Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@11:41:37 GMT

دبیرخانه مناسب‌سازی در استان مرکزی فعال شده است

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۹۰۱۴۶

دبیرخانه مناسب‌سازی در استان مرکزی فعال شده است

گروه استان‌ها- مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: دبیرخانه مناسب‌سازی در استان مرکزی فعال شده است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، زهرا امینی عصر امروز در جلسه شورای راهبری و توسعه مدیریت استان مرکزی با اشاره به اقدامات انجام شده اظهار داشت: در زمینه مناسب‌سازی فضای شهری برای معلولان و جانبازان و جامعه هدف این موضوع یکی از شاخص‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در جشنواره شهید رجایی است به طوری که دستگاه‌ها بر اساس قانون باید امکانات و فضای محیطی را به گونه‌ای آماده کنند تا همه بتوانند از آن استفاده و امکان دسترسی به خدمات را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 زهرا امینی افزود: در زمینه مناسب‌سازی محیطی شاخص‌هایی از جمله مناسب‌سازی ورودی ساختمان، فضاهای بهداشتی ساختمان، آسانسورها و سطح شیب‌دار ساختمان درنظر گرفته شده که در این زمینه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی، اداره کل بهزیستی و شرکت برق منطقه‌ای باختر به عنوان دستگاه برتر معرفی شدند.

وی ادامه داد: دبیرخانه مناسب‌سازی در استان فعال شده و در جلسات این دبیرخانه مصوب شد که اداره کل نوسازی قبل از تایید مدرسه از نظر مناسب‌سازی بررسی کند و در غیراینصورت اجازه بهره‌برداری ندهد که این موضوع در سایر ساختمان‌ها نیز استفاده شود.

‌کسب 60 درصد امتیازات بخش حقوق شهروندی توسط استان مرکزی

"رقیه یادگاری" رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت استان در زمینه صیانت از حقوق شهروندی سال98 اظهار داشت: دولت برای اینکه نظام اداری کارا و پاسخگو داشته باشد منشور حقوق شهروندی را با 18ماده مطرح کرد که فعالیت‌ها و اقدامات دستگاه‌ها در راستای ارتقا سطح حقوق شهروندی انجام و در نهایت منشور حقوق شهروندی در سال 96 ابلاغ شد.

وی افزود: در زمینه رتبه‌بندی دستگاه‌های اجرایی امسال به طور میانگین 52درصد امتیاز عملکرد دستگاه‌های اجرایی در سطح وزارتخانه‌ها بود که استان ما با کسب60درصد امتیاز رتبه دوم در سطح کشور را پس از قزوین کسب کرد که نشان می‌دهد فاصله زیادی با هدف مطلوب داریم به همین سبب همه دستگاه‌ها باید در شاخص مربوط به منشور حقوق شهروندی فعالیت بیشتری داشته باشند.

رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: استان در 8شاخص مربوطه از جمله اطلاع‌رسانی، خدمات غیرحضوری، خدمات به شهروندان توانخواه، دولت یار، رسیدگی به شکایلت، توانمندسازی شهروندان و جبران خسارت وارده به شهروندان از میانگین کشوری بالا است به طوری که در زمینه اطلاع رسانی به شهروندان رتبه سوم کشور و رعایت حقوق توانخواهان، دولت یار و توانمندسازی شهروندان رتبه یک داریم.

یادگاری تصریح کرد: در زمینه ارزیابی میز خدمت سازمان اداری و استخدامی24دستگاه برای ارزیابی خدمات دولت انتخاب کرد و با توجه به اینکه تمرکز دولت بر ارائه خدمات به شکل الکترونیکی و غیرحضوری است دستگاه‌های اجرایی باید به ارائه خدمات از طریق میز خدمت توجه ویژه داشته باشند و در زمینه شاخص مدیریت سبز در سال گذشته حدود52 دستگاه در این زمینه مورد ارزیابی قرار گرفتند که28دستگاه عملکرد ضعیف داشتند.

وی بیان کرد: در راستای ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی 21 شاخص در5محور از جمله اصلاح ساختار سازمانی، مدیریت سرمایه انسانی، توسعه دولت الکترونیک، ارتقا سلامت اداری و مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی و استقرار نظام مدیریت عملکرد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

یادگاری تصریح کرد: در زمینه مدیریت بهره‌وری در نطام اداری و اجرایی کشور کاهش 15درصدی هزینه‌های دولت در نظام اداری در زمینه ارتقا کیفیت خدمات تا پایان امسال هدفگذاری شده اما کمتر به آن توجه شده به همین سبب باید در اولویت و توجه باشد.

مناسب سازی فضاهای منطقه 13 تهران و برنامه های جدید سلامت محورمناسب سازی شهری نیازمند تغییر نگرش نسبت به جامعه معلولان استالزام شهرداری‌ تهران به مناسب سازی معابر منتهی به مدارس استثایی

هزینه‌های مناسب‌سازی برای دستگاه‌ها بسیار بالا است

"زهرا آخانی"معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار مرکزی هم در این جلسه با اشاره به موضوع بهره‌وری گفت: هزینه‌های مناسب‌سازی برای دستگاه‌ها بسیار بالا است و به نظر می‌رسد دستگاه‌هایی که از نظر مالی وضع خوبی دارند در این شاخص امتیاز مناسب‌تری دارند به همین سبب پیشنهاد می‌شود در ابتدای سال بخشی از اعتبارات تملک به این موضوع اختصاص یابد.

وی افز‌ود: سنجش بهره‌وری در دستگاه‌های اداری بسیار پیچیده است بنابراین باید به خروجی بیشتر توجه شود و دستگاه‌های اجرایی باید سنجش اولیه در زمینه نیروی کار، سرمایه، عوامل تولید، انرژی و سایر موارد را درنظر داشته باشند و امیدواریم دستگاه‌های اجرایی از حداکثر ظرفیت استفاده کنند.

"مصطفوی"معاون محیط زیست استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به شاخص‌های مدیریت سبز گفت: موضوع مدیریت سبز شامل مدیریت مصرف آب، انرژی، کاغذ، مواد اولیه و سایر موارد است و  در ارزیابی‌ها شاخص‌هایی از جمله مدیریت پسماند، مصرف انرژی و آب، مصرف سوخت وسایل نقلیه، ساختمان‌ها و آموزش و فرهنگ‌سازی درنظر گرفته شده که52دستگاه استان شامل ارزیابی شدند که در سال گذشته28دستگاه وضعیت ضعیف، 15دستگاه وضعیت نسبتا مناسب و  9دستگاه وضعیت متوسط داشتند.

انتهای پیام/713/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دستگاه های اجرایی حقوق شهروندی استان مرکزی داشته باشند مناسب سازی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۰۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است

امتداد -  حسین سماک امین، دبیر کارگروه مبارزه با پولشویی سندیکای بیمه‌گران ایران در گفتگو با روابط عمومی این مجموعه عنوان کرد: در ابتدا واحد مبارزه با پولشویی و ساختار آن در شرکت‌های بیمه با اینکه الزام قانونی داشت، خیلی جدی گرفته نمی‎شد؛ اما پس از طی کردن مدتی با فعالیت های مستمر و ایجاد آگاهی، آموزش درست و تبیین قانون و مفاد آن و همچنین حمایت های مرکز اطلاعات مالی و نهاد ناظر بیمه مرکزی و به خصوص با تشکیل کارگروه تخصصی در سندیکای بیمه گران، نقش پررنگ تری در ساختار شرکت های بیمه به عنوان اشخاص مشمول پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، سماک از جمله مهم‌ترین دست آوردهای کارگروه مبارزه با پولشویی را حضور و همکاری اعضای کارگروه در تدوین سندملی ارزیابی ریسک پولشویی و نقش کارگروه در تعیین شاخص های ریسک خدمات در رشته های بیمه ای برشمرد و اظهار کرد: اولین دوره آموزشی مبارزه با پولشویی صنعت بیمه مطابق ماده۱۴۵ آیین نامه ماده۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی در سندیکای بیمه گران برگزار شد.

سماک امین با بیان اینکه از مهم‌ترین  تغییرات در قوانین مبارزه با پولشویی تغییر دیدگاه عملیات شناسایی از روش KYC: Know Your Customer  به روش RBA : Risk Base Aproach   دیدگاه مبتنی بر ریسک است، گفت: مهم ترین استراتژی در بحث شناسایی مطابق قانون اصلاحی مبارزه با پولشویی و آیین نامه مربوطه، شناسایی در سه حوزه ریسک ارباب رجوع ، ریسک خدمات و ریسک منطقه و در سه سطح ساده، معمول و مضاعف می باشد.
دبیر کارگروه مبارزه با پولشویی سندیکای بیمه‌گران ایران اظهار کرد: قطعا با توجه به ماهیت صنعت بیمه و کاربرد انبوه داده ها  و قانون ارقام بزرگ، استفاده از بلاکچین و هوش مصنوعی تاثیر بسیار موثر و مثبتی در شناسایی عملیات مشکوک و یا تراکنش های مشکوک و حتی در کشف تقلب و تخلف خواهد داشت.

وی با بیان اینکه همکاری های بین المللی کارگروه باید در بستر همکاری و از طریق مرکز اطلاعات مالی FIU صورت گیرد، گفت: البته در سال گذشته یک دوره مشترک بین مرکز اطلاعات مالی ایران و فدراتیو روسیه برگزار شد که برخی از اعضای کارگروه مبارزه با پولشویی هم درآن شرکت داشتند.

وی افزود:  یکی از مهمترین تاثیرات این دوره مشترک، تدوین سندملی ارزیابی ریسک پولشویی و تعیین شاخص های ارزیابی ریسک پولشویی در کشور بود که این موضوع می تواند کمک بسیاری به مبارزه با مفاسد اقتصادی و جلوگیری از فرار مالیاتی  کند.

سماک امین مهمترین گام در این حوزه را تغییر دیدگاه مدیران ارشد صنعت بیمه و ایجاد ساختار متناسب با قانون مطابق با ماده۳۷ آیین نامه ماده۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی برشمرد و افزود: افزایش برنامه های آموزشی، لزوم تقویت  کنترل از طرف نهاد ناظر و حمایت بیشتر نهادهای بالادستی نیز باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی همچنین تاثیر شبکه های اجتماعی در اطلاع رسانی و تبلیغات را بسیار حائز اهمیت و اجتناب ناپذیر دانست و اظهار کرد: اثربخشی سیاست های مبارزه با پولشویی بخصوص در یکی دوسال اخیر بسیارخوب و روبه پیشرفت بوده ولی همچنان نیازمند توجه بیشتر است، چرا که این موضوع در کشور ما همچنان جوان و رو به بلوغ است. البته بهتر است دراین مورد نهادهای ناظر و سایر همکاران نظر بدهند . اما امیدوارم که فعالیت های بنده البته با کمک سایر همکاران مثمر ثمر بوده باشد.
دبیر کارگروه مبارزه با پولشویی سندیکای بیمه‌گران ایران تصریح کرد:  برگزاری نشست های توجیهی و آموزشی و معرفی اقدامات پیشگیرانه مبارزه با پولشویی و نقش دفاعی این واحد از بروز عواقب ناگوار برای سازمان نیز در این برهه زمانی از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است.

وی در خصوص فعالیت های کارگروه مبارزه با پولشویی در سندیکای بیمه‎گران گفت: در حال حاضر تمرکز فعالیت کارگروه بر موضوع مبارزه با پولشویی (AML) است و از آنجا که موضوع جدیدی است، امیدوارم بتوانیم با کمک خرد جمعی و همکاری سایر حوزه ها هرچه سریعتر با بهره گیری از هوش مصنوعی و تکنولوژی نوین جهش مناسبی در پیشرفت و بلوغ این حوزه ایجاد کنیم.
سماک امین در انتها افزود:  با توجه به اینکه موضوع مبارزه با پولشویی یک موضوع حاکمیتی است ، یکی از پیشنهادات مهم، لحاظ کمیته مبارزه با پولشویی در آیین نامه حاکمیت شرکتی است که می تواند تاثیر بسزایی در ساختار و نقش واحدهای مبارزه با پولشویی در اشخاص مشمول درصنعت بیمه ایفا نماید. 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری
  • آیا می‌توانید در سنین بالا عضلاتتان را بسازید؟
  • شادابی و طراوت در حوزه ورزش کارگری استان مرکزی ایجاد شود
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • فعال کردن گشت پیشگیری از غرق شدگی در استان ایلام
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است