Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- انستیتوتراساکی به مدیریت یک محقق ایرانی وصله حاوی سوزن‌های ریزی توسعه داده که از آن برای انتقال داروهای روانگردان به بدن جهت درمان شرایط مختلف مانند اضطراب و اعتیاد استفاده می‌شود.

هرچند داروهای روانگردان خطرناک به حساب می‌آیند، اما محققان مشغول انجام تست و آزمایش‌های بالینی روی برخی از آنها هستند و هنگام به‌کارگیری آنها برای مقاصد درمانی به نتایج مثبتی دست یافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات نشان داده داروهایی مانند MDMA و LSD در درمان دردهای شدید، اضطراب، افسردگی و برخی بیماری‌های روحی تأثیرگذار هستند. به عنوان مثال استفاده از داروهای مذکور برای درمان اختلال اضطراب پس از حادثه، اعتیاد به الکل و سیگار نتایج موفقیت آمیزی داشته است.

با این وجود کارشناسان هشدار داده‌اند درمان به وسیله داروهای روانگردان باید به دقت و تحت شرایط خاصی انجام شود، همراه آن دوزبندی نیز باید به طور کامل تجویز و رصد شود.

سیستم انتقال دارویی که بتواند این نیازها را برطرف کند، مزیتی روشن بر روش‌های استاندارد دیگر مانند تزریق، استنشاق یا خوراکی دارد.

در همین راستا محققان انستیتو تراساکی به مدیریت علی خادم حسینی، محقق ایرانی یک وصله حاوی سوزن‌های ریز ابداع کرده‌اند که دارو را با دوز مشخص و در زمان معین به بدن بیمار منتقل می‌کند. این وصله از مواد ژلاتینی ساخته شده و یک سمت آن حاوی سوزن‌های بسیار ریزی است که احتمالاً دارو یا ترکیبی از داروها را در خود دارند. هنگام قرار دادن وصله روی پوست، سوزن‌های ریز وارد سطح پوست می‌شوند و بار دارویی خود را به شیوه‌ای کنترل شده، آزاد می‌کنند.

محققان انستیتو تراساکی وصله حاوی سوزن‌های ریز را برای مصارف مختلف از جمله انتقال دارو و همچنین درمان با سلول‌های بنیادی و ژن طراحی کرده‌اند.

خادم حسینی در این باره می‌گوید: فناوری ریز سوزنی ما این امکان را فراهم می‌کند تا دارو و درمان‌ها به شیوه‌ای ایمن، راحت، بدون درد و غیرتهاجمی به بدن انسان منتقل شوند.

این انستیتو به تازگی با شرکت «فارما ثر» همکاری می‌کند تا وصله‌های حاوی ریز سوزن را برای انتقال داروها جهت مصارف پزشکی توسعه دهد. این شرکت روی تحقیق و توسعه داروهای مختلف تمرکز کرده است.

مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حاوی سوزن سوزن های ریز انتقال دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۱۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مظهری، رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، گفت: نسخه پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه هاست و فقط حمل دارو با ابلاغ این آیین نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام میشود.
وی افزود: این آیین نامه با رعایت اصول حفظ سلامت بیماران، موجب سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز میشود.
مظهری ادامه داد: توزیع دارو بر بستر اینترنت بزودی به صورت آزمایشی در چند شهر با دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز می شود و بعد از ۶ ماه در سراسر کشور پوشش داده می شود.
رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در پایان گفت: بیماران با استفاده از سکوهای اینترنتی برای انتخاب نزدیکترین داروخانه به محل سکونت میتوانند داروی خود را سریع تر دریافت کنند .

دیگر خبرها

  • وضع مقررات برای استفاده تسلیحاتی از هوش مصنوعی
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار
  • زارع پور: به‌زودی زیرساخت‌ دارو رسانی از طریق سکو‌ها فراهم می‌شود
  • دلیل آبریزش دائمی بینی احتمالا «التهاب سینوسی مزمن» است
  • شیر گاو یکی از چالش برانگیزترین مشکلات پزشکی را حل کرد
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • دلیل آبریزش دائمی بینی چیست؟
  • خیال راحت رئال: هر دو ستاره به بایرن می‌رسند