Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@19:44:59 GMT

کمبود دارو در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی نداریم

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۸۱۰۲

کمبود دارو در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی نداریم

کریم آقایی گفت: بیش از دو هزار مرکز خدمات طرف قرارداد داریم که در اغلب شهرها پزشک به اندازه کافی داریم اما در برخی مناطق محروم با کمبود پزشک متخصص روبرو هستیم که تفاهم‌نامه جدیدی با وزارت بهداشت و درمان منعقد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کریم آقایی معاون درمان استان فارس در پاسخ به سوال خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، گفت: در سطح استان فارس ۲۱ درمانگاه و یک بیمارستان که در مجموع ۲۲ مرکز درمانی داریم که به بیمه شد‌ه‌های تامین اجتماعی ارائه خدمت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیش از دو هزار مرکز خدمات طرف قرارداد داریم که در اغلب شهرها پزشک به اندازه کافی داریم اما در برخی مناطق محروم با کمبود پزشک متخصص روبرو هستیم که تفاهم نامه جدیدی با وزارت بهداشت و درمان منعقد شده که همکاران در اختیار علوم پزشکی هستند می‌توانند با درخواست مراکز درمان و موافقت علوم پزشکی ساعت مازاد خود را در اختیار سازمان ملکی قرار بگیرید.   معاون درمان استان فارس با بیان اینکه تلاش داریم در شهرستان‌های که مرکز درمانی نداریم با ساخت مرکز انهارا وارد چرخه خدمت شوند؛ کمبود دارو های خاص در استان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: مجموعه تولیدات دارو نوساناتی در تولید بوجود دارد که درمورد مراکز ملکی با دارا بودن انبار مرکزی همیشه ذخیره دارویی داریم که در واحدهای خودمان کمبود دارو نداشته باشیم و مراکز غیرملکی که به داروخانه‌های طرف قرارداد مراجعه می‌کنند تابع دستورالعمل های است که علوم پزشکی صادر می‌کند.   آقایی  با تاکید بر هدف‌گذاری جهت عدالت اجتماعی در این سازمان، ابراز داشت: برنامه ریزی انجام شده که شهرستان هایی که بالای ۲۰ هزار جمعیت بیمه شده دارند دارای امکانات تأمین اجتماعی شوند اما در استان فارس ۱۶ شهرستان بین ۱۰ تا ۲۰ هزار جمعیت دارند، لذا درمانگاه شهرستان فیروزآباد و زرقان در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد و در شهرستان مهر و خرم‌بید طی دوماه آینده آئین کلنگ آن به زمین خواهد خورد.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۸۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار

به گزارش خبرنگار مهر، طی ماه‌های گذشته انصراف پزشکان خانواده از فعالیت در این حوزه در مناطق مختلف مازندران حاشیه ساز شد واین مساله ابتدا در شهرستان چالوس در غرب مازندران مشکلاتی را برای حوزه بهداشت و درمان ایجاد کرد.

پدیده انصراف پزشکان خانواده از فعالیت در این حوزه به دلیل مشکلات فراروی نظیر افزایش هزینه‌های فراروی و تأخیر در پرداخت مطالبات در مناطق مختلف از جمله مازندران به یک معضل تبدیل شده است.

در شهرستان جویبار نیز هفت نیز در سیستم پزشک خانواده فعالیت داشتند و پنج نفر امسال از فعالیت در این حوزه انصراف خود را اعلام کردند.

سیده الهام عقیلی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جویبار در گفت وگو با خبرنگار مهر از انصراف پنج پزشک خانواده شهری از فعالیت در این شهرستان خبر داد و گفت: در سیستم دولتی هفت بزشک مشغول به فعالیت بودند و در سال گذشته دو پزشک از سیستم خصوصی در شهرستان جویبار از ادامه فعالیت خود منصرف شدند.

وی با اعلام اینکه ۵ پزشک انصرافی از اول خرداد ماه از سیستم خارج می‌شوند، افزود: متأسفانه در حال حاضر تنها یک پزشک خانواده شهری دارای قرارداد با ما باقی مانده و مشکل اصلی این پزشکان بحث مطالبات آنان بوده است.

وی خاطر نشان کرد: این مشکل تنها مربوط به این شهرستان نبوده و در جلسه‌ای که با حضور معاونت دانشگاه علوم پزشکی و نماینده پزشکان خانواده شهری استان برگزار شد شرایط بحرانی شهرستان به سمع و نظر آنان رسیده است.

عقیلی با اشاره به اینکه ۲ پزشک انصرافی در سال‌جاری به دلایل مشکلات شخصی از ادامه فعالیت انصراف داده اند، گفت: سرانه پزشک خانواده شهری در سال‌جاری ۴۰ درصد افزایش داشته است اما به گفته این پزشکان با توجه به دیگر هزینه‌ها از جمله هزینه مطب و پرسنل این افزایش در آمدی برای آنان به صرفه نخواهد بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جویبار بیان کرد: بعد از انصراف دو پزشک در سال گذشته نتوانستیم جایگزینی برای ِ آنان داشته باشیم چرا که متقاضی در این بخش وجود نداشته است و افزایش متقاضی برای دیگر پزشکان شرایط رسیدگی درمانی را سخت خواهد کرد.

کد خبر 6088272

دیگر خبرها

  • سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار