Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@03:07:18 GMT

شکایت سازمان گزارشگران بدون مرز علیه ولیعهد سعودی

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۸۴۸۷

شکایت سازمان گزارشگران بدون مرز علیه ولیعهد سعودی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، سازمان گزارشگران بدون مرز شکایتی را علیه ولیعهد عربستان سعودی در یکی از دادگاه های کشور آلمان مطرح کرد و به دنبال آن دادگاه کارلسروهه پرونده ای را برای رسیدگی به شکایت مطرح شده علیه محمد بن سلمان به اتهام دست داشتن در تعقیب روزنامه نگاران مخالف و قتل وحشتناک «جمال خاشقجی» تشکیل داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری آلمان گزارش داد که دادخواست رسیدگی به اتهامات بن سلمان در مورد قتل خاشقجی از سوی دادستان کل این کشور واصل شده است.

بر اساس این گزارش، بن سلمان مسئول اصلی قتل این روزنامه نگار مخالف و زندانی شدن بیش از ۳۰ روزنامه نگار سعودی دیگر شناخته می شود.

گزارشگران بدون مرز بن سلمان و چهار مقام دیگر عربستانی را به ارتکاب جنایت علیه بشریت متهم کرده و خواستار تحقیقات رسمی در این زمینه شده است.

این سازمان از دادستان عمومی فدرال آلمان خواسته تحقیقات خود را در مورد این جنایات آغاز کرده و نگذارد مجرمان از چنگال عدالت بگریزند.

دادستانی فدرال آلمان  رسیدگی به جنایات مشابه را تحت قانون بین المللی کیفری (VStGB) که از سال ۲۰۰۲ لازم الاجرا شده، پیگیری می کند.

کد خبر 5160193

منبع: مهر

کلیدواژه: گزارشگران بدون مرز آلمان محمد بن سلمان شکایت جمال خاشقجی ایالات متحده امریکا عراق سوریه عربستان سعودی ایران رژیم صهیونیستی جمال خاشقجی جو بایدن روسیه فلسطین افغانستان حشد شعبی ارمنستان اتحادیه اروپا بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۸۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، یک منبع دیپلماتیک اسرائیلی به جروزالم پست مدعی شد که دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) نمی‌تواند بدون حمایت آشکار و تاکتیکی آمریکا علیه نخست ‌وزیر اسرائیل و مقامات ارشد آن اقدام کند.
 
وی ادامه داد: «جو بایدن [رئیس جمهور آمریکا] کجاست؟ چرا او ساکت است؟»
 
این اظهارات در حالی بیان شد که بنا بر گزارش‌ها، اسرائیل نگران احتمال صدور حکم بازداشت بین‌المللی علیه شخصیت‌های ارشد و ارتش رژیم صهیونیستی از جمله نتانیاهو است.
 
در این میان نتانیاهو گفته بود که اسرائیل تحت رهبری من هیچ تلاشی را از سوی دیوان کیفری بین‌المللی برای تضعیف حق ذاتی خود در دفاع را نخواهد پذیرفت.
 
کریم خان، دادستان ارشد دیوان بین‌المللی کیفری در نوامبر 2023 تایید کرد که در حال انجام تحقیقاتی درباره جنایات جنگی احتمالی در کرانه باختری، غزه و بیت‌المقدس شرقی است که تاریخ آن به 13 ژوئن 2014 بازمی‌گردد.
 
خان گفت که این تحقیقات به تشدید خصومت‌ها و خشونت‌ها از زمان حملاتی که در 7 اکتبر 2023 روی داد، ارتباط دارد.
 

دیگر خبرها

  • شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان پذیرفته نشد
  • صلاحیت صدور حکم در شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان را نداریم
  • شکایت نیکاراگوئه از آلمان برای ارسال سلاح به اسرائیل در لاهه رد شد
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • شکایت رسمی علیه سعید آقاخانی و سریال نون خ
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • سونامی بین‌المللی علیه مقامات تل‌آویو در راه است