Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از سال‌ها خشونت در یمن، نیمی از جمعیت این کشور گرسنه هستند و ۴۰۰ هزار کودک زیر ۵ سال در معرض خطر مرگ بر اثر سوء‌تغذیه قرار دارند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، "قحطی" واژه‌ فنی و پیچیده‌ای است و نیازمند داده‌های کیفی است که یمن فاقد آن است. با این وجود، اگر برچسب‌ها را کنار بگذاریم، ۱۶ میلیون نفر یا نیمی از جمعیت این کشور، قطعاً گرسنه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که سازمان ملل سعی دارد برای برنامه بشردوستانه ۲۰۲۱ خود -حتی از محل کشورهایی نظیر انگلیس و پادشاهی‌های خلیج فارس که خود نقش فعالی در درگیری یمن دارند- بودجه جمع کند، وضعیت فقط در حال بدتر شدن است.

آژانس‌های امدادی هشدار می‌دهند که ۴۰۰ هزار کودک زیر ۵ سال در معرض خطر مرگ بر اثر سوء‌تغذیه هستند. در شبوه، تعداد موارد جدی سوء‌تغذیه در سال ۲۰۲۰، ۱۰ درصد افزایش داشته است. بیمارستانی در عبس که به جوامع روستایی دورافتاده خدمت‌رسانی می‌کند، به تازگی از ۴۱ درصد افزایش در موارد جدی سوء‌تغذیه، در مقایسه با بازه زمانی سال گذشته خبر داده است.  

برای کودکانی که از سوء‌تغذیه یا شیوع مرگ‌بار وبا و تب دنگی در یمن جان سالم به در می‌برند، آینده هنوز خطرات بسیاری دارد. پزشکی در شبوه، مختصراً این‌طور شرح داد که نگران است یمن یک نسل کامل را به خاطر جنگ از دست بدهد.

لینک کوتاه: asriran.com/003FBy

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سوء تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۸۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ فرمانده حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: قاچاقچیان که از کنگاور استان کرمانشاه در حال حمل پرنده‌ها بودند، شناسایی و بامداد هفتم اردیبهشت در گلوگاه انتظامی شهید زارعی همدان دستگیر شدند.

رضا دانش پژوه با اشاره به اینکه در این زمینه ۷ نفر بازداشت و به مراجع قضایی تحویل داده شدند، افزود: جوجه چکاوک‌ها ۴۶۳ قطعه بودند که هم اکنون در اداره کل محیط زیست نگهداری و تغذیه می‌شوند.

او همچنین گفت: چکاوک‌ها نقش موثری در چرخه محیط زیست دارند و از آفت کش‌های طبیعی به شمار می‌روند.

 مدیر نظارت بر امور حیات وحش استان همدان هم گفت: حذف یکباره این شمار پرنده ممکن است به انقراض منطقه‌ای چکاوک‌ها منجر شود.

عیرضا محمدی افزود: این جوجه چکاوک‌ها یک تا دو هفته باید توسط محیط بانان تغذیه شوند و سپس به طبیعت باز گردند.

دیگر خبرها

  • آمریکا عامل قحطی و گرسنگی در افغانستان
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان
  • عکس/ حماسه حضور یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • میلیون ها یمنی خواستار ادامه عملیات علیه اشغالگران شدند
  • راهپیمایی باشکوه یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • یمنی‌ ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند
  • یمنی‌ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند
  • لایروبی و رسوب برداری ۲۸۰ هزار مترمکعب از بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد
  • نماهنگ جدید ابوذر روحی منتشر شد + دانلود نماهنگ حماسی «نحن المقاومون»