Web Analytics Made Easy - Statcounter

دقایقی از نشست صبح امروز پارلمان به داد و فریادهای نمایندگان گذشت؛ ماجرا به جدال لفظی یک نماینده با قالیباف مربوط می شود. او رییس مجلس را هم متهم به ایجاد حزب سیاسی در پارلمان کرد و هم مدیریت وی را بر آن «پادگانی» خواند. همین امر منجر به واکنش تعدادی از نمایندگان برای دفاع از عملکرد قالیباف شد و جو صحن علنی را دقایقی ملتهب ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تابناک، نمایندگان امروز نیز به روال یک هفته گذشته به بررسی جزییات لایحه بودجه 1400 پرداختند و برخی از بندهای آن به تصویب رسید.

در خلال رسیدگی به لایحه بودجه، نمایندگان پیشنهاداتی برای اصلاح بندهای بودجه و یا الحاق به آن مطرح می کنند که تعداد این پیشنهادات به گفته رسول فرخی نماینده لاهیجان بیش از ۴ هزار فقره بوده و در حال حاضر بالغ بر ۱۷۰۰ پیشنهاد باقی مانده است.

تدبیر هیات رییسه مجلس برای کم شدن تعدادی از پیشنهادات این بود که معاونت قوانین پیشنهادات خلاف برنامه ششم توسعه را از سامانه حذف کند چون طبق آیین‌نامه داخلی پارلمان ، نمایندگان اجازه طرح پیشنهادات مغایر با برنامه را ندارند؛ تصمیمی که از روز گذشته با اعتراض برخی از نمایندگان مواجه شده است تا اینکه جلسه امروز را برای لحظاتی متشنج کرد.

ماجرا از این جا شروع شد که بهروز خلیلی فر نماینده فومن در تذکری از حذف پیشنهادات نمایندگان توسط هیأت انتقاد کرد و آن را خلاف آیین نامه دانست.در پاسخ محمدباقر قالیباف رییس مجلس گفت: طرح تمامی پیشنهادات نمایندگان در جلسه علنی امکان پذیر نیست و معاونت قوانین درباره وارد بودن یا نبودن اظهار نظر کرده که در سیستم ثبت شده است.

بعد از آن محمدرضا صباغیان نماینده مهریز و بافق در تذکر دیگری خطاب به رییس مجلس گفت:« یک رویه‌ای ایجاد کرده‌اید که پیشنهاد دهنده باید در جایگاه هیات رییسه حاضر شده و نامش را بنویسد و به شما بگوید تا اجازه طرح پیشنهاد را بدهید. این ذلت و خواری نمایندگان است که باید به شما التماس کنند.از طرف دیگر پیشنهادات نمایندگان را از سیستم حذف می‌کنید. این بار اولی نیست که مجلس بودجه را بررسی می کند. آقای قالیباف اینجا مجلس است و پادگان نظامی نیست همه ما نماینده مردم هستیم، شما هم نماینده مجلس هستید و نماینده برتر نیستید، همه باید به وظایف نمایندگی‌مان عمل کنیم.»

او ادامه داد:« آقای قالیباف شما مجری هستید.ببینید چه وضعی پیش آورده‌اید، حتی نمی‌توانیم صحبت کنیم، تنها به تعدادی از نمایندگان اجازه صحبت می‌دهید، حتی نمی‌توانیم بر اساس آیین‌نامه پیشنهادی ارائه کنیم، ما از رئیس مجلس هیچ انتظاری نداریم جز اجرای دقیق آیین‌نامه داخلی، اگر مشکل تعداد زیاد پیشنهادها است نباید آنها را حذف کنید بلکه می‌توانید از ما خواهش کنید، تدبیر کنید یا جلسه غیرعلنی بگذارید.»

صباغیان با فریاد صحبت‌هایش را بیان می‌کرد که همین فریادها و جمع شدن تعدادی از نمایندگان دور صندلی او برای دقایقی جو مجلس را متشنج کرده بود. همزمان با صحبت های صباغیان نیز تعدادی از نمایندگان با صدای بلند اعتراض شان را بیان می کردند تا جایی که امیرآبادی عضو هیات رییسه از نمایندگانی که اطراف صباغیان جمع شده بودند خواست که او را به آرامش دعوت کنند.

محمد باقر قالیباف رییس مجلس در پاسخ به تذکر صباغیان گفت: «در ابتدا از همه نمایندگان می‌خواهم که اجازه دهند آقای صباغیان صحبت‌هایش را مطرح کند اشکالاتی به حرف ایشان وجود داشت که خود مجلس به آن عکس‌العمل نشان داد اما در عمل درخواست من این است که همیشه اجازه دهید حرف مخالف شنیده شود. درباره محتویات صحبت‌های ایشان چون خطاب به شخص بنده بود حرفی نمی‌زنم و اعتراض ندارم و تذکر با استناد به ماده 75 هم نمی‌دهم.»

البته این پایان ماجرا نبود چه اینکه وقتی صباغیان قصد بیان پیشنهاد دیگری را داشت برخی دو دو به نشانه مخالفت کردند که امیرآبادی از نمایندگان خواست که مراعات کنند.

بعد از آن عداد دیگری از نمایندگان به عنوان تذکر و یا در ابتدای صحبت‌هایشان به عنوان پیشنهاد دهنده، مخالف و موافق از عملکرد قالیباف در مجلس شورای اسلامی دفاع کردند؛ از جمله آن ها احد آزادی خواه نماینده ملایر است که گفت:« این مجلس به ریاست شما رای داد و حالا می گوییم " در ره منزل لیلی که خطرهاست در آن/شرط اول قدم آن است که مجنون باشی."

جلیل میرمحمدی نماینده تفت و میبد هم اظهار کرد:« از بیگانگان ننالم که هر چه با من کرد آشنا کرد؛ بنده عذرخواهی می‌کنم به دلیل توهین و تهمتی که به ریاست مجلس و نمایندگان مجلس شد.»

علیرضا سلیمی عضو هیات رییسه مجلس نیز گفت:« برخی اوقات انتقاداتی بر مجلس وارد است که هیات رئیسه با جان و دل انتقادات را می پذیرد، اما واقعیت این است که از این مجلس آزادتر ما سراغ نداریم، مجلسی که هر کسی اظهارنظر و نکته ای دارد آن را آزادانه بیان می کند.»

علاوه بر این ،نمایندگان مصوباتی در بودجه داشتند که از جمله آن می توان به تخصیص منابع حاصل از عوارض گمرکی و سود بازرگانی واردات لوازم آرایش برای معالجه بیماری‌های نادر، مکلف کردن کلیه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی و دامپزشکی به استفاده از پایانه فروشگاهی، ضرب‌الاجل دو ماهه به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات از اینفلوئنسرها و تکلیف وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای فروش قسطی خودرو به جانبازان اشاره کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شهاب الدین عزیزی خادم سینوفارم علی اکرمی جنجال در مجلس قالیباف مدیریت پادگانی شهاب الدین عزیزی خادم سینوفارم علی اکرمی تعدادی از نمایندگان هیات رییسه آیین نامه رییس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۷۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ روایت روح‌الامینی از رقبای قالیباف برای ریاست مجلس

روح‌الامینی نماینده فعلی مجلس: در کنار آقای قالیباف نام آقایان نیکزاد و ذوالنور برای رسیدن به ریاست مجلس مطرح است اما هنوز چیزی قطعی نیست.

دریافت 8 MB

دیگر خبرها

  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • ضرب‌الاجل به پاستور
  • فیلم/ روایت روح‌الامینی از رقبای قالیباف برای ریاست مجلس
  • حمایت الجزایر از طرح عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند