Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از ثبت اختراع «قالب اکستروژن پیچشی لایه‌ای برای تولید مواد فوق ریزدانه» با تلاش محققان دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از ثبت اختراع «قالب اکستروژن پیچشی لایه‌ای جهت تولید مواد فوق ریزدانه» با تلاش محققان دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



داود معروفی با اعلام این خبر گفت: این اختراع توسط عبدالواحد کمی، عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک، حسین یوسفی کلاته شادی، فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی مهندسی ساخت و تولید این دانشکده و دانشگاه سمنان در اداره کل ثبت اختراعات کشور به شماره ۱۰۳۵۷۲ به ثبت رسید.

کمی در توضیح این اختراع گفت: در این طرح با به کارگیری اصول روش ساخت شی لایه‌ای، قالب اکستروژن پیچشی به صورت چند لایه و از روی هم قرار گرفتن لایه‌های مختلف ورق فولادی ساخته شده است.

مخترع اختراع مذکور با بیان اینکه لایه‌های قالب، دارای هندسه مشابه بوده و برای ایجاد کانال پیچشی، هر لایه نسبت به لایه کناری آن دارای پیچش زاویه‌ای مشخص است، افزود: با توجه به قابل تغییر بودن تعداد لایه‌ها و نیز زاویه پیچش آنها، می‌توان کانال‌های متعدد با طول و زاویه مارپیچ مختلف ایجاد نمود.

وی افزود: این قالب برای تولید ساختار‌های فوق ریز دانه در مواد فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از کاربرد‌های آن می‌توان به بهبود خواص ایمپلنت‌های پزشکی و بازیافت آلیاژ‌های غیرآهنی اشاره نمود. این طرح جزو طرح‌های برگزیده کانون شکوفایی خلاقیت مرکز کارآفرینی و نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان نیز بوده و مورد حمایت پارک قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پارک علم و فناوری سمنان دانشگاه سمنان اختراعات پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان لایه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۷۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو

یک محقق ایرانی در تحقیقی جالب با استفاده از آنتوسیانین، کورکومین و نسبت بهینه آنها بر روی بستر نانوفیبرکیتین موفق به تولید جوهر و نشانگر حساس به پی‌اچ برای پایش فساد میگو با چشم غیرمسلح شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محقق ایرانی برای پایش تازگی غذاهای دریایی با فناوری نانو و مواد گیاهی، جوهر هوشمند سبز ساخت.

اسماء وردیان؛ محقق مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی مشهد در تحقیقی جالب با استفاده از آنتوسیانین، کورکومین و نسبت بهینه آنها بر روی بستر نانوفیبرکیتین موفق به تولید جوهر و نشانگر حساس به پی‌اچ برای پایش فساد میگو با چشم غیرمسلح شد.

در این طرح جوهر هوشمند سبز از ضایعات پوسته میگو (نانوفیبرهای کیتین) و ترکیب دو رنگدانه طبیعی کورکومین و آنتوسیانین بدست آمده از گلبرگ زعفران برای پایش تازگی میگو در طول مدت نگهداری در یخچال ساخته شد. این جوهر هوشمند حتی پس از نگهداری به مدت شش ماه در دماهای مختلف همچنان پایدار بودند.

ساخت نخستین محصول آلوپلاستیک استخوانی با فناوری نانو در دنیا

غذاهای دریایی به عنوان منبع غنی از ویتامین‎ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب غیراشباع بخش مهمی از سبد غذایی هستند. این غذاها حتی در شرایط نگهداری مناسب نیز مستعد فساد هستند و پایش تازگی آن‎ها ضروری است.

برچسب‎‌های هوشمند با قرار‌گیری در محیط بسته‌بندی می‌توانند به صورت خودکار فعال شده و به مصرف‎کننده اطلاعات بصری در خصوص سلامت و تازگی محصول ارائه دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کولر همراه، تازه‌ترین اختراع «سونی» / عکس
  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو
  • سمنان|وقتی تحریم‌ باعث کاهش هزینه مواد اولیه یک شرکت می‌شود
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • برگزاری جشنواره سرود امید فردا در شاهرود