Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@08:13:11 GMT

واکسن رازی کوو پارس به ۶ نفر تزریق شد

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۹۰۳۶۶

واکسن رازی کوو پارس به ۶ نفر تزریق شد

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: امروز ۱۲ اسفند با تزریق واکسن ایرانی کرونا با نام "رازی کوو پارس" به چهار دواطب دیگر تعداد داوطلبان دریافت کننده این واکسن به ۶ نفر رسید.

دکتر محمد حسن فلاح مهرآبادی تعداد داوطلبان این مرحله را ۱۳ نفر اعلام کرد و گفت: ۴ داوطلب روز پنجشنه این هفته ( ۱۵ اسفند) و ۳ داوطلب دیگر هم روز شنبه هفته بعد واکسن خود را دریافت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۲ داوطلب هم که روز ۱۰ اسفند (یکشنبه) واکسن رازی کوو پارس را دریافت کردند خوشبختانه هیچ عارضه خاصی نداشتند.

فلاح، تعداد داوطلبان فاز اول تست انسانی این واکسن را ۱۳۳ نفر اعلام کرد و گفت: ۱۳ نفر در گروه اول و بقیه هم در چهار گروه ۳۰ نفره به ترتیب وارد این طرح مطالعاتی خواهند داشت.

کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس موسسه رازی که نخستین واکسن تزریقی- استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است، با تزریق مرحله اول تست انسانی به ۲ داوطلب مرد روز یکشنبه ( ۱۰ اسفند)  با حضور کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، جلیل کوهپایه زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران و جمعی از مسوولان و محققان در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) تهران آغاز شد. 

ترزیق واکسن رازی کووپارس دومین واکسن ایرانی کرونا است که از ۱۰ اسفند ماه روی داوطلبان این طرح مطالعاتی انجام شد.

واکسن رازی کووپارس نخستین واکسن تزریقی - استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است که توسط موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و مطابق با دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت تولید و روز دوشنبه (۲۰ بهمن ماه) در همین موسسه مستقر در کرج رونمایی شد.

موسسه رازی از اسفند سال ۱۳۹۸ کار ساخت واکسن را آغاز و از روش واکسن پروتئینی نوترکیب که از ایمن ترین واکسن ها است، برای تولید آن استفاده کرد.

این موسسه در فاصله زمانی اسفند ۹۸ تا پایان فروردین ۹۹، کار طراحی این واکسن را به پایان رساند، در اردیبهشت دُزسنجی و فرمولاسیون انجام شد و از خرداد ماه ۹۹، آزمایش این واکسن روی ۵۰۰ حیوان صورت گرفت.

واکسن کووپارس رازی تحت رهبری وزارت بهداشت و با کار کارشناسی دقیق سازمان غذا و دارو انجام شده است. با تصویب کمیته ملی اخلاق، آزمایش انسانی این واکسن روی ۱۳ نفر در بیمارستان رسول اکرم (ص) تهران آغاز شد./ ایرنا 

آزمایش موفق واکسن رازی کووپارس روی میمون سبز آفریقایی/ آغاز مطالعات فاز یک و ۲ بالینی در روزهای آینده آغاز کارآزمایی بالینی واکسن رازی از فردا/ امکان برداشتن ماسک بعد از دریافت این واکسن کرونا از واکسن خوراکی کرونا چه خبر؟/ تولید اغلب واکسن‌های ایرانی کرونا تا نیمه اول ۱۴۰۰ آغاز تزریق فاز نخست آزمایش انسانی واکسن کوو پارس از اوایل هفته آینده راه اندازی خطوط صنعتی واکسن رازی کوو پارس در آینده نزدیک محرز: آنتی‌ژن ویروس واکسن کرونا رازی را از چین وارد کرده‌اند فیلم رونمایی از دومین واکسن ایرانی کرونا-«رازی کوو پارس» مطالعه بالینی واکسن ایرانیِ تزریقی-استنشاقی کرونا آغاز شد جزییات آزمایش انسانی واکسن تزریقی_استنشاقی کووپارس تزریق فاز اول واکسن کووپارس رازی طی یک ماه جزئیات ساخت واکسن کرونا در موسسه رازی
  اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

 


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: واکسن رازی کووپارس واکسن رازی کوو رازی کوو پارس ایرانی کرونا واکسن ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۰۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی