Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، منابع می‌گویند که زلمی خلیل زاد، فرستادۀ ویژۀ آمریکا برای صلح افغانستان در جریان سفر به کابل دربارۀ یک طرح حکومت مشارکتی با طالبان، با سیاستمداران این کشور از جمله رییس‌جمهور اشرف غنی گفت‌وگو کرده‌است.

خبرگزاری طلوع نیوز گزارش داد منابع نزدیک به حامد کرزی و عبدالله عبدالله می‌گویند که خلیل زاد مصوبه یک طرح حکومت مشارکتی را به سیاستمداران داده ‌و گفته‌است که دیدگاه‌های شان را در بارۀ این طرح هرچه زود با وی درمیان بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع می‌افزایند که خلیل زاد به سیاستمداران افغانستان همچنین گفته‌است که روند صلح در دوحه به حاشیه خواهد رفت و برای ایجاد یک حکومت مشارکتی که طالبان بخش آن خواهند بود، نشست بزرگ ملی و جهانی مشابه به نشست "بن" برگزار خواهد شد.

شهزاده مسعود، از نزدیکان حامد کرزی در این باره گفته‌است:«مانند کنفرانس بن یک کنفرانس کلان بین المللی برگزار خواهد شد که طرف طالبان و جمهوریت به سطح رهبران در آن شرکت می کنند و در عین زمان جامعه جهانی از جمله آمریکا و کشورهای منطقه به یک موافقت سیاسی برسد که مشروعیت سیاسی را از جامعه جهانی بگیرد و مشروعیت ملی را از طریق لویه جرگه عنعنوی بگیرد.»

منابع نزدیک به عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ افغانستان می‌افزایند که خلیل‌زاد از سیاستمداران کشور خواسته است که دیدگاه‌های شان را در بارۀ طرح حکومت مشارکتی ، هر چه زود تر نهایی و با  واشنگتن درمیان بگذارند.

 اما پرسش بنیادین این است که نوعیت نظام آینده، پس از حکومت مشارکتی چه گونه  خواهد بود؟

سید اسحاق گیلانی، عضو رهبری شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در این باره بیان داشت:«حکومت مشارکتی مانند دوره آقای کرزی است که بسیار به درد نمی خورد ولی از این حالت بهتر است و یک امتیاز دارد که جنگ متوقف می شود، اما خدا کند که این گزینه موقتی باشد و برای یک طرح جدید در افغانستان باید فکر شود و زمینه سازی شود.»

انتظارمی رود که  خلیل‌زاد رایزنی‌هایش را در این باره در کابل تا روز چهارشنبه نیز  ادامه دهد.

سید اکبر آغا، فرمانده پیشین طالبان گفت:«حکومت مشارکتی را بگذارند که افغانان در باره اش تصمیم بگیرند این نوع حکومت باید به خواست افغانان باشد نه این که به خواست امریکاییان ساخته شود.»

ریاست‌جمهوری نمی‌خواهد که در این باره واکنش نشان بدهد، اما رییس‌جمهور غنی پیش این هشدارداده‌است تا زنده است طالبان روی حکومت موقت را نخواهند دید.

انتهای پیام/ ر

منبع: فارس

کلیدواژه: خلیلزاد حکومت مشارکتی حکومت مشارکتی خلیل زاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۹۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان

تیم ملی فوتسال افغانستان پس از تاریخ سازی در جام ملت های آسیا و نخستین صعود به جام جهانی فوتسال پس از بازگشت به کابل مورد استقبال گرم مردم این کشور قرار گرفت.

 جمعیت زیادی از شهروندان کابل به ویژه جوانان ساعت ها در فرودگاه کابل و فدراسیون فوتبال در انتظار بازگشت قهرمانان فوتسال بودند تا آنها را به گرمی در آغوش بگیرند و تاریخ سازی آنان را در عرصه ورزش تبریک بگویند.

بیشتر اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان جوانان مهاجر هستند که در ایران به دنیا آمده و فوتسال بازی کرده اند و در همانجا به تیم ملی افغانستان پیوسته اند.

 اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان با سر مربی ایرانی خود چند روز است باعث خوشحالی مردم این کشور در شهرهای مختلف شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در شمال افغانستان
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • (تصاویر) نخستین نمایشگاه قرآن کریم حکومت طالبان
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • عبدالکبیر: اتصال منطقه‌ای بدون افغانستان ممکن نیست
  • مناقشه آبی ایران و افغانستان وارد فاز جدیدی شد