Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@23:43:04 GMT

ضرورت کمک به خیریه‌ها اکنون بیش از هر زمان دیگری است

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۸۷۸۱

ضرورت کمک به خیریه‌ها اکنون بیش از هر زمان دیگری است

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از موسسه محک، مهدی خواجه نوری با اشاره به اهمیت و ضرورت کمک به خیریه‌ها در شرایط کنونی کشور ادامه داد: زندگی فرزندان کوچک محک سال‌هاست که با فاصله‌گذاری اجتماعی عجین شده زیرا ضعف سیستم ایمنی بدن کودکان مبتلا به سرطان، آنها را در برابر کوچک‌ترین ویروس و میکروبی ضربه‌پذیر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قهرمانان کوچک محک برای پیروزی در مسیر درمان سرطان سخت مبارزه می‌کنند و این روزها شرایط برای‌ آنها دشوارتر شده است. ما نیز تلاش می‌کنیم تا با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی درمان فرزندانمان با کمک و همراهمی خیرین ادامه داشته باشد.  

وی افزود: محک به عنوان یک خیریه پیشرو در به کارگیری همه ظرفیت‌های خود برای همکاری با جامعه مدنی و نیکوکاران اهتمام می‌ورزد.

خواجه نوری تاکید کرد: بیش از یک سال است زندگی و همه ابعاد آن در جهان تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته است. این بیماری نه تنها نگرانی‌هایی برای سلامتی مردم در پی داشته بلکه شیوه زندگی افراد را نیز تغییر داده است.

وی افزود: دغدغه حفظ سلامتی در کنار ادامه مسیر زندگی سخت و پیچیده شده و چالش مهمی را با نام «بقا» به دغدغه‌های سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌ها اضافه کرده است.

معاون موسسه خیریه محک بیان داشت: محک نیز به عنوان سازمانی مردم‌نهاد که در حدود سه دهه فعالیت خود حمایت از بیش از 35 هزار کودک مبتلا به سرطان را در کارنامه و تجربه فعالیت خود دارد، تلاش کرده تا در این شرایط با توجه به ضرورت همراهی با تغییرات، بهترین تصمیمات را اتخاذ کند تا ارائه خدمات درمانی و حمایتی به کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان نه تنها متوقف نشود، بلکه با آینده‌پژوهی بتواند شایسته‌تر از گذشته در اختیار آنها قرار گیرد.

این فعال اجتماعی با اشاره به ضرورت داشتن یک برنامه منسجم به منظوررویارویی با این بحران عمومی سلامتی و عدم ثبات اقتصادی در کشور گفت: مؤسسه خیریه محک، همواره تلاش می‌کند در تصمیم‌گیری‌های خود به مصلحت تمام ذیربطان خود فکر کند. این سازمان همراه با تغییرات، منعطف‌تر به مسئولیت خود عمل کرده و با تکیه بر دانش و تجارت اقداماتی را هم راستا با شیوع ویروس کرونا انجام داده است. حال اینکه امروز برای عبور از این بحران سراسری، زیر سقف محک چه می‌گذرد شاید سؤال بسیاری از نیکوکاران و افرادی باشد که این سازمان را بستری برای عمل به مسئولیت اجتماعی‌شان انتخاب می‌کنند.

خواجه نوری در خصوص اقدامات انجام شده در واحد جلب مشارکت محک همزمان با شیوع ویروس کرونا افزود: پس از شیوع کرونا، با توجه به اهمیت حفظ سلامتی تمام ذیربطان ما فعالیت دفاتر و واحد قلک متوقف شد و بعد یک دوره کوتاه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجددا شروع به کار کردند. همچنین در این مدت تلاش شده تا با توسعه روش‌های کمک از راه دور و روش‌های آنلاین، اهدای کمک‌های نیکوکاران به کودکان مبتلا به سرطان را تسهیل کنیم تا درمان فرزندانمان متوقف نشود.

معاون موسسه خیریه محک ادامه داد: قلک یکی از قدیمی‌ترین روش‌ها برای تأمین هزینه‌های درمان کودکان مبتلا به سرطان به شمار می‌رود و آمارهای ما در سال گذشته نشان می‌دهد که بیش از 75 درصد بودجه مورد نیاز برای درمان فرزندان ما را همین قلک‌ها تأمین کرده‌اند. به همین منظور استفاده کمتر از وجه نقد در شرایط کنونی کشور، نسبت به نصب QR Code  بر روی قلک‌های محک اقداماتی صورت گرفته است تا نیکوکاران بتوانند با اسکن آن کمک‌های خود را به صورت آنلاین درون قلک‌ها بریزند.

وی خاطرنشان کرد: طراحی وب‌سایت جدید محک که امروز شاهد آن هستید، یکی از اقداماتی است که در پاسخ به درخواست‌های مربوط به برقراری ارتباطات آنلاین اعضای این خانواده بزرگ با محک ایجاد شده است. بدین ترتیب از این پس پرداخت کمک‌های نیکوکارانه یاوران گرانقدر محک به صورت آنلاین و سفارش‌های آنلاین محصولات محک در کوتاه‌ترین زمان ممکن میسر خواهد بود.

برچسب‌ها ویروس کرونا سرطان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سرطان بهداشت و سلامت ویروس کرونا سرطان بهداشت و سلامت اخبار کنکور کودکان مبتلا به سرطان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۸۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرنگار پیشکسوت محلات در حادثه رانندگی جان باخت

به گزارش صدای ایران از ایرنا،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در گفت گو با ایرنا ضمن تسلیت درگذشت زنده یاد نیکویی گفت: این خبرنگار پیشکسوت سال‌ها در عرصه خبر و رسانه شهرستان محلات فعالیت داشت.

حسین محمودی فر ادامه داد: مرحوم نیکویی نمایندگی روزنامه جمهوری اسلامی را در شهرستان محلات داشت.

مرحوم «حمید نیکویی» پیشکسوت عرصه اطلاع رسانی در شهرستان محلات در سال‌های دفاع مقدس به عنوان خبرنگار جبهه وجنگ فعالیت داشت وی همچنین نمایندگی وخبرنگاری روزنامه جمهوری اسلامی درشهرستان محلات را عهده دار بود.

عضویت در هیات مدیره موسسات خیریه؛ حمایت از بیماران ام اس سرطانی مهر سلامت محلات، خیریه علوی، خیریه فاطمیه محلات (دارلایتام)، خیریه سالمندان حضرت رسول اکرم (ص) محلات از فعالیت‌های عام المنفعه مرحوم نیکویی بود.

دیگر خبرها

  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • ضرورت معرفت‌شناسی دقیق از سیره سیاسی امام صادق (ع)
  • خبرنگار پیشکسوت محلات در حادثه رانندگی جان باخت
  • خبرنگار پیشکسوت محلات در سانحه رانندگی جان باخت
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس