Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@05:30:44 GMT

توسعه جنگل کاری در ۱۵ هکتار از اراضی گلپایگان

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۷۹۶۱

توسعه جنگل کاری در ۱۵ هکتار از اراضی گلپایگان

مهدی رمدان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سال ۹۹ یک میلیارد تومان اعتبار برای حوزه آبخیزداری منابع طبیعی گلپایگان از محل صندوق توسعه ملی تخصیص یافت و عملیات احداث دیوار سنگی پخش سیلاب تخت عباس با انعقاد قرار داد با پیمانکار مربوطه بسته و در مهرماه آغاز شد که با سرد شدن فصل سرد سال پروژه متوقف و اکنون شروع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تخصیص اعتبارات آبخیزداری بر اساس مناطق سیل خیز است، افزود: سال گذشته اعتبارات حوزه آبخیزداری بر مبنای رقم ۱.۹ میلیارد تومان تخصیص یافت که امسال نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

حجم ذخیره آب در بند خاکی تیکن گلپایگان یک میلیون متر مکعب است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان گفت: بند خاکی تیکن یک میلیون متر مکعب حجم آبگیری دارد و در زیر دست این بند خاکی در سمت شهر گلشهر لازم است مطالعات مربوط به ایجاد سازه آبخیزداری انجام شود تا سرریز سیلاب بند خاکی تیکن برای تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی شهر گلشهر صورت پذیرد.

امکان کاشت درخت صنوبر در اراضی ملی گلپایگان نیست
وی با اشاره به اینکه درخت صنوبر به دلیل نیاز به آب فراوان کاشت آن در اراضی ملی گلپایگان امکان ندارد، گفت: برای توسعه جنگل کاری در گلپایگان، ۱۵ هکتار گونه گیاهی اسکوپاریا از نوع مقاوم در برابر کم آبی کاشته شده است، امسال برنامه داریم در قالب طرح‌های منابع طبیعی با هدف بهره‌برداری از محصول بادام کار برداشت به ساکنان روستا واگذار شود تا در ازای آن به درختان رسیدگی کنند.
در دو منطقه شهرستان گلپایگان سه هکتار جنگل‌کاری است

رمدان خاطرنشان کرد: در روستای «هرستانه بالا» و «حاجیله» شهرستان گلپایگان سه هکتار جنگل کاری شده است که در صورت مساعد بودن شرایط جوی و نزولات آسمانی مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه کاشت درخت در اراضی ملی بدون مجوز منابع طبیعی ممنوع است، گفت: کاشت درخت در اراضی ملی نیاز به تهیه طرح و دریافت مجوز منابع طبیعی دارد تا در صورت شرایط آب و هوایی مناسب و آب مازاد کاشت صورت گیرد.

کد خبر 5158377

منبع: مهر

کلیدواژه: کاشت درخت پروژه آبخیزداری اشتغال زایی اراضی ملی ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه بوشهر گرگان شیراز زلزله مشهد اردبیل عکس استانها لیگ برتر فوتبال ایران شهید اراضی ملی جنگل کاری بند خاکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۷۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان

ایسنا/همدان مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی‌مابین اداره کل منابع طبیعی استان و مرکز آموزش قدس نیروی زمینی سپاه این مرکز با تولید و کاشت نهال در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت مشارکت می کند.

اسفندیار خزائی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و به منظور جلب مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این طرح ارگان‌های نظامی و انتظامی که شرایط و پتانسیل تولید و کاشت نهال را در محوطه‌های خود دارند در این طرح با منابع طبیعی همکاری می‌کنند. 

وی با بیان اینکه در همین رابطه تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی‌مابین اداره کل منابع طبیعی استان و مرکز آموزش قدس نیروی زمینی سپاه در استان منعقد شد، خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه از پتانسیل‌های موجود در این مرکز آموزشی برای فرهنگ سازی، آموزش و تولید نهال به شکل زمینی و گلدانی و نیز توسعه فضای سبز و کاشت نهال استفاده خواهد شد . 

خزائی تصریح کرد:همچنین در برگزاری پویش‌ها و کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی به منظور بالا بردن اطلاعات و آگاهی‌های پرسنل و نیروهای کادر و وظیفه این مرکز به برگزاری کارگاه‌های آموزشی اقدام می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: در زمان تولید و کاشت نهال نهاده‌های مورد نیاز شامل بذر و گلدان‌های تولید نهال و قلمه و نهاده‌های تولید نهال‌های زمینی هم برای این مرکز تامین خواهد  شد.

خزائی گفت: در کنار این موارد راهنمایی فنی و اصولی که باید برای تولید و کاشت نهال مورد استفاده قرار گیرد توسط کارشناسان منابع طبیعی به مرکز آموزش قدس سپاه ارائه می‌شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس