Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@00:19:42 GMT

حریق در منابع طبیعی کرمانشاه ۳۳ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۹۰۱۲۳

حریق در منابع طبیعی کرمانشاه ۳۳ درصد کاهش یافت

گروه استان‌ها- مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه با اشاره به کاهش ۳۳ درصدی وقوع حریق در منابع طبیعی استان گفت: امسال ۳۰ فقره آتش‌سوزی در این اراضی رخ داده است. - اخبار استانها -

ان‌شاءالله کولانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون 120 هکتار از منابع طبیعی استان در قالب 30 فقره طعمه حریق شده است اظهار داشت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 33 درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه با بیان اینکه 250 دیده‌بان از مردم محلی برای جلوگیری و اطفای حریق در 250 نقطه به کار گرفته شده است عنوان کرد: طی امسال 38 هزار و 700 نفر روز دیده‌بانی توسط این افراد انجام شده است.

کولانی درباره طرح کاداستر اراضی ملی گفت: استان کرمانشاه امسال جهش 10 برابری را در این زمینه داشته به طوری که تا پایان سال 98 حدود 100 هزار هکتار کاداست به ثبت رسیده که اکنون به بیش از 800 هزار هکتار رسیده است و تا پایان سال به یک میلیون می‌رسد و تا پایان تیر 1400 به پایان خواهد رسید.

29 طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری افتتاح می‌شود‌شبکه‌های استانی تلویزیون برای حفظ منابع طبیعی دست‌به‌کار می‌شوندسوءجریانات مالی و ارتشاء در منابع طبیعی / کشف کانون فساد در منابع طبیعی بیله‌سوار و جعفرآباد‌

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه 1/2 میلیون هکتار مرتع و 530 هزار هکتار جنگل دارد افزود: تولیدات سالانه مراتع استان 270 هزار تن است که 61 هزار بهره‌بردار دارند و 300 میلیارد تومان در این زمینه درآمد دارند.

کولانی با اشاره به اینکه در هفته منابع طبیعی 300 هزار اصله نهال برای کاشت در استان توزیع می‌شود گفت: 200 هزار اصله نهال برای اجرای طرح زراعت چوب و 50 هزار اصله نهال صنوبر توزیع می‌شود.

انتهای پیام/832  / ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آتش سوزی جنگل ها و مراتع آتش سوزی جنگل ها و مراتع منابع طبیعی استان استان کرمانشاه منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۰۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان مازندران - منطقه نوشهر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دامداران از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع خودداری کنند.

در این اطلاعیه آمده است:
از کلیه مرتعداران و دامداران استان مازندران درخواست می‌شود در عمل به تکالیف قانونی خود با مامورین منابع طبیعی همکاری کرده و موجبات پایداری و سلامت مراتع و رونق بخشی به تولید را فراهم کنند.

بدین منظور رعایت موارد ذیل الزامی می‌باشد:

۱_ از کوچ و چرای زودرس دام در مراتع اجتناب گردد.


۲_ از چرای دام مازاد و بیش از ظرفیت مندرج در پروانه چرا و طرح مرتعداری جدا" خودداری گردد.


۳_ دامدارانی که فاقد پروانه چرای دام می‌باشند به هیچ وجه حق تعلیف و گسیل نمودن دام به مراتع را ندارند.

کلیه دامداران و فرزندان آنها که از مزایای خروج دام از جنگل بهره‌مند شده اند، حق استفاده از مراتع را ندارند.

عدم رعایت موارد فوق توسط دامداران تخلف محسوب شده و در صورت مشاهده و تکرار آن برابر ضوابط و مقررات سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی