Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@15:03:43 GMT

آغاز جشن تکلیف دانش‌آموزان و توزیع نهال در آستارا

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۹۱۶۱۱

آغاز جشن تکلیف دانش‌آموزان و توزیع نهال در آستارا

به گزارش خبرنگار ایرنا یکی از کارشناسان مذهبی آستارا روز سه شنبه در جشن تکلیف دانش آموزان در مسجد امام جعفر صادق (ع) این شهرستان گفت: دانش آموزان با ورود به سن تکلیف دینی، باید با دقت در قلب، جوارح، باورها و اعتقادات خود، اخلاق و رفتار نیکو نشان دهند و به احکام الهی عمل کنند.

حجت الاسلام وحید ایدون افزود: اقامه نماز، رعایت محرم و نامحرم، خواندن قرآن و گرفتن روزه از وظایف اصلی دانش آموزان است و مکلفان از پاکی برخوردارند و باید خود را از هر گونه خطا و گناه دور نگه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی احترام به والدین، معلمان، داشتن اخلاق، گفتار و رفتار خوب، کمک به نیازمندان، صرفه جویی و احساس مسئولیت در زندگی را از دیگر وظایف فردی مکلفان نام برد.

در این آئین از ۵۰ دانش آموز مکلف، با اهداف جوایزی تجلیل به عمل آمد و ۱۸ هزار دانش آموز در ۱۵۰ مدرسه شهرستان آستارا تحصیل می کنند.

آغاز توزیع نهال بمناسبت هفته منابع طبیعی

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا گفت: توزیع نهال برای نهادینه کردن فرهنگ درختکاری و ایجاد فضای سبز در محیط زندگی و کار انجام می گیرد و شهروندان برای دریافت نهال به اداره منابع طبیعی مراجعه کنند.

محمد جعفر گل محمدی افزود: بیشتر نهال ها از نوع صنوبر و سرو است و در هفته آینده تعدادی نهال با همکاری دوستداران محیط زیست و دهیاران، در نقاط مختلف شهرستان بخصوص در روستاها کاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: نهالکاری از راه های حفاظت طبیعت است و حفظ و پرورش درختان موجود، مهم تر از کاشت آنهاست و باید فرهنگ حفاظت طبیعت ترویج یابد.
وسعت اراضی ملی آستارا ۴۰ هزار هکتار است و جنگل های آن را درختان بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد جنگلی و ون پوشانده است.

۱۵ تا ۲۲ اسفند، هفته منابع طبیعی است.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

برچسب‌ها آستارا کاشت نهال منابع طبیعی و آبخیزداری منابع طبیعی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا کاشت نهال منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا کاشت نهال منابع طبیعی و آبخیزداری منابع طبیعی دانش آموزان اخبار کنکور منابع طبیعی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۱۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت

مهدی نقدی در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۹۰ درصد شهرستان شفت از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، اظهار کرد: پروژه گاز رسانی شهرک امام زاده ابراهیم (ع) با همت اداره گاز شهرستان نیز در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه با گازرسانی شهرک امام زاده ابراهیم (ع) خوشبختانه تمامی روستاهای این شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخودار خواهند بود، افزود: اعتبار هزینه شده این پروژه بیش از ۵۵ میلیارد ریال بوده است.

نقدی با اشاره به اینکه متراژ خط لوله پروژه ۳۶۲۲ متر است که تاکنون این پروژه ۱۷۰۰ متر توسط پیمانکار اداره گاز اجرا شده است، افزود: با اتمام این پروژه ۵۲۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی در شهرک امام زاده ابراهیم (ع) برخوردار و بیش از ۲۶۰ علمک گاز نصب خواهد شد.

وی با اتمام این پروژه مهم و بزرگ در امام زاده ابراهیم (ع) بیان کرد: حضور گردشگران و اقتصاد گردشگری برای اهالی این روستا از اهمیت بالای برخوردار خواهد شد و با اتمام این پروژه تمامی روستاهای شهرستان شفت سبز و تا پایان فصل بهار از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

کد خبر 6093135

دیگر خبرها

  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • جشن تکلیف دانش آموزان دختر آستارایی برگزار شد
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • حمله صهیونیست‌ها به دانش‌آموزان فلسطینی در قدس اشغالی +فیلم
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه