Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@07:14:37 GMT

شایسته سالاری باید در نهادهای مردمی شکل بگیرد

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۹۶۶۳

شایسته سالاری باید در نهادهای مردمی شکل بگیرد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در اختتامیه جشنواره «رفیق خوشبخت ما» که به همت جمعیت هلال احمر برگزار شد، گفت: نیروهای جوان ما پاک، پر تلاش و پیشرو در کمک رسانی در جامعه هستند. در حال حاضر سازمان‌های مربوط به جوانان ما محلی برای تجلی این جوانان هستند.

وی با اشاره بر سه عنصر مؤثر در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، عنوان کرد: خدا باوری به معنای پایبندی به سنت‌های الهی، خود باوری به توانایی‌ها و اعتقادات خود و انجام امور توسط مردم ازجمله عوامل مؤثر در پیروزی انقلاب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از آفت ها در کشور این است که دولت‌ها می‌خواهند همه کارها را به دست بگیرند این در حالی است که هر مشکلی به دست مردم حل می‌شود. شایسته سالاری باید به جای رخ دادن در نهادها در نهادهای مردمی شکل بگیرد.

قالیباف تصریح کرد: در جمعیت هلال احمر باید با اتکا به حرکت‌های مردمی حرکت کنیم. جهاد سازندگی، بسیج، سپاه و غیره نیز با همین نگاه شکل گرفته است. پیروزی در جنگ تحمیلی را نیز مدیون حضور سازمان یافته مردم یعنی بسیج هستیم و باید به مردم با هر سلیقه و عقیده‌ای، یکسان نگاه کنیم و بدانیم که ما خدمت گذار همه مردم و شهروندان ایرانی هستیم.

کد خبر 5160207

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد باقر قالیباف هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قاسم سلیمانی شهرداری تهران شورای شهر تهران سازمان تامین اجتماعی وزارت آموزش و پرورش کمیته امداد امام خمینی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سامانه بارشی ذرات معلق ویروس کرونا بنیاد شهید و امور ایثارگران بودجه شهرداری وضعیت هوای تهران هوای ناسالم موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۹۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد

ایسنا/همدان فرماندار ملایر گفت: صرفا با اعتبارات دولتی نمی‌توان شهرستان را در مدار توسعه شتابان قرار داد و در واقع توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی امکان‌پذیر بوده و این جان‌مایه شعار امسال است و باید از ظرفیت مردم در این راستا استفاده کرد.

سلمان اسماعیلی شامگاه چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در همایش بزرگداشت شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان ملایر، با اشاره به اینکه امیدآفرینی در بین مردم نکته مغفول مانده این روزهای ماست، افزود: اعضای شوراهای اسلامی، نخبگان جوامع محلی خود هستید و باید از این سرمایه اجتماعی بهره برده و با بیان واقعیت‌ها در بین مردم و تشریح خدمات امیدآفرینی کنید.

وی بیان کرد: شوراهای اسلامی، شهرداران و دهیاران وظیفه دارند در این سال پایانی از دوره خدمت نهایت تلاش خود را برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای درآمد پایدار بکار ببندند و یک یادگاری ارزشمند از خود به جای بگذارند، واقعیت این است که با اعتبارات دولتی نمی‌توان شهرستان را در مدار توسعه شتابان قرار داد و در واقع توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی امکان‌پذیر بوده و این جان مایه شعار امسال است.

وی تصریح کرد: در تصمیم‌گیری‌ها باید نفع عموم جامعه را در نظر گرفت و نباید به خاطر منافع فردی یا گروهی خاص منفعت عموم مردم شهرستان را به خطر انداخت و این سرلوحه ما برای اجرای طرح‌های بزرگ در طول این دو سال و چندماه اخیر بوده است و اجرای پروژه‌های بزرگ نظیر الحاق ۵۱۵ هکتار زمین به شهر ملایر و انجام دیگر پروژه‌ها با اعتباری افزون بر ۲۷ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ در سایه این نگاه قابل انجام شد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: هفته آینده شاهد برگزاری دور دوم انتخابات هستیم، از همه مردم دعوت می‌کنیم تا با حضور گسترده و انتخاب اصلح در رقم خوردن سرنوشت روشن برای دیارمان سهیم باشند، آینده شهرستان ملایر به مراتب از امروز زیباتر و درخشان‌تر است.

به گزارش ایسنا در این مراسم از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان ملایر تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادین ترزیچ: فقط در صورت صعود شایسته تعریف و تمجید هستیم
  • توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد
  • اوسمار: شایسته پیروزی بودیم
  • اوسمار: شایسته پیروزی برابر سپاهان بودیم
  • ضرورت شایسته سالاری در دستگاه تعلیم و تربیت و آموزش
  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند
  • مهدی لیموچی: شایسته پیروزی برابر پرسپولیس بودیم
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی