Web Analytics Made Easy - Statcounter

سومین مجمع جهادگران استان ایلام با حضور سردار زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور و سرهنگ کریمیان، جانشین سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در محل مجتمع لاله برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رئس سازمان بسیج سازندگی کشور در این مراسم، اظهار کرد: محرومان و مستضعفان ولی نعمت ما هستند و از ظرفیت های موجود با ویژه به همکاری سپاه، بسیج و کمیته امداد برای ایجاد توانمندی در  بین محرومان استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سردار « محمد زهرایی» با بیان اینکه کار آفرینی و ایجاد فرصت های شغلی برای محرومان یکی از برنامه های اساسی بسیج سازندگی کشور است، یادآور شد: ایجاد رفاه برای این قشر از مهم ترین اهداف بسیج سازندگی کشور است.

 

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین سازمان بسیج سازندگی و کمیته امداد در راستای ایجاد فرصت های شغلی، اظهار کرد: قرار است در پایان اجرای این طرح در ایلام برای ۴۰۰ مددجو شغل ایجاد شود.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور در این آیین گفت: در سال آینده تعداد 300 هزار فرصت شغلی برای مددجویان و نیازمندان کشور توسط کمیته امداد ایجاد خواهد شد.


« حجت الله عبدالملکی» با بیان اینکه ایران اسلامی این ظرفیت بزرگ را دارد که به یکی از اقتصادهای برتر و بزرگ جهان تبدیل شود گفت: اقتصاد ایران برای آنکه بتواند به این جایگاه مهم و برتر دست پیدا کند  به تعداد بیش از 70 میلیون نیروی کار نیاز دارد در حالی که هم اکنون نیروی کار کشورمان 28 میلیون نفر است.


وی همچنین تصریح کرد: اقتصاد ایران خصوصا از سال 1332 تا زمان انقلاب اسلامی ضربه بسیار بزرگی خورده و بر اساس منافع امریکا و قدرتهای بزرگ بنای اقتصاد ما بر مبنای خام فروشی بوده  است و ایران به یک کشور مصرف کننده تبدیل شده بود.


عبدالملکی ادامه داد: سال 1400 باید یک انقلاب اقتصادی در کشورمان اتفاق بی افتد و هر دولتی که سرکار بیاید لازم است چنین رویکردی را عملیاتی کند.


معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور در ادامه گفت: بر اساس تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد و بسیج سازندگی کشور در سال آینده تعداد ۴۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان ایلامی ایجاد خواهد شد و ۱۳۸۱ طرح در قالب ۱۰ سرفصل با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال در قالب این تفاهم نامه پیش بینی شده است.


وی با بیان اینکه این تعداد شغل علاوه بر برنامه های معمول اشتغال زایی کمیته امداد است  ادامه داد: این طرح  علاوه بر استان ایلام به صورت همزمان در چند استان دیگر کشور هم اجرایی خواهد شد.

 

«قدرت الله کریمیان» جانشین سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام نیز گفت: کمیته امداد متولی کمک به مددجویان و نیازمندان جامعه است، سپاه و بسیج نیز با توجه به ظرفیت های درون سازمانی خود، در کنار کمیته امداد برای امداد رسانی به نیازمندان خواهد بود.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی «ره» استان ایلام نیز در این آیین گفت: امسال تا کنون ۱۵۰ میلیارد تومان صرف اشتغال زایی مددجویان و نیازمندان این استان شده است در حالیکه سال گذشته این میزان اعتبارات اشتغال زایی ۸۴ میلیارد تومان بوده است.


«قنبر موسی نژاد» افزود: میزان جذب اعتبارات اشتغال زایی امداد استان ایلام امسال تا کنون به ۱۰۹ درصد رسیده است که یک جهش کم سابقه در زمینه اشتغال مددجویان بوده است.


وی ادامه داد: در سال جهش تولید تلاش ما بر این بوده است که تحول بسیار خوبی در زمینه اشتغال مددجویان استان ایجاد شود.


موسی نژاد در ادامه با اشاره به امضای تفاهم نامه این نهاد با بسیج سازندگی گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که امروز با حضور دکتر عبدالملکی بین کمیته امداد استان و بسیج سازندگی سپاه امضا می شود ۱۴ میلیارد تومان در قالب هزار و ۳۸۱ برنامه صرف اشتغال مددجویان استان می شود.

 

در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری بین بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام و کمیته امداد استان به منظور اشتغالزایی و توسعه کارآفرینی امضا شد.

 

با انعقاد این تفاهم نامه تعداد ۴۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان ایلامی ایجاد خواهد شد و ۱۳۸۱ طرح در قالب ۱۰ سرفصل به مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال فی مابین کمیته امداد امام و سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام اجرایی می شود.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایجاد اشتغال بسیج سازندگی کمیته امداد فرصت شغلی برای مددجویان مددجویان و نیازمندان سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین بسیج سازندگی کشور کمیته امداد استان ایلام اشتغال زایی تفاهم نامه خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۱۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، یکی از برنامه‌های اساسی دولت سیزدهم را برنامه‌ریزی در حوزه اشتغال برشمرد وگفت: دولت سیزدهم با طراحی برنامه جامعی به عنوان «زیست بوم ملی اشتغال» ۱۰ مولفه اساسی بازار کار از جمله آموزش، اطلاع رسانی، تأمین مالی و تسهیلات، صدور مجوز‌ها و تسهیل فرآیند صدور مجوز‌ها را در قالب سامانه رصد اشتغال برنامه‌ریزی کرد.
میثم مداحی با بیان اینکه هر دستگاهی موظف به ارائه خدمات در راستای فراهم کردن زمینه اشتغال است، افزود: بیش از ۱۲۰ هزار خدمت به همت دستگاه‌های اجرایی استان در سال گذشته اجرا و ۶۹ هزار فرصت شغلی هم فراهم شده است.
وی طراحی سامانه جستجوی شغل را یکی دیگر از خدمات دولت سیزدهم دانست و گفت: همرسانی کارجو و کارفرما یکی از مشکلات اصلی در زمینه اشتغال بود، و با راه اندازی سامانه جستجو این مشکل برطرف شد.
وی با بیان اینکه ۲۸ هزار فرصت شغلی از طریق سامانه جستجوی شغل در استان اصفهان ثبت شده است، افزود: ۱۶ هزار مورد از این فرصت‌های شغلی در سال ۱۴۰۲ ثبت شده است.
وی ادامه داد: ۱۲ هزار کارجو که بدنبال شغلی مناسبی بودند در این سامانه ثبت نام و ۷ هزار نفر از آنها با استفاده از این فرصت مشغول به‌کار شدند.
مداحی همچنین با اشاره به تسهیل صدور مجوز مشاغل خانگی به عنوان یکی دیگر از خدمات اضافه کرد: بیش از چهار هزار و ۵۰۰ مجوز در این حوزه در ۵۲۶ رشته سال گذشته صادر شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: اعتبار اشتغال مجموعه مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲ چهار برابر سال‌های گذشته بود و برای هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه مشاغل خانگی در استان اصفهان شغل فراهم شد.
وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری سال گذشته در استان اصفهان به کمترین میزان خود در سال‌های اخیر رسیده است، ادامه داد: اقدامات زیست بوم ملی و رصد اشتغال و همچنین تسهیلات تبصره‌های مختلف ۱۶، ۱۸ و روستایی و عشایری به کاهش نرخ بیکاری منجر شده است.
یک میلیون و ۹۰ هزار نفر کارگر بیمه شده در استان اصفهان زندگی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان
  • مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی ۲۶۰۰ مترمربع فرش بافتند