Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی پیچیده نیست، گفت: رعایت فاصله ۲ متری و استفاده از ۲ ماسک از موثرترین راهکارهای پیشگیری از شیوع این ویروس به شمار می‌رود.

به گزارش برنا، مجید شیرانی روز سه‌شنبه گفت: در ابتدا همچنان توصیه می‌شود که مردم جز برای کارهای ضروری از خانه‌های خود خارج نشوند و در تجمعات حضور پیدا نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اما چنانچه افراد قصد خروج از خانه دارند باید فاصله ۲ متری را با دیگران رعایت و از ۲ ماسک استفاده کنند به گونه‌ای که یک ماسک پارچه‌ای روی ماسک سه‌لایه بپوشند تا به طور کامل دهان و بینی را بپوشاند چراکه بر اساس آزمایشهای انجام شده اندازه ویروس جهش‌یافته بسیار ریزتر از ویروس قبلی است.

شیرانی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های ویروس جهش‌یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی این است که گروه‌های جوان، نوجوان و کودکان را نسبت به کرونای معمولی بیشتر درگیر می‌کند، اظهار داشت: اگر چه سه مورد ابتلای قطعی شناسایی شده به ویروس انگلیسی در استان از سن ۴۰ سال به بالا هستند و تاکنون کودکی در استان گرفتار این ویروس نشده  است، اما گزارشهای دیگر استان‌ها حکایت از درگیری بالای گروه‌های سنی جوان دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه علائم ویروس کرونا با ویروس جهش‌یافته اشتراکات بسیاری دارد، تصریح کرد: ویروس جهش یافته نیز دستگاه تنفسی را به شدت درگیر می‌کند اما با این تفاوت که مدت زمان بروز علائم ویروس کرونا طولانی‌تر است و ویروس جهش‌یافته بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت خود را نشان می‌دهد.

شیرانی خاطرنشان کرد: علائم ویروس انگلیسی در کودکان نیز با اسهال و استفراغ همراه است و قدرت سرایت ویروس انگلیسی ۸۰ درصد و قدرت کشندگی آن ۳۰ درصد بیشتر از ویروس معمولی کرونا است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا کرونا انگلیسی ویروس جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۸۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدا نیت‌های ما را هم خریدار است + فیلم

نیت، قصد باطنی برای انجام عملی است؛ بنابراین، نیت ارتباط تنگاتنگی با انگیزه هر فردی برای انجام عمل دارد؛ زیرا حالت نفسانی و باطنی نیت، زمانی در انسان ایجاد می‌شود که انگیزه‌ای برای انجام عملی برای دستیابی به مقاصد و اهدافی در وی ایجاد شده باشد. البته ممکن است که آنچه شخص نیت کرده به هر دلیل و مانع درونی یا بیرونی تحقق نیابد و شخص نتواند آنچه را نیت کرده انجام دهد، اما برای آن آثاری است که در دو حوزه کلامی و فقهی از آن سخن به میان آمده است؛ چرا که نیت همانند ایمان و کفر و نفاق، به شکلی، عمل انسانی است و برای هر عمل انسانی، حکم فقهی و کلامی و آثاری است که در آموزه‌های قرآن و اسلام بیان شده است؛ زیرا خدا بر خلاف دیگران به اعمال ظاهری و باطنی انسان علم دارد و بر اساس آن علم کامل خویش محاسبات خود را انجام می‌دهد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • پیشگیری از ابتلا به زوال عقل با خوردن این میوه خوشمزه
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • خدا نیت‌های ما را هم خریدار است + فیلم
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ملاقات آی شو اسپید با ری میستریو و گرفتن ماسک ویژه از اسطوره WWE / فیلم
  • این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آموزش: با این راهکار ساده دمای گوشی خود را پایین بیاورید!