Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، زهرا صدراعظم نوری در این باره گفت: «در پیوست ۴ لایحه شهرداری تهران در ارتباط با بهای خدمات مربوط به بهای خدمات پسماند عادی است. در این لایحه هزینه جمع‌آوری و حمل هر کیلو پسماند عادی از ۱۳۰۰ ریال به ۱۶۵۰ ریال افزایش یافت. هزینه دفن یک کیلو پسماند عادی در شهر تهران از ۷۰۰ ریال در سال ۹۹ به ۷۸۲ ریال افزایش یافته است و در مجموع بهای خدمات مدیریت پسماند ۲۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد افزایش می‌یابد.»

او افزود: برای تشویق شهروندان به تفکیک زباله از مبدا، ضریب تشویقی برای گسترش تفکیک از مبدا تعریف شد و ضریب E۲ از یک به ۰.۷ کاهش یافت.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر با اشاره به پیوست پنجم که در خصوص حق بهره.برداری غرفه‌های بازارهای میادین میوه و تره بار است، گفت: «حق بهره‌برداری غرف میادین میوه‌وتره‌بار به تفکیک نوع کاربری؛ ۵۰ درصد قیمت مبالغ حق‌ بهره‌برداری به عنوان پایه برای لحاظ در دوره بعد خواهد بود. تعرفه بهای خدمات بهشت زهرا به میزان ۲۵ درصد افزایش یافت.»

نوری ادامه داد: «نرخ ورودی وسایل نقلیه میدان مرکزی میوه‌وتره‌بار به صورت میانگین ۲۰ درصد افزایش یافت.»

او درباره تعیین نرخ ورود خودرو به پارک سرخه حصار گفت: «نرخ ورودی به سرخه حصار برای خودروهای سواری ۳۵۰۰ تومان، سنگین سواری ۱۵ هزار تومان، کامیون تا ۲۰ تُن، ۲۵ هزار تومان و موتور سیکلت ۲ هزار تومان است.»

نوری درباره نرخ بهای خدمات مشاغل سیار و بی‌کانون نیز گفت: «نرخ پایه بهای خدمات هر متر مربع در سال ۱۴۰۰ شامل استقرار کالا و محصولات تولیدی و خودرو روزانه ۷۸۰۰ تومان و برای مشاغل سیار غیرموتوری ۱۵ هزار تومان است.»

وی به افزایش نرخ بهای خدمات کیوسک‌های مطبوعاتی اشاره کرد و گفت: «کیوسک‌ها در سه درجه سطح‌بندی شده‌اند. قیمت درجه یک از ۱۲۰۰ تومان به ۲۵۰۰ تومان، در کیوسک درجه دو از ۸۰۰ به ۱۰۰۰ تومان و در کیوسک درجه سه از ۴۰۰ به ۵۰۰ تومان افزایش یافته است. نرخ بهای خدمات کیوسک‌های مطبوعاتی در مجموع ۲۵ درصد افزایش یافت.»

نوری درباره نرخ بهای خدمات دفع پسماندهای پزشکی، صنعتی و کشاورزی نیز گفت: «نرخ بهای دفع پسماندهای پزشکی جهت قدردانی از کادر پزشکی به دلیل شرایط کرونا بدون تغییر می‌ماند. هزینه جمع‌آوری و حمل پسماندهای بی‌خطر به ۷ هزار تومان، هزینه جمع‌آوری و حمل پسماندهای صنعتی به ۳۶۰۰ تومان و دفن پسماندها در حدود ۱۰۴۰ تومان در هر کیلو خواهد بود. در مجموع هزینه جمع‌آوری و حمل پسماند به روش مخزن متحرک ۳ هزار و ۲۰۰ تومان شد.»

او درباره بهای خدمات جمع‌آوری هر تُن پسماند ساختمانی و عمرانی گفت: «بهای خدمات هر تن پسماند ساختمانی به ۳ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت.»

در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران، نظر کمیسیون سلامت و محیط زیست درباره افزایش بهای خدمات حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با رای اکثریت اعضاء به تصویب رسید.

کد خبر 588341 برچسب‌ها خدمات شهری پسماند شهرداری شورای شهر مدیریت شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خدمات شهری پسماند شهرداری شورای شهر مدیریت شهری نرخ بهای خدمات درصد افزایش افزایش یافت هزار تومان خدمات شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۸۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط ۳ درصد از پسماندهای خانگی یزد تفکیک می‌شوند

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، محمدرضا برزگر در رابطه با میزان تولید زباله در شهر یزد، اظهار کرد: در حال حاضر میزان تولید روزانه پسماند خانگی در شهر یزد ۳۰۰ الی ۳۳۰ تن است.

وی گفت: سرانه هر شهروند یزدی در حدود ۵۵۰ الی ۶۰۰ گرم نفر در روز است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد در مورد میزان زباله‌های استان یزد به تفکیک نوع آن‌ها، بیان کرد: به‌طور میانگین ۶۷ الی ۷۰ درصد پسماندهای تولیدی، پسماند تر (مواد آلی) و حدود ۳۰ درصد پسماند خشک است.

برزگر با اشاره به اینکه پسماندها به دو بخش قابل بازیافت و غیرقابل بازیافت تقسیم می‌شوند، ادامه داد: تفکیک از مبدأ و جمع‌آوری پسماند خشک به سه روش در حال انجام است.

وی تصریح کرد: یکی از روش‌های جمع‌آوری پسماندهای خشک، روش سنتی بوده که هفته‌ای یک مرتبه با مراجعه به درب منازل شهروندان انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد ادامه داد: جمع‌آوری پسماند خشک به‌صورت هوشمند از طریق منظومه خدمات یکپارچه یزد من و برنامه بازپس یکی دیگر از روش‌ها است و همچنین جمع‌آوری در ایستگاه‌های ثابت سطح شهر و ایستگاه گلماند یکی دیگر از روش‌های جمع‌آوری پسماندهای خشک است.

برزگر عنوان کرد: در حدود ۳ درصد از پسماند خشک در طرح تفکیک از مبدأ جمع‌آوری صورت می‌پذیرد.

خبرنگار: مبین خوزان

انتهای خبر/

کد خبر: 1228254 برچسب‌ها پسماند پسماندسـوزی استان یزد

دیگر خبرها

  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد
  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار
  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید
  • فقط ۳ درصد از پسماندهای خانگی یزد تفکیک می‌شوند
  • تخلیه ماهانه۵۰۰ تن زباله و لجن از کانال‌ های آب تهران | روایت کارگرهایی که در مسیر پاکسازی کانال‌های شهر جان می‌ دهند
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس
  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی