Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد تقی منصوری‌کیا، مدیر توسعه سد و نیروگاه سازمان آب و برق خوزستان گفت: انتظار می‌رود سد بالا رود در شهرستان اندیمشک تا پایان امسال آماده آبگیری شود و فقط بخشی از طرح‌های جزو قرار داد تکمیلی در حال ساخت هستند.

او در خصوص مناطق تحت تاثیر این سد افزود: یک روستای دائمی با ۱۱ خانوار و ۳ روستای غیر دائمی که اهالی آن‌ها کوچ رو هستند و همچنین تعدادی از زمین‌های کشاورزی در روند آبگیری این سد به زیر آب خواهند رفت و اقدامات در زمینه انتقال ساکنان نیز انجام شده و توافقی شفاهی برای تغییر محل اسکان روستانشینان این ناحیه صورت پذیرفت که مردم قبل از پرداخت هزینه حاضر به جابجایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصوری کیا با بیان اینکه کاوش‌های پژوهشگاه میراث فرهنی کشور نشان میدهد، سایت تاریخی «برد پنیر» از آبگیری سد مصون می‌ماند، اظهار داشت: همچنین کاوش‌هایی از سوی همین نهاد ذکر شده انجام شده است که اشیا با ارزش باستانی با قدمت ۴ هزار سال از آن کشف شد که نشان از شبکه‌های از جوامع در منطقه زاگرس خوزستان تا بین النهرین و شمال سوریه دارد.

مدیر توسعه سد و نیروگاه سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: هدف اولیه تاسیس این سد مهار سیلاب‌های ورودی به اندیمشک و روستا‌های پیرامون آن است و انتظار می‌رود با آورد ۱۷۱ میلیون متر مکعب، آب کشاورزی ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین زراعی را تامین نماید.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبگیری سد خوزستان آب و برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۹۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان ضد انگلی بیش از ۹ هزار راس دام سبک در اندیمشک

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، منوچهر شیخی گفت: در این اردوی جهاد دامپزشکی ۲ گروه دامپزشکی به مدت ۲ شبانه روز در منطقه انارکی شهرستان اندیمشک مستقر شدند.

وی افزود: در این رابطه بیش از ۳۵ هزار خدمت رایگان دامپزشکی شامل؛ واکسیناسیون، سم پاشی، ویزیت، درمان، توزیع مکمل خوراکی دام و برگزاری دوره‌های آموزشی ترویجی انجام شد.

شیخی ادامه داد: ۲۶ هزار راس دام سبک عشایری و روستایی زیر پوشش واکسیناسیون آبله، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و بروسلوز قرار گرفتند که از این تعداد دام بیش از ۹ هزار راس دام سبک زیر پوشش ویزیت و درمان ضد انگلی رایگان گروه‌های دامپزشکی قرار گرفتند.

رئیس اداره دامپزشکی اندیمشک با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی برای دامداران و عشایر منطقه انارکی، اضافه کرد: در این کلاس‌های آموزشی ۴۶ نفر از جمعیت ضمن آشنایی با بیماری‌های واگیر دار دامی و مشترک میان انسان و حیوان با اصول امنیت زیستی و راهکار‌های پیشگیری از بروز بیماری در جمعیت دامی نیز آموزش داده شدند.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع و بروز بیماری‌های انگلی در جمعیت دامی و انسانی در منطقه انارکی شهرستان، می‌گوید: سم پاشی بیش از ۱۲ هزار راس دام سبک و بیش از ۴۰ هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام توسط گروه‌های دامپزشکی انجام شد.

دیگر خبرها

  • لازانیا رژیمی را به این روش بپزید + طرز تهیه سه مدل لازانیا
  • درمان ضد انگلی بیش از ۹ هزار راس دام سبک در اندیمشک
  • رستگاری در کار نیست؛ سردار باید از رم جدا شود
  • همه احتمالات قهرمانی و بقا در لیگ برتر ایران/ شانس ماندن خوزستانی‌ها و نساجی چقدر است؟
  • تنها بازمانده دوران باستانی زمین/ عکس
  • ۲۰ هزار تن دسترنج گندم‌کاران فارس از دستبرد سیل مصون ماند
  • بارش رگباری و وزش شدید باد در ۱۷ استان / آماده‌باش هلال‌احمر
  • آماده برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان هستیم
  • فیلمی از خروش رودخانه در روستای خانیله اندیمشک
  • سایت‌های مسکن در چهار شهر کرمان آماده واگذاری است