Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-05@18:09:50 GMT

کسانی که به نماز جماعت بی‌اعتنا هستند، نیایند!

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۹۰۷۳۰

شهید امیر مسعود آمره‌ای از دانش آموزان دبیرستان سپاه تهران (مکتب الصادق(ع)) بود که در ۱۰ اسفندماه سال ۱۳۶۵ به شهادت رسید. وصیتنامه این شهید بزرگوار به این شرح است:

« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ »

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا ( احزاب - ۲۳ )

از میان مؤمنین مردانی‌ اند که به آنچه با خدا عهد بستند ، صادقانه وفا کردند، برخی از آنان به شهادت رسیدند و برخی از آنها در [ همین ] انتظارند و [ هرگز عقیده خود را ] تبدیل نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با سلام و درود خدمتِ:

آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و نایب بر حقّش امام خمینی و با درود خدمت تمامی شهدا و مجروحین جنگ تحمیلی.

مرگ راهی است که همه را به سوی خود می برد و رفتن به سوی آن، به دست هیچ کس نیست، جز خدا ؛

اما چه خوش است ، رفتن هم زیبا باشد و با مرگ زیبا و خوبی همراه باشد و انسانی که می خواهند ببرندش ، خود برود ،

و خود حرکت را آغاز کند و به یگانگی خدا شهادت بدهد که پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند:

 أشرَفُ المَوتِ قَتلُ الشهادَةِ.

شرافتمندانه ترین مرگ ، شهادت است.

و واقعاً شهادت میان بری است برای رسیدن سریعتر ، به کمال مطلوب ؛

و اگر انشاءاللّه ، این جوازِ میانبر ، نصیب ما هم شد ، از شما عزیزان و خانواده محترم و اهالی محل و بسیجی ها می خواهم که راه مرا ادامه دهید و مرا حلال کنید که در آن دنیا حق النّاس ، تاوان سختی دارند.

و از خانواده عزیزم می خواهم،

که در شهادت من غم را کنار بگذارند و به فکر شادی باشند زیرا آنها دیگر شفیعی در آن دنیا دارند.

و کاری نکنید که موجب شادی دشمنان اسلام باشد.

و از اهالی محترم می خواهم که با هم باشند و به جماعتها و مساجد اهمیت دهند و از امام امت پیروی کنند.

و از برادران بسیجی می خواهم راه بنده حقیر را ادامه دهند و در خط انقلاب و امام باشند و باهم وحدت داشته باشند تا دشمن در میان آنها نفوذ نکند.

و در آخر از خانواده ام و مادرم و پدرم و خواهرانم و برادرام و کلیه دوستان و آشنایان می خواهم که هر بدی از من دیده اند، مرا حلال کنند و به بزرگواری خودشان ببخشند و در مزار شهدا به خاکم بسپارند و هر کس از من طلبی داشت به او بدهند.

و در آخر نکته ای را میخواستم عرض کنم، کسانی که به نماز جماعت بی اعتنا می باشند، در مجلسی که برای بنده برپا می شود، شرکت ننمایند.

امیرمسعود آمره ای

 اول دی ماه ۱۳۶۵

ولادت : ۹    آبان    ۱۳۴۹

شهادت: ۱۰  اسفند  ۱۳۶۵

 عملیات : تکمیلی کربلای۵ - شلمچه

مزار : قطعه ۵۳  ردیف  ۱۴ شماره ۸

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: وصیتنامه وصیتنامه نماز جماعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۰۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌همه گرفتاری‌ها با نماز اول وقت برطرف می‌شود

یک کارشناس مذهبی با بیان اینکه نماز اول وقت شاه کلید همه مشکلات است، گفت: ‌همه گرفتاری‌ها با نماز اول وقت برطرف می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ مهدی حسن‌آبادی در ویژه برنامه شب شهادت امام جعفر صادق علیه السلام هیئت غریب مدینه امیرکلا که شب گذشته‌ در حسنیه اعظم امام حسن مجتبی(ع‌)برگزار شد، اظهار داشت: خداوند را شاکریم یک بار دیگر فرصتی دست داده تا زیر بیرق عزای رئیس مذهب تشیع، امام جعفر صادق (ع) جمع شده‌ایم و عرض ادب می‌کنیم.

وی ابراز کرد: در خانه‌ای که بی‌نماز باشد برکت از بین می‌رود و امام جعفر صادق (ع) در این خصوص می‌فرمایند‌ شفاعت ما به کسی که نماز را سبک بشمارد نمی‌رسد؛ هیچ گناهی بالاتر از بی‌نمازی نیست و فاصله بین ایمان و کفر ترک نماز است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه امام حسین‌‌ (ع) ظهر عاشورا و در شرایط سخت آن روز با وجود اینکه یک یک اصحاب و یاران خود را از دست می‌دهد اما  نماز را به جماعت می‌خواند، تاکید کرد: همه گرفتاری‌ها با نماز اول وقت حل می‌شود، ‌نماز به زندگی انسان برکت می‌دهد و برکت از خانه کسی که بی‌نماز است از بین می‌رود، در واقع نماز روح زندگی است.

وی افزود: در روایات آمده است، در روز قیامت نماز انسان تجلی پیدا می‌کند  در حقیقت خداوند روزی سه بار پای صحبت‌های ما می‌نشیند و می‌گوید ای بنده حرف دلت را به من بگو‌؛ ائمه اطهار (ع‌)کورترین گره‌های زندگی را باز می‌کنند از همین رو باید در همه امور به آنان توسل کنیم.

مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت توسط ذاکران اهل بیت (ع‌)، سید‌رضا تحویلدار و محمد رضا ناصری از دیگر برنامه های هیئت غریب مدینه مازندران بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امام صادق (ع) در پی کسب و حفظ قدرت با هر شرایطی نبود
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • ‌همه گرفتاری‌ها با نماز اول وقت برطرف می‌شود
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • پنجمین اهدای عضو در چهارمحال و بختیاری همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • آئین تجلیل از خانواده معظم ۲۰شهید روحانی و طلبه ورامین️ برگزار شد
  • پیکر شهید تازه تفحص شده با حضور پرشور مردم همدان تشییع شد
  • خطبه های نماز جمعه نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان
  • امام جمعه همدان: مطالبه‌گر‌ مشکلات مردم خواهم بود
  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان