازظهر امروز در کارگروه صادرات استان زنجان با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در شرکت «دوا اخگر» واقع در شهرک صنعتی شماره یک زنجان اظهار کرد: در این آتش‌سوزی ۹ نفر مصدوم شدند که از این تعداد پنج نفر آقا و چهار نفر خانم هستند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در این حادثه دو نفر دچار آتش‌سوزی ۴۸ تا ۵۲ درصدی شدند، بیان کرد: خوشبختانه این حادثه به سرعت مدیریت و مهار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی در امر تولید لوازم آرایشی و بهداشتی با پایه الکل فعالیت می‌کند، عنوان کرد: در این شیفت ۳۰ نفر مشغول کار بودند.

حقیقی با اشاره به اینکه حال مصدومان مساعد است، تصریح کرد: اعلام شده دو نفر از مصدومان با درصد بالا  دچار سوختگی شدند این افراد در صورت ضرورت به مرکز سوختگی در تهران ارجاع داده شوند.

استاندار زنجان با اشاره به تشکیل تیم حقیقیت یاب برای بررسی علت موضوع ادامه داد: عدم استفاده از تجهیزات ایمنی در این حادثه دیده می‌شود.

وی در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه صادرات کالا از استان طی ۱۱ ماه سال‌جاری افزایش یافته است، گفت: طی این بازه زمانی صادرات کالا در استان ۹ درصد افزایش دارد. 

وی با اشاره به اینکه امید است تا پایان سال صادرات کالا از استان به بیش از ۲۵۰ میلیون دلار برسد، بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی طی فروردین‌ماه صادرات کالا در استان کاهش ۷۸ درصدی داشت ولی با مدیریت درست صادرات کالا افزایش یافته است.

حقیقی با اشاره به اینکه در راستای برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی برای سال ۱۴۰۰ قرارداد لازم بسته شود، تاکید کرد: شرایط کرونایی در این قراردادها مد نظر هر دو طرف باشد.

استاندار زنجان با بیان اینکه استان زنجان در صادرات کالا نسبت به سطح کشور عملکرد بسیار خوبی دارد، خاطر نشان کرد: از نظر وزنی هم صادرات کالا ۱۳ درصد رشد یافته است.

افزایش صادرات در زنجان

مدیر کل گمرک استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه صادرات ۱۰ ماهه سال‌جاری از نظر ارزشی ۲۰۳ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۷۶۵ دلار بوده است، اظهار کرد: صادرات از زنجان از نظر وزنی ۱۲۳ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۴۵۵ کیلوگرم بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش دلاری و ۱۰ درصد افزایش وزنی داشته است.

میرهاشم سیداحمدی با اشاره به اینکه عمده کالاهای صادراتی زنجان شمش روی، پروفیل، کاغذ فلوتینگ، خشکبار و ترانسفورماتور است، ادامه داد: مصنوعات از سنگ، محصولات لبنی، بنتونیت، پلیمر پروپیلن و شمش سرب، دیگر کالاهای صادراتی از زنجان است.

وی با اشاره به اینکه واردات ۱۰ ماهه سال‌جاری از نظر ارزشی ۲۷۸ میلیون و ۶۵۴ هزار و ۲۸۶ دلار و از نظر وزنی ۳۴۴ میلیون و ۹۱ هزار و ۵۱۷ کیلوگرم بوده است، ادامه داد: این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد کاهش دلاری و ۹ درصد افزایش وزنی داشته است.

مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به اینکه عمده کالاهای وارداتی خاک روی، خمیر چوب، کاغذ و مقوای بازیافتی، ماشین‌آلات خط تولید، نخ پلی‌آمید، نخ پلی‌استر، پودر جاذب، پلی‌آمید و نوار پلاستیکی، تنظیم‌کننده ولتاژ بوده است، خاطر نشان کرد: سکسیونر، قطعات اتصال عایق و مقره، ورق فولادی، کاغذ تحریر، کاغذ کرافت، کاغذ تیشو و کاغذ سیگار، آوات از الیاف سنتیک، پارچه نبافته و روغن صنعتی نظر از دیگر کالاهای وارداتی به زنجان است.

سیداحمدی با اشاره به اینکه بیشتر واردات کالا به استان، مواد اولیه و ماشین‌آلات خط تولید است، عنوان کرد: کالای نهایی تولید شده خاصی به استان وارد نمی‌شود، این در حالی است که از استان، ماده اولیه که امکان استفاده آن در استان وجود دارد نیز خارج نمی‌شود.

انتهای پیام/۷۳٠٠۹/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار زنجان فتح الله حقیقی صادرات زنجان صادرات واردات زنجان با اشاره استان زنجان صادرات کالا درصد افزایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۷۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ موسوی با بیان اینکه سالانه هفت هزار تن آثار مسی در استان تولید می‌شود، گفت: این میزان تولیدات توسط سه هزار هنرمند فعال در حوزه مسگری انجام می‌شود و همچنین سه هزار هنرمند نیز در زمینه چاقوسازی و دیگر رشته‌ها فعال هستند.

وی در ادامه به فعالیت حدود چهار هزار گیوه دوز در استان اشاره کرد و افزود: هنرمندان گیوه دوز به صورت خانواری در امر تولیدات این هنر دستی فعال هستند که مشارکت قشر‌های مختلف مردم در حوزه صنایع دستی را نشان می‌دهد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم این اداره کل در سال جهش تولید با مشارکت مردم، حمایت از هنرمندان صنایع دستی است، گفت: هم اکنون مواد اولیه رشته‌های هنری نظیر مس و ملیله، گران بوده که در حد توان خود حمایت‌های لازم را برای تهیه آنها در دستور کار قرار داده ایم.


وی با بیان اینکه این اداره کل در سال گذشته حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال وام به متقاضیان صنایع دستی پرداخت کرد، افزود: در مجموع با احتساب اعتبارات سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، این تسهیلات به حدود ۸۰۰ متقاضی اعطاء شد.

موسوی با تأکید بر اینکه پرداخت وام به هنرمندان صنایع دستی در راستای رونق بخشی به کار آنها و تهیه مواد اولیه و خرید تجهیزات انجام می‌شود، گفت: ایجاد اشتغال در بخش صنعت هزینه‌های بالایی دارد، اما در حوزه صنایع دستی با مبلغ کمتری می‌توان اشتغالزایی کرد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه سود بانکی تسهیلات پرداختی چهار درصد و به نوعی قرض الحسنه است، ادامه داد: این نوع تسهیلات برای ایجاد اشتغال خانگی صنایع دستی نقش اساسی دارد و می‌تواند اثرگذاری بهتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات در تحقق نامگذاری شعار سال بسیار موثر است، افزود: طبق پیش بینی‌ها اشتغال صنایع دستی استان طی امسال به حدود ۷۰۰ نفر خواهد رسید.

موسوی با بیان اینکه مهمترین عامل رونق صنایع دستی، توجه به صادرات است، گفت: یکی از برنامه‌های مهم ما طی امسال صادرات محصولات صنایع دستی به ویژه در حوزه مس، چاقو و ملیله از طریق گمرک استان است.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: هدف این اداره کل صادرات تجمیعی محصولات مختلف صنایع دستی استان است و برنامه ریزی‌ها بر این موضوع مهم بیشتر متمرکز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • بررسی معاملات بورس کالا
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان