Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس تاکید کرد: نجات جان یک معتاد، نجات جامعه است و باید بتوانیم در کنار امکانات دولتی مشارکت مردم و خیران را به سمت ایجاد اشتغال و کارگاه‌های زودبازده هدایت کنیم.

سلیمان کرمی در جلسه کارگروه اشتغال افراد بهبودیافته از اعتیاد در فارس بیان کرد: نداشتن شغل، بهبودیافتگان را به وادی تباهی مصرف مجدد مواد مخدر برمی‌گرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر فارس، کرمی با بیان اینکه اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد بسیاری از مشکلات زندگی پس از ترک اعتیاد را برطرف می‌کند، اظهار کرد: باید اطمینان حاصل کنیم که فرد معتاد پس از درمان و بهبودی به آغوش جامعه بازگشته و دوباره گرفتار اعتیاد نشود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس افزود: تعداد زیادی از بهبودیافتگان پس از طی کردن مراحل درمان و بازپروری به دلیل بیکاری دوباره به اعتیاد روی می‌آورند.

کرمی گفت: نباید بهبودیافتگان از اعتیاد را به حال خود رها کنیم، چرا که با بی‌توجهی مجددا این افراد به چرخه اعتیاد و کف خیابان برمی‌گردند و مشکلات جدی را برای تمام افراد جامعه به وجود می‌آورند.

او اظهار کرد: یافتن شغل و ایجاد پذیرش اجتماعی برای معتادان یکی از عوامل بسیار مهم برای جلوگیری از بازگشت آن‌ها به چرخه اعتیاد است. اگر این افراد کاری برای انجام دادن بیابند و درآمد و اعتباری کسب کنند، احتمال اینکه دوباره به وادی تباهی مصرف مواد برگردند به میزان محسوسی کاهش پیدا می‌کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس افزود: باید با ارائه تسهیلات و مشوق‌های لازم از مشارکت مردم، خیران و سازمان‌های مردم‌نهاد در این زمینه استفاده کنیم.

کرمی خاطرنشان کرد: تلاش برای ایجاد اشتغال و به‌کارگیری این افراد به‌خصوص آن دسته از معتادانی که پیش از این تجربه کارتن‌خوابی و بی‌خانمانی را داشته‌اند به‌عنوان مشوقی مهم برای بازگشت آن‌ها به روند عادی زندگی به‌عنوان شهروندانی مسئولیت‌پذیر عمل می‌کند و باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کارگاه تولیدی بهبود یافتگان مواد مخدر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۸۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد احمدی صدر، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: در طرح مشارکتی بین سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و سازمان پسماند شهرداری تهران مقرر شده معتادان متجاهر بهبود یافته و افراد آسیب دیده با هدف خروج از چرخه آسیب و بازگشت به خانواده و جامعه در حوزه پاک‌بانی فعالیت کنند که در این راستا بخشی از این افراد جامعه پذیر مشغول به کار شدند و بخش دیگر در حال ثبت نام و ارزیابی قرار دارند.

وی افزود: عوامل این سازمان و سازمان پسماند به شکل دوره‌ای در تمامی ۲۰ مددسرا حضور پیدا می‌کنند و پس از تمایل این افراد و نام نویسی مورد پایش قرار می‌گیرند و در یک بازه زمانی کوتاه مشغول به کار می‌شوند.

احمدی صدر ادامه داد: حقوق و مزایای این افراد مطابق با قانون وزارت کار است که از سوی پیمانکاران سازمان پسماند با نظارت مدیریت شهری پرداخت می‌شود.

کد خبر 6090264 علی قدمی

دیگر خبرها

  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • چرا شروع فصل بهار برای افراد آلرژی ایجاد می‌کند؟
  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد