Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب آموزش ساده ناغارا به عنوان یکی از سازهای کوبه‌ای با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ رسیده است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، بهزاد جوست نویسنده این کتاب می‌گوید: کتاب مورد نظر به نام "ناغارا دونیاسی" با محتوای آموزشی این ساز سنتی با متد استاد چنگیز مهدی‌اف استاد موسیقی جمهوری آذربایجان‌ به چاپ رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برای چاپ کتاب، ۲ سال زمان صرف شده است، افزود:  نبود یک کتاب یا منبع آموزشی ساده برای آموزش دوستداران موسیقی که بتوانند بدون آموزش عملی یا حضور یک استاد موسیقی اقدام به یادگیری کنند، تصمیم به نوشتن یک کتاب در این زمینه گرفتم.

وی اضافه کرد: در این کتاب، سعی شد علاوه بر نکاتی برای آموزش تئوری موسیقی، بار تکنیکی، تاریخی به همراه ریتم ایران و موسیقی آذربایجان را در خود داشته باشد ضمن اینکه در طول آموزش‌های کتاب، تاریخچه هر ریتم نیز به همراه مفهوم ریتم آن گنجانده شده است.

وی ادامه داد: بهمن امسال مجوز چاپ کتاب را دریافت کردیم و اکنون با پایان فروش چاپ اول، در حال چاپ دوم هستیم و همراه کتاب نیز یک لوح فشرده آموزش تصویری در اختیار علاقه مندان قرر می گیرد.

مدرس سازهای موسیقی سنتی آذربایجانی با اشاره به اینکه از ۲۰ سالگی به صورت حرفه‌ای موسیقی را دنبال می‌کند، گفت: در طول سال‌ها، در کنار اساتیدی چون "تابع خیام"، "حمید بهجت"، "مهران فرشباف" و چند استاد دیگر نسبت به آموزش مهارت‌های موسیقی اقدام کرده و به صورت شخصی به‌عنوان سفیر فرهنگی موسیقی آذربایجان در جشنواره‌ها و مراسم مختلف در شهرهای مختلف کشور نظیر تهران، عسلویه و اراک و همچنین در کشورهای همسایه نظیر ترکیه حضور یافته‌ام.

جوست با اشاره به ابداع یک ساز کوبه‌ای جدید با نام "ناغاج" گفت: این دستگاه یکی از ابداعاتی است که برای آن چند سال زمان صرف کرده‌ام که متاسفانه بعد از ۶ سال برای ثبت آن به نتیجه‌ای نرسیده و همکاری‌ لازم در این خصوص صورت نگرفته است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: موسیقی ساز آهنگ موسیقی دان آذربایجان غربی ساز کوبه ای آموزش موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۸۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های مهارتی مهمترین نیاز توانمندسازی نیروی کار است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،تهمینه دانیالی روز سه‌شنبه در آیین سی و پنجمین جشنواره امتنان و تجلیل از کارگران گروه کار و واحد های نمونه آذربایجان غربی افزود: کار و تولید دارای ۲ بازوی کارگر و کارفرماست و ثروت و مالکیت نیز جایگاه خود را دارد که برای ارتقای بهره وری کارگران، اجرای برنامه های آموزش مهارتی بسیار موثر به نظر می رسد.

وی در زمینه توسعه مشارکت مردم در این بخش اظهار کرد: این موضوع با تعاونی‌ها محقق می‌شود ولی نه با تعاونی‌ هایی که دچار برخی مشکلات و آفت ها هستند.

وی با اشاره به حفظ حرمت‌ها در بخش کار و کارگری بیان کرد: پایه و بستر این موضوع خوب بودن حال اجتماعی و فرهنگی و پاسداشت خود کار است.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر دایر کردن میزخدمت در استان و مجموعه های کارگری اظهار کرد: می شود با کار و تلاش تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • پیام تبریک رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی به مناسبت روز معلم
  • شهید مطهری تکلیف محور و وظیفه‌مند بود
  • استاندار آذربایجان‌غربی در پیامی روز معلم را گرامی داشتند
  • آموزش‌های مهارتی مهمترین نیاز توانمندسازی نیروی کار است
  • پشت‌پرده محبوبیت تیلور سوئیفت چیست؟
  • آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی
  • سریال نون خ ترادژی زندگی هنرمند سیستانی شد
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران | وقتی او در مورد پایان رابطه عاطفی خود حرف می‌زند...