Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-27@22:21:50 GMT

مانع تحقق جهش تولید چیزی جز واردات بی رویه نیست

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۹۴۷۵

تولیت آستان قدس رضوی گفت: واردات بی‌رویه مانع تحقق جهش تولید و رونق اشتغال در کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، در دیدار اعضای شورای فقهی حلال کشور که در تالار شهید سلیمانی حرم مطهر رضوی انجام شد، با بیان اینکه غذای حرام موجب تاریکی قلب انسان می‌شود، بر لزوم نظارت بر حلال بودن منشأ مواد اولیه و افزودنی‌های غذایی، البسه، داروها و غیره که از خارج کشور وارد می‌شوند تأکید و اظهار کرد: باید ضمن رصد و نظارت دقیق نسبت به حلال بودن محصولات وارداتی به کشور، با واردکنندگان متخلف در این عرصه برخورد قاطع قضائی صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: متأسفانه شاهد آن هستیم افراد یا مجموعه‌هایی برای انتفاع سودهای کلان اقتصادی خود، دست به واردات محصولات غذایی و بهداشتی می‌زنند که در حلیّت برخی از آنها تردید وجود دارد و شورای عالی استاندارد کشور باید در این حوزه با استفاده از نظرات اعضای شورای فقهی حلال جهت تبیین مسائل مرتبط با موضوع حلال بطور جدّی ورود کرده و با کمک قوه قضائیه با متخلفان برخورد قاطع نماید.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه واردات بی رویه مانع اصلی تحقق جهش تولید، اقتصاد مقاومتی و رونق اشتغال در کشور است، تصریح کرد: متأسفانه واردات بی‌رویه برخی محصولات و کالاها، حرکت چرخ‌های تولید داخل را با مشکل رو به رو کرده است، بطوری که واردات گسترده منشأ تعطیلی برخی کارخانجات داخلی شده است و مسئولان باید با اتخاذ تدابیری از واردات بی‌رویه جلوگیری و شرایط را برای تولید محصولات داخلی مهیا کنند.

وی با بیان اینکه دبیرخانه شورای فقهی حلال کشور وظیفه بسیار مهم و سنگینی در نظارت بر واردات محصولات حلال دارد، به گردش مالی عظیم صنعت حلال در دنیا اشاره کرد و افزود: با توجه به گستره کشورهای اسلامی و جمعیت مسلمانان در دنیا، بازار «حلال» بسیار بزرگ و پر رونق است به طوری که حتی غیرمسلمانان نیز از محصولات حلال در دنیا استقبال می‌کنند؛ از آنجایی که کشور ایران ظرفیت بالایی در تولید و صادرات طیف وسیعی از محصولات دارد می‌تواند در این بازار نقش آفرین باشد، اما متأسفانه تاکنون از این فرصت به طور مطلوب استفاده نشده و کشور ما جایگاه مناسبی در این بازار ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع توسعه حوزه فعالیت نشان «حلال» پرداخت و عنوان کرد: مبحث «حلال» مشمول طیف گسترده‌ای از موضوعات است که یکی از آنها محصولات غذایی و بهداشتی است و می‌توان الگوی استاندارد سازی «حلال» را بین کشورهای اسلامی در مقوله‌های مختلف مانند صنعت گردشگری، تولید محصولات و خدمات فرهنگی، آموزشی و... به وجود آورد.

وی تصریح کرد: بازار و صنعت «حلال» می‌تواند زمینه‌ای برای همکاری وسیعی میان کشورهای اسلامی در مقوله‌های مختلف اقتصادی و غیر اقتصادی باشد و تحقق این همکاری‌ها می‌تواند موجب تأثیرگذاری بر کشورهای غربی شود.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، فقیه ناظر بر امور حلال سازمان ملّی استاندارد ایران و نماینده شورای نگهبان در این شورا، گزارشی از فعالیت‌های شورای فقهی استاندارد حلال کشور ارائه کرد و در ادامه تعدادی از اعضای این شورا به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

حوزه نیوز/

برچسب ها: آستان قدس ، جهش تولید ، واردات بی رویه لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000N8S

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: آستان قدس جهش تولید واردات بی رویه واردات بی رویه شورای فقهی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۹۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی  در نشست شورای فرهنگ عمومی سمنان همچنین گفت: این شورا باید زنده، فعال، حساس، پرتحرک و پرتلاش باشد و دایم مسائل اساسی فرهنگی را دنبال کند.

امام جمعه سمنان گفت: بازبینی ویژه‌ای برای برنامه شورای فرهنگ عمومی در سال گذشته در آسیب شناسی، رفع نواقص و تقویت نقاط قوت باید انجام گیرد.

وی همچنین با اشاره به تعداد اتباع در سمنان تاکید کرد که براین اساس باید برنامه ریزی در مباحث فرهنگی مرتبط با این موضوع انجام گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی سمنان از لحاظ خروجی مباحث و مصوبات نسبت به گذشته رشد خوبی داشته اما برای رسیدن به جایگاه واقعی باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان نیز در این نشست با تشکر از حضور مردم در استقبال از آیت‌الله رئیسی، گفت: دور دوم سفر رییس جمهور به این استان به واسطه پیگیری‌ها، تخصیص و هزینه‌کرد مطلوب مصوبات و اعتبارات در دور نخست سفر، با رشد مطلوب همراه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • «مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور است
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" با طراحی و تولید محصولات جدید
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم با طراحی و تولید محصولات جدید
  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار “جهش تولید با مشارکت مردم” با طراحی و تولید محصولات جدید
  • شهر اسلامی را با درآمد حلال اداره می‌کنیم/ مسئله اصفهان‌ستیزی باید در سطوح عالی دنبال شود
  • آیا رویه واردات در مقابل صادرات خود اصلاح می‌شود؟
  • سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود