Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ترانزیت خروجی انواع کالا از گمرک مرزی دوغارون به سمت افغانستان نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۹۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش قدس آنلاین، امید جهانخواه روز سه شنبه در حاشیه بازدید از گمرک مرزی دوغارون  افزود: در حال حاضر صادرات افزون بر ۶۵ درصد کالاهای صادراتی استان خراسان رضوی به سمت افغانستان و بازارهای هدف این کشور از سمت معبر زمینی دوغارون انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی ادامه داد: مهمترین اقلام صادراتی از این گمرک به افغانستان را انواع مصالح ساختمانی، میوه و تره بار و فرآورده های نفتی تشکیل می‌ دهند. ناظر گمرکات خراسان رضوی به آتش سوزی گمرک اسلام قلعه افغانستان در ۲۵ بهمن ماه امسال اشاره کرد و گفت: در سانحه آتش سوزی گمرک اسلام قلعه افغانستان روند خروج کالا از سمت گمرک مرزی دوغارون به سمت افغانستان و ورود کالا از سایر گمرکات کشور به داخل گمرک دوغارون با توقف چند روزه ای مواجه شد که با همکاری مناسب دستگاههای متولی در مرز دوغارون این مهم در مدت زمان کوتاهی به حالت عادی برگشت و در حال حاضر تمامی رویه های حوزه صادرات و ترانزیت از سمت این مرز زمینی به سمت افغانستان در جریان بوده و همچنین ورود کالا به دوغارون از سمت سایر گمرکات کشور از سر گرفته شده است. جهانخواه افزود: در حال حاضر روزانه ۶۰۰ دستگاه کامیون از طریق این گمرک صادرات و ترانزیت انواع کالا به افغانستان را انجام می دهند. وی اضافه کرد: طی چند روز گذشته آن گروه از کامیونهای ترانزیتی که به منظور جلوگیری از سرایت آتش از طریق مرز دوغارون وارد ایران شده بودند با اولویت دارندگان کالاهای فاسد شدنی، میوه و تره بار و خشکبار ساماندهی و به سمت افغانستان عازم شدند و در حال حاضر تعداد این کامیونها از سه هزار کامیون  به هزار و ۳۰۰ دستگاه رسیده است. ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: ۹۰ درصد کالاهای صادراتی از گمرک دوغارون به مقصد شهر هرات دومین بازار اقتصادی افغانستان منتقل می‌شود و در مجموع یک سوم کالاهای مورد نیاز بازارهای کشور همسایه از طریق گمرک مرزی دوغارون تامین می‌گردد. جهانخواه با بیان این که در حال حاضر بیش از ۲۰۰ شرکت حمل و نقل و تجاری در مرز دوغارون فعالیت دارند افزود: هم اکنون ۱۰۰ درصد فعالیت گمرکی در مرز دوغارون از طریق سامانه جامع امور گمرکی و با دستگاه ایکس ری انجام می‌شود. گمرک دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان با قدمت ۱۰۰ ساله در زمره پنج گمرک برتر کشور و فعالترین گمرک خراسان رضوی پس از گمرک مشهد و تنها گمرک مستقل در این استان محسوب می‌شود که تمام ترانزیت کالا به افغانستان از طریق آن صورت می‌گیرد. انتهای پیام/ منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گمرک دوغارون جهانخواه ترانزیت گمرک مرزی دوغارون سمت افغانستان گمرک دوغارون خراسان رضوی حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۹۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

زین‌العابدین گنج‌خانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

وی افزود: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: در این مدت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

گنج‌خانلو ادامه داد: همچنین ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی صادرات از گمرک زنجان گفت: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحدهای صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش پیدا کند.

وی افزود: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزنی ۴۲ درصد کاهش دارد.

کد خبر 748375

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد افزایش یافت
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای در کشور
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای کشور
  • افزایش ۵۸ درصد ترانزیت جاده ای کشور در سال گذشته