Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۰ مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی ویژه خانواده‌های تحت حمایت در سراسر کشور افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در مراسم افتتاح ۱۰ مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی ویژه مددجویان کمیته امداد که با عنوان «راه زندگی» به بهره‌برداری رسید، با اشاره به اینکه افتتاح این مراکز در قالب تفاهم‌نامه با سازمان نظام روانشناسی و مشاوره انجام شده است، گفت: معتقدیم کار کمیته امداد به ارائه مستمری و خدمات معیشتی به مددجویان محدود نمی‌شود و خدمات مشاوره‌ای در حوزه‌های مختلف زندگی، از مهمترین اقداماتی است که می‌توان برای افزایش کیفیت و سلامت زندگی مددجویان ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بختیاری با تاکید بر ضرورت ارائه خدمات با کیفیت تربیتی، فرهنگی و مشاوره برای خانواده‌های تحت حمایت، اظهار کرد: مشاوره درست می‌تواند با پر کردن خلاء زندگی افراد، موجب تحول در زندگی فرد و خانواده شود به همین جهت به دنبال توسعه مراکز مشاوره تخصصی با رویکرد علمی در کمیته امداد هستیم.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: در ارائه خدمات مشاوره باید دقت شود از مضامین اسلامی و علوم انسانی مبتنی بر آموزه‌های قرآنی و دینی و روایات استفاده شود و این جزو ماموریت‌های اصلی کمیته امداد در قبال مددجویان است.

وی با اشاره به سابقه خدمات مشاوره‌ای در کمیته امداد گفت: راه‌اندازی مراکز راه زندگی یک تولد دوباره برای تقویت خدمات روانشناسی ویژه مددجویان است که با رعایت قواعد روشن و چارچوب‌های قانونی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره فعالیت خود را آغاز کرده است.

بختیاری اضافه کرد: توانمندسازی جز با نگاه مشاوره‌ای به بلوغ و کمال نخواهد رسید و با توجه به اینکه بخش زیادی از جامعه هدف امداد زنان و دختران هستند، باید با نگاه متمرکز بر هنجارها، به ارائه خدمات به این اقشار آسیب‌پذیر اقدام کنیم.

رئیس کمیته امداد از ارائه مجوز راه‌اندازی مراکز نیکوکاری مشاوره به سازمان نظام روانشناسی خبر داد و افزود: روانشناسان نیکوکار تحت اشراف سازمان نظام روانشناسی می‌توانند در پرورش استعدادهای جامعه مددجویی نقش ارزنده‌ای ایفا کنند.

در ادامه این مراسم محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در سخنانی با تاکید بر اهمیت توسعه فرهنگ مشاوره و خدمات فرهنگی به مددجویان و خانواده‌های نیازمند، گفت: ارائه خدمات مشاوره موجب پایداری خانواده بر پایه فرهنگ ایرانی- اسلامی و تقویت مهارت‌آموزی و توان‌افزایی در خانواده‌ها خواهد شد.

وی با اظهار امیدواری در خصوص راه‌اندازی مراکز مشاوره مددجویان در تمامی مراکز استان افزود: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با ۳۴ هزار عضو رسمی، از نظر نیروی انسانی متخصص آمادگی راه‌اندازی این مراکز در سراسر کشور را دارد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با اشاره به شرایط حساس جامعه در همه‌گیری کرونا تاکید کرد: در دوران پس از کرونا به دلیل تجمیع آسیب‌های روانی، احساسی و عاطفی ناشی از فوت نزدیکان، قرنطینه و... با یک بحران اجتماعی در کشور مواجه خواهیم شد که باید از امروز برای آن دوران آمادگی کسب کنیم و به طور ویژه برای طبقات محروم جامعه که توان مالی استفاده از خدمات مشاوره را ندارند، چاره‌اندیشی لازم انجام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، در پایان مراسم از نشان رز (راه زندگی) برای مراکز مشاوره مددجویان کمیته امداد رونمایی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی روانشناسي سازمان نظام روانشناسی و مشاوره خدمات مشاوره کمیته امداد ارائه خدمات راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۸۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،زائرسرای کرامت ۲ ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) با حضور معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری و رئیس کمیته امداد خمینی (ره) در مشهد افتتاح شد.
مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: زائرسرای شماره یک کرامت در سال ۱۴۰۱ میزبان ۱۴ هزار ۱۶۱ زائر بود و پارسال این عدد به ۱۸ هزار و ۶۳ مددجو افزایش یافت.

او افزود: با افتتاح مجموعه شماره ۲ کرامت باید برای میزبانی از ۴۰ هزار زائر برنامه‌ریزی کنیم تا مددجویان به همراه خانواده‌های خود به زیارت امام هشتم (ع) مشرف شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه این زائرسرا امکان افزایش ۵۰ درصدی زیارت مددجویان را فراهم کرده است،گفت: زائرسرای "کرامت ۲" سالانه ۲۰ هزار مددجو را پذیرا خواهد بود.

 

 

دیگر خبرها

  • ۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد