Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: دست‌کم ۵۰۰ مدرسه در سایت‌های مسکن مهر توسط این دولت ساخته شده و همین تعداد مدرسه با کمک دولت، بخش خصوصی و خیرین مدرسه‌ساز در حال ساخت است تا ظرفیت‌سازی برای تعلیم و تربیت، با نگاهی متناسب با اقلیم هر منطقه در کشور انجام شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمد اسلامی» امروز (سه‌شنبه) در همایش ملی «مدرسه ایرانی-معماری ایرانی» که در محل مدرسه ماندگار و تاریخی دارالفنون برگزار شد، افزود: نیاز مبرم هر کشوری تبدیل فکر و اندیشه به طرح و برنامه و طرح و برنامه به اقدام و عمل و ارتقای مستمر آن‌ها در بستر زمان است تا موجبات شکل‌گیری رشد و شکوفایی جامعه را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با گرامیداشت یاد و خاطره امیرکبیر و اقدام‌های او از جمله پایه‌گذاری مدرسه ارزشمند دارالفنون، تعلیم، تربیت و آموزش و پرورش را جزو لاینفک از جامعه خواند و گفت: باید دانش و مهارت را در کنار یکدیگر رشد دهیم تا اثربخشی لازم را شاهد باشیم.

اسلامی خاطرنشان‌کرد: ما امروز نیازمند دانشگاهی با ۹۰ درصد دانش‌آموخته بیکار نیستیم، این موضوع یعنی به بطالت گذراندن جوانی و سرمایه جوان کشور.

وی ادامه‌داد: ما باید به تعلیم و تربیت در سطوح گوناگون و به رشد و تحقق نتایج حاصل از آن اهتمام ویژه داشته باشیم و تحولی پدید آوریم تا جامعه ما از تحصیل‌کرده شدن و کسب دانش سرخورده نشود، بلکه نشاط و پویایی را تجربه کند.

وزیر راه و شهرسازی، مدرسه را بنایی عمومی و پرتکرار خواند که همواره می‌تواند سمت و سوی هویتی و چیستی جامعه را مشخص کند، زیرا معماری برون‌داد فرهنگ جامعه است و ریشه در فرهنگ دارد.

وی گفت: اگر ما از فرهنگ اصیل ایرانی مراقبت و مواظبت نکنیم همچون گذشته که کاهلی کرده‌ایم و نتوانسته‌ایم از معماری ناب ایرانی و اسلامی بهره ببریم، دوباره شاهد نابهنجاری‌هایی در این حوزه خواهیم بود.

اسلامی تاکید کرد: بنابراین باید این کاهلی را متوقف کنیم و اجازه دهیم که بازگشت ما به شهرسازی و معماری بازگشت به اصل خویش باشد، از گذشته و ثروت ملی کشورمان استفاده کنیم و نسل جدید را در این مسیر تعلیم دهیم و تربیت کنیم.

وی با تاکید بر لزوم بازگشت به خویش و بهره‌گیری از ثروت‌ ملی و داشته‌های جامعه در حوزه شهرسازی و معماری، تربیت نسل جدید در این مسیر و خلق آثاری متناسب با این رویکرد خاطرنشان‌کرد: حفاظت از میراث، فقط شامل حفاظت از بخش فیزیکی و ملموس آنها نمی‌شود، بلکه ما باید ثروت عظیمی که از گذشتگان در قالب اندیشه به ما رسیده است را حفاظت و با خلق آثار، این اندیشه‌ها را تکرار کنیم تا آیندگان نیز نه به عنوان بنایی فیزیکی بلکه به شکل اندیشه و فکر آن را حس و دریافت کنند و در یک فرآیند پیوسته و قدرتمند به نسل‌های آینده منتقل شود.

تصویب طرح تفصیلی بافت پیرامون حرم امام رضا(ع)

این مقام مسوول با اشاره به اهتمام ویژه وزارت راه و شهرسازی در حوزه شهرسازی، از تصویب طرح تفصیلی بافت پیرامون حرم امام رضا(ع) پس از یک فرآیند بسیار سخت در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران خبر داد.

وی بیان‌داشت: در این طرح اجازه نداده‌ایم هویت و معنویت این بارگاه مقدس و نیاز به تشرف که جهت‌گیری اساسی مشهد به‌عنوان شهری زیارتی است با رفتارها و ساخت و سازهای ناهنجار و غیرمرتبط، بیش از این آسیب ببیند و این شهر و فضای معنوی آن را از آنچه که باید باشد، منحرف کند.

وزیر راه و شهرسازی، به دو وظیفه مهم این وزارتخانه در طرح‌های جامع شهری اشاره و تصریح کرد: یکی از این دو وظیفه این است که اجازه ندهیم هیچ شهری بدون طرح جامع و تفصیلی باشد؛ موضوعی که در گذشته وجود داشته و بسیاری از شهرها  فاقد طرح‌های جامع و تفصیلی و تصرف در ساخت و سازها بوده‌اند؛ اما ما تلاش خواهیم کرد شهری بدون این طرح‌ها نباشد.

وی گفت: عملیاتی‌کردن نظام کنترل شهرسازی، اقدام دیگری است که ما به صورت تضامنی انجام داده‌ایم تا نهادهای ذی‌نفع و ذی‌ربط و صاحبان فکر و اندیشه را در حوزه معماری ایرانی- اسلامی فعال کنیم تا پس از دهه‌ها انتظار یک نظام‌سازی در این حوزه شکل گیرد و از این طریق بتوانیم روند ساخت و سازهای نابهنجار را کنترل کنیم.

اسلامی با بیان اینکه نباید برای مدرسه‌سازی خسّت به خرج دهیم، تصریح‌کرد: باید زمین کافی و مورد نیاز برای مدرسه‌سازی تخصیص داده شود تا دست طراحان برای طراحی فاخر فضاهای فرهنگی و آموزشی باز باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: این جریان‌سازی که در قالب مسابقه و نمایشگاه طراحی و معماری مدارس در نهمین همایش و نمایشگاه مدرسه ایرانی-معماری ایرانی انجام شده است، با حمایت از برگزیدگان و سرمشق قرار دادن طرح‌های برگزیده آنان تداوم یابد و طرح‌های برگزیده به ساختمان‌هایی متناسب و زیبا تبدیل شود تا دیگر فضاهای آموزشی نیز از آنها الگو گیرند و در جهت کاهش نابهنجاری در ساخت و ساز و رشد و گسترش ساخت و سازهای مناسب و متناسب و بهنجار گام برداریم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مسکن مهر راه و شهرسازی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۹۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده سازی ۵۵ هکتار زمین ملی مسکن در رودبارجنوب

 

   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان رییس راه و شهرسازی رودبارجنوب در حاشیه بازدید از اجرای مراحل آماده سازی زمین های طرح نهضت ملی مسکن گفت: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و همچنین تامین زمین برای ساخت مسکن در این شهرستان، بعد از مراحل قانونی، آماده سازی زمین مورد نظر در دستورکار اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان قرار گرفت و ۵۵ هکتار زمین آماده واگذاری برای ساخت مسکن می شود.

محمدخانی در باره تعداد واجدان شرایط دریافت زمین در این شهرستان بیان کرد: در رودبار جنوب بعد از ثبت نام و پالایش اسامی متقاضیان بیش از  هزار نفر واجد شرایط دریافت زمین شناخته شده و به زودی روند واگذاری آن انجام می شود.

وی اضافه کرد: برای ساخت مسکن در رودبار جنوب قطعه بندی زمین به صورت خانه حیاط دار( ویلایی) در نظر گرفته شده و طبق قرعه کشی که از طریق سامانه ثبت انجام و قطعات زمین برای هر فرد مشخص می شود.

 بگفته رییس راه و شهرسازی رودبارجنوب  مردم در طرح نهضت ملی مسکن می توانند در کنار واگذاری زمین از تسهیلات مورد نیاز برای ساخت خانه استفاده کنند.

 

دیگر خبرها

  • استفاده از «گنبد بیزانسی» در ساخت‌وساز شهر قم ممنوع است
  • آماده سازی ۵۵ هکتار زمین ملی مسکن در رودبارجنوب
  • راهیابی ۱۰ پویانمایی کوتاه ایرانی در جشنواره روسیه
  • ۱۰ انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • گفت‌وگو باکارگردان مجموعه‌مستند «پابه‌ماه»/ قصه‌هایی تماشایی از امید و زندگی
  • درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل
  • آیین کلنگ زنی احداث ۱۳۴ واحد نهضت ملی مسکن در شهر گهرو برگزار شد
  • مسیر دسترسی اراضی ۵۶۰ هکتاری در قم احداث می‌شود
  • پانوپتیکون و کاربرد آن در شهرسازی مدرن چیست؟
  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است